Gå til innhold

Er det bedre å bare gi opp i perioder ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker mye energi på å holde meg selv gående på en måte. Jobber med meg selv for at ikke angsten og depresjonen skal ta overhånd. Tvinger meg selv ut å gå, ha litt kontakt med folk, gjøre ting , leve så normalt som mulig. Men man blir veldig, veldig sliten av det. I det siste har jeg tenkt at det kanskje er bedre å bare å gi opp? Det er ensomt å kjempe med disse tingene når man klarer å skjule det for de rundt. Det har blitt mitt livsprosjekt å kjempe med psyken for å fungere, hver dag dreier seg om det. TENK OM DET GIKK AN Å TA PAUSE FRA PSYKISKE PLAGER? Er det egentlig bedre å bare gi opp i perioder? La andre få se hvor galt det egentlig er? Slutte å ta meg sammen ? 

Anonymkode: 30c02...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg tror ikke det er bedre å bare gi opp i perioder selv om det kanskje føles enklere, tror man lett kan bli enda dårligere. Det at jeg klarer å holde meg litt i gang gjør nok at jeg ikke har blitt sykere. 

Min løsning på at andre skal kunne vite hvordan det står til med meg er at jeg har snakket om det. Tror de fleste som kjenner meg nå vet hvordan jeg har det, selv om det ikke synes på meg. Selvfølgelig har jeg ikke fortalt det til alle, men ganske mange vet og noen vet mer enn andre. Å snakke om det er ikke alle komfortable med så man må gjøre det som blir riktig for seg.

Skrevet

Ikke gi opp, men å gi seg selv gode pauser tror jeg er viktig. Legge inn dager hvor en tillater seg selv å falle litt sammen og ta det helt med ro hvis en har en veldig hektisk hverdag. Lade batteriene og gi seg selv tid til å kjenne på følelser. 

Jeg har veldig mye tid i hverdagen hvor jeg ikke har noe å gjøre så det er ikke så aktuelt for min del da jeg hele tiden må passe på å ha noe å fylle dagene med, men noen ganger blir jeg så sliten at følelsene tar skikkelig overhånd og jeg lar det skje også. Da føler jeg meg gjerne litt lettere dagen etterpå. Men det er veldig viktig for min del å ikke sluntre unna med treningen og det jeg ellers har av aktiviteter da jeg mesteparten av døgnet sitter alene hjemme. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...