Gå til innhold

Selvutvikling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et steg på veien å begynne å drite i hva andre måtte mene, tenke og tro om en? At man bare må akseptere seg selv for den man er, og forsøke så godt en kan å bli bedre på de tingene en har utfordringer på, i håp om å bli en bedre utgave av seg selv til slutt? Å ha trua på seg selv er vel viktigere enn at andre skal ha trua på deg? Det spiller jo ingen rolle hva andre tenker, tror og mener. Det viktigste er vel hva en selv tenker, tror og mener om seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anothertry skrev:

Er det et steg på veien å begynne å drite i hva andre måtte mene, tenke og tro om en? At man bare må akseptere seg selv for den man er, og forsøke så godt en kan å bli bedre på de tingene en har utfordringer på, i håp om å bli en bedre utgave av seg selv til slutt? Å ha trua på seg selv er vel viktigere enn at andre skal ha trua på deg? Det spiller jo ingen rolle hva andre tenker, tror og mener. Det viktigste er vel hva en selv tenker, tror og mener om seg selv?

Ja er enig i det, alt må komme innenfra og man må ha tro på seg selv. Hva andre måtte mene skal ikke bety så mye, men det er jo fint å høre positive ting. Det må man ta til seg. 

Skrevet
6 minutter siden, Anothertry skrev:

bør vel være litt vesentlig hva andre tenker og tror om deg. hvordan man oppfører seg i verden og hvordan man er i relasjon til andre er viktig :) 

Anonymkode: 81faf...473

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bør vel være litt vesentlig hva andre tenker og tror om deg. hvordan man oppfører seg i verden og hvordan man er i relasjon til andre er viktig :) 

Anonymkode: 81faf...473

Ja, det er viktig å få tilbakemeldinger på hvordan man er. Det kan man få ved å f.eks speile seg i andres reaksjoner. Andres kroppsspråk sier mye om hva de tenker og mener om deg. Og så justerer en seg gjerne til det bedre av disse tilbakemeldingene en får. 

Skrevet
14 minutter siden, Anothertry skrev:

Er litt enig med deg, men er veldig glad for konstruktiv kritikk. F.eks hvis jeg er i en hypoman periode, så kan jeg skravle alt for mye. Da kan det være godt å få en som gir meg et hint. Har jo ikke lyst til å være slitsom å være sammen med heller da. 

Skrevet
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Er litt enig med deg, men er veldig glad for konstruktiv kritikk. F.eks hvis jeg er i en hypoman periode, så kan jeg skravle alt for mye. Da kan det være godt å få en som gir meg et hint. Har jo ikke lyst til å være slitsom å være sammen med heller da. 

Det skjønner jeg veldig godt, og det er jeg helt enig i. :)

Skrevet
3 timer siden, Anothertry skrev:

Er det et steg på veien å begynne å drite i hva andre måtte mene, tenke og tro om en?

Nei, det er absolutt ikke et riktig steg på veien. Derimot er greit å ikke bry seg om hva ALLE måtte mene om en selv. Du kan starte med å plukke ut de som er viktige for deg. Hva disse mener om deg, synes jeg er viktig. Partner og egne barn er viktige. De beste kollegene på jobben og bestevennene er viktige. Hva disse mener, skal du bry deg om. Alle de andre er ikke så viktige.

Gjest Kallemari
Skrevet
44 minutter siden, kupton skrev:

Nei, det er absolutt ikke et riktig steg på veien. Derimot er greit å ikke bry seg om hva ALLE måtte mene om en selv. Du kan starte med å plukke ut de som er viktige for deg. Hva disse mener om deg, synes jeg er viktig. Partner og egne barn er viktige. De beste kollegene på jobben og bestevennene er viktige. Hva disse mener, skal du bry deg om. Alle de andre er ikke så viktige.

Ja, og det er nettopp sånn det er også. Jeg vet hva partner, barn og bestevenner synes om meg og det er bra ting. Og det er det viktigste hva de mener. Hva mer perifere venner som man f.eks. aldri har truffet i rl mener om meg, vil jeg bare drite i. Det betyr ingenting. For de kjenner meg ikke. 

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Ja, jeg er helt enig i det. Ikke noe problem å forstå det, og det er jo sånn det er også. Jeg bryr meg om de nærmeste og hva de mener så klart. Men jeg skal slutte å bry meg om hva tilfeldige folk på gata, på butikken, på bussen og sånn tenker, tror og mener om meg. Og andre som ikke kjenner meg. 

Skrevet
28 minutter siden, Kallemari skrev:

Ja, og det er nettopp sånn det er også. Jeg vet hva partner, barn og bestevenner synes om meg og det er bra ting. Og det er det viktigste hva de mener. Hva mer perifere venner som man f.eks. aldri har truffet i rl mener om meg, vil jeg bare drite i. Det betyr ingenting. For de kjenner meg ikke. 

Ja, helt enig i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...