Gå til innhold

Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet tredelt turnus i helsevesenet i mange år, samtidig med angst og depresjonsplager. I sommer møtte jeg veggen og har vært helt sykmeldt noen uker. Nå jobber jeg 50%, og får god oppfølging av både sjef og fastlege. Jeg har imidlertid innsett at jeg må ha en jobb på dagtid av hensyn til helsa. Dette har jeg informert sjefen min om, og hun er svært oppmuntrende og forståelsesfull. Jeg søkte en jobb, og er nå innkalt til intervju! De har vel ikke lov å spørre om helse på intervjuet? Noen med erfaring ang dette?

Anonymkode: 2b310...04d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/451344-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet er det ikke lov å stille spørsmål om helse. Men tror likevel det er slik at det er lov å stille spørsmål for å få klarhet i om du har tilstrekkelig god helse til å utføre arbeidsoppgavene knyttet til stillingen. 

Du er sikkert også klar over at det kan bli stilt spørsmål ved egenskaper som din evne til å tåle stress etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/451344-jobbintervju/#findComment-3933842
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet tredelt turnus i helsevesenet i mange år, samtidig med angst og depresjonsplager. I sommer møtte jeg veggen og har vært helt sykmeldt noen uker. Nå jobber jeg 50%, og får god oppfølging av både sjef og fastlege. Jeg har imidlertid innsett at jeg må ha en jobb på dagtid av hensyn til helsa. Dette har jeg informert sjefen min om, og hun er svært oppmuntrende og forståelsesfull. Jeg søkte en jobb, og er nå innkalt til intervju! De har vel ikke lov å spørre om helse på intervjuet? Noen med erfaring ang dette?

Anonymkode: 2b310...04d

Jeg har ikke selv så mye erfaring med å være den som blir intervjuet, men jeg intervjuer selv i disse dager. Det er strenge regler for hva man ikke kan spørre om under et intervju, som politikk og politisk ståsted, religion/religiøs overbevisning, seksuell legning, graviditet og familieplanlegging for å ikke bryte loven om Vern mot diskriminering. Du kan være forberedt på å få spørsmål dersom du har perioder på CV-en som er uvirksomme og et typisk spørsmål er: Er det noe om din helsesituasjon eller livssituasjon jeg bør være informert om som kan påvirke utførelsen av arbeidet? Eller: Er det noen arbeidsoppgaver du ikke kan utføre av det som er skissert? Hvordan du håndterer konflikter og stress kan også være spørsmål i enkelte yrker.

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/451344-jobbintervju/#findComment-3933914
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...