AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 I Oslo. Noen som kan anbefale en? Jeg står alt for alene i forhold til Nav. Anonymkode: 5d212...a58 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Tenkte meg det. Det er ingen fastleger som har kompetanse på Asperger. Man står helt alene med den diagnosen. «Ha det bra! Vær fornøyd med trygda di.» Helsevesenet har ingenting å tilby dere. Anonymkode: 5d212...a58 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Etter hva jeg forstår finnes det ingen medisinsk behandling for asperger, så da får jo ikke fastlegen gjort så mye, på den fronten NAV nedpriorieterr uføre hva gjelder adgang til tiltak mtp overgang til jobb, pga at det statistisk sett ikke lønner seg å bruke resursene slik, det er synd men det er sånn det er de har begrenset med resurser til tiltak og da må de gå til de med mest mulighet for å få seg jobb, men er du veldig motivert og tror det er mulighet for å lykkes på sikt får du bare mase på dem så kanksje de får mistanke om at du er unntaket fra regelen og gir deg en sjangs Evt så kan du (forsøke) å gå rundt NAV og tilby arbeidsgivere direkte å jobbe gratis for dem en periode for å få erfaring som du så kan bruke til å søke jobber (men mange vil nekte det, bla.a pga fagforeninger og slikt vil bli sure) Kanksje forsøke å jobbe frivillig for en veldedig organsiasjon el.l kan gi deg noe av følelesen av å bidra og noe sosialt å være med på isteden for en jobb , det er ikke jobb for alle sånn er det bare så da får en forsøke gjøre det beste ut av det en har Du får ha lykke til ihvertfall Anonymkode: 46632...cc7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.