Gå til innhold

Istedet for tabletter ved psykiske lidelser: fysisk aktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen tilfeller ved psykiske lidelser funker det sikkert ikke. Men i noen tilfeller ja. Hva mener dere? Erfaringer ? 

Anonymkode: 72f89...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen tilfeller ved psykiske lidelser funker det sikkert ikke. Men i noen tilfeller ja. Hva mener dere? Erfaringer ? 

Anonymkode: 72f89...30b

Hos meg funker det ikke, men blir klart bedre i perioder jeg også greier å trene jevnlig 

Skrevet (endret)

Min mann er veldig fysisk aktiv men det hjelper ikke på psyken, men han nyter turene sier han. Tror ikke trening hjelper på min psyke heller, men jeg gjør nå det fordet. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg tror regelmessig fysisk aktivitet har en del å si for psyken, tror jeg ville vært sykere hvis jeg sjelden hadde rørt på meg. Tror ikke fysisk aktivitet en gang i uka hjelper stort. Jeg må ta medisin i tillegg. 

Skrevet

Jeg sliter med depresjon og PTSD, og har prøvd medisiner. Men hadde kraftige bivirkninger og i samarbeide med psykiateren valgte jeg å slutte. Nå prøver jeg å trene 3-4 ganger i uka, joggeturer, yoga og styrke. På meg virker det bra å bruke kroppen. Og så har jeg en aktivitetsmåler der jeg har som mål å gå 10000 skritt om dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...