Gå til innhold

Erkjennelse -reis deg igjen hver gang du snubler

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Reis deg igjen hver gang du snubler og faller!

Ikke gi opp å få det bedre! Når du har prøvd å komme deg videre, og kanskje til og med kommet et stykke på veien, men så får et tilbakefall av et eller annet slag; ikke bli sittende igjen i selvmedlidenhet og skam! Reis deg igjen, og prøv på nytt. Legg det bak deg, prøv på nytt, og gå videre.

Jeg tror vi alle har potensiale i oss til selvutvikling. Om vi må forsøke 100 ganger på samme ting, vil vi til slutt kommer videre. Poenget tror jeg er å ikke gi opp. Ikke slå deg til ro med at "jeg er bare sånn", og "det er ikke håp for meg". Det er håp for alle tror jeg, og du må bare ikke gi opp, men fortsette og prøve. 

Og hver dag våkner du med et blankt ark som du kan fylle med positive og gode ting og nye forsøk. Alt det som var vanskelig og trist i går, alle nederlag du møtte, kan du legge bak deg, og starte på nytt. (Fritt oversatt etter Prøysen 😉)

Endret av Anothertry
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anothertry skrev:

Reis deg igjen hver gang du snubler og faller!

Ikke gi opp å få det bedre! Når du har prøvd å komme deg videre, og kanskje til og med kommet et stykke på veien, men så får et tilbakefall av et eller annet slag; ikke bli sittende igjen i selvmedlidenhet og skam! Reis deg igjen, og prøv på nytt. Legg det bak deg, prøv på nytt, og gå videre.

Jeg tror vi alle har potensiale i oss til selvutvikling. Om vi må forsøke 100 ganger på samme ting, vil vi til slutt kommer videre. Poenget tror jeg er å ikke gi opp. Ikke slå deg til ro med at "jeg er bare sånn", og "det er ikke håp for meg". Det er håp for alle tror jeg, og du må bare ikke gi opp, men fortsette og prøve. 

Så i noen papirer at for noen år siden...endel år siden hadde psykologen vært lite optimistisk og sagt det var lite håp om bedring, jeg tror på det i dag. Og han sa "Du blir ikke bedre heller verre" og han hadde rett. Men sykepleieren jeg har nå er mer optimistisk,jeg sier jo jeg aldri blir bra for det føles sånn ut. Men han tror jeg kan klare å få et bedre liv, klare mer osv. Det er jo positivt,jeg gjør så godt jeg kan føler jeg og det er vel det viktigste. 

Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så i noen papirer at for noen år siden...endel år siden hadde psykologen vært lite optimistisk og sagt det var lite håp om bedring, jeg tror på det i dag. Og han sa "Du blir ikke bedre heller verre" og han hadde rett. Men sykepleieren jeg har nå er mer optimistisk,jeg sier jo jeg aldri blir bra for det føles sånn ut. Men han tror jeg kan klare å få et bedre liv, klare mer osv. Det er jo positivt,jeg gjør så godt jeg kan føler jeg og det er vel det viktigste. 

Ja, så lenge man gjør så godt man kan, så kan det jo ikke bli bedre enn det! 

Og så må man skille mellom problemer en kan gjøre noe med og problemer en ikke kan gjøre noe med. Da tenker jeg på selvutvikling vs sykdom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...