Gå til innhold

Oppskrifter på kalorifattige dressinger :)

Anbefalte innlegg

Jeg elsker salat, utrolig godt, men jeg har dessverre en tendens til å bryte i meg masse dressing når jeg først spiser det! 

Så hvis noen har en oppskrift på en litt «snillere» dressing med lite kalorier så kjør på å skriv det hær. Takk for svar folkens! 

Anonymkode: 04349...163

Fortsetter under...

Litt enkelt råd, kanskje, men:

Jeg er glad i gid, fransk vinaigrette med mye smak. «Hemmeligheten» for å begrense kaloriinnholdet er å blande ut med vann. Med gode råvarer, ordentlig god olivenolje, vinedikk og nok urter, salt og pepper, smaker det godt likevel.

Jeg bruker mager kesam,Drømmelett-rømme eller naturell yoghurt som base, og tilsetter for eksempel (smak deg frem):

• Knorr gresk dressingmix (+ evt. revet agurk) for en tzatziki-variant. Er godt til gresk salat, grillede grønnsaker m.m.

• En dæsj sennep og litt honning/kunstig søtning, samt gjerne noe urtekrydder. Med tørket estragon kan denne minne litt om bearnaise-saus. Sennepsdressingen passer til mye, både sunnere potetsalat (da tilsetter jeg også noe hakket purreløk og sylteagurk i dressingen), pastasalat med kylling, salat med laks og egg etc.

• Karri, og enten mangochutney eller sweet chilisaus synes jeg er spesielt godt til kyllingsalat.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...