Anothertry Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, issomethingwrong skrev: Jeg tror at å prøve å «forstå» psykosesymptomene er det mest meningsløse man kan gjøre i psykiatri. Hvorvidt man blir religiøs eller Satan sjøl under en psykose er komplett irrelevant. Poenget er å bli kvitt svineriet. Takk for interessante innspill, alle sammen! 0 Siter
Atium Skrevet 25. oktober 2019 Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, issomethingwrong skrev: Jeg tror at å prøve å «forstå» psykosesymptomene er det mest meningsløse man kan gjøre i psykiatri. Hvorvidt man blir religiøs eller Satan sjøl under en psykose er komplett irrelevant. Poenget er å bli kvitt svineriet. Å være såkalt psykotisk innbefatter en grunnleggende ontologisk utrygghet til seg selv og verden. Det et slikt menneske trenger er nettopp empati, trygghet og kjærlighet. Jeg leste for en tid tilbake "the divided self" av psykiateren Laing, og jeg ser opp til hans ønske om å forstå pasienten. Det burde enhver psykiater forsøke, istedet for på en lite empatisk måte avfeie en eksistensiell krise som religiøse grublerier og vrangforestillinger. 2 Siter
Gjest Annamaria Skrevet 25. oktober 2019 Skrevet 25. oktober 2019 3 timer siden, stjernestøv skrev: Å så trist. Det må jo være som å være dement. Som å leve i en skrekkfilm 0 Siter
cathlin Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 12 timer siden, issomethingwrong skrev: Ok. Så hvis jeg ble psykotisk og var overbevist om at jeg var en kylling, ville det være en prioritert sak for deg å grave i min relasjon til fjørfe framfor å gjøre meg frisk? Når det mer seriøse er sagt, kom jeg til å tenke på at hvis du hadde blitt en kylling syns jeg egentlig det hadde vært koselig. Så tror ikke jeg ville gjort de helt store forsøkene på å ha gjort deg frisk, ikke med en gang. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 51 minutter siden, cathlin skrev: Når det mer seriøse er sagt, kom jeg til å tenke på at hvis du hadde blitt en kylling syns jeg egentlig det hadde vært koselig. Så tror ikke jeg ville gjort de helt store forsøkene på å ha gjort deg frisk, ikke med en gang. Hehe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 15 timer siden, issomethingwrong skrev: Ok. Så hvis jeg ble psykotisk og var overbevist om at jeg var en kylling, ville det være en prioritert sak for deg å grave i min relasjon til fjørfe framfor å gjøre meg frisk? Jeg tror at det er veldig relevant å grave i din fortid for å finne ut av hvilke relasjoner du har til fjørfe. En av forfedrene dine kan ha pult en høne en gang sånn at du er et resultat og en videreføring av den slekten han skapte. Anonymkode: 2ca1e...dbc 0 Siter
Gjest Kallemari Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det er veldig relevant å grave i din fortid for å finne ut av hvilke relasjoner du har til fjørfe. En av forfedrene dine kan ha pult en høne en gang sånn at du er et resultat og en videreføring av den slekten han skapte. Anonymkode: 2ca1e...dbc LOL 😂 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.