Gå til innhold

Nå når jeg igjen kjenner jeg er på vei ned.. Kupton/Frosken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på lavterskeltilbud for innleggelse og brukerstyrt plass? Er ikke det i realiteten det samme når du ved lavterskeltilbudet ber om innleggelse og får det?

Anonymkode: d7ab3...7e0

Den brukerstyrte plassen er på DPS og er et tilbud mange kan få. Der får man ikke behandler og ringer bare inn dagen før for å få plass. Fem dager og fire netter. 

Lavterskel for akuttinnleggelser er en mer uvanlig avtale å få. Så uvanlig at min behandler måtte ringe til andre sykehus i landet for å høre hvordan de utarbeidet en slik avtale. For hun hadde aldri gjort det og heller ikke hennes kollegaer. Da er det innleggelse på akuttosykiatrisk og jeg får da tettere oppfølging av både hun som min behandler og de ansatte der. Jeg må til legevakt eller fastlege for å få henvisning, men det er jeg som bestemmer når jeg er dårlig nok til å trenge dette. Hun har sendt den formelle avtalen til legevakt, fastlege og ambulant akutteam. Da er det visse vilkår som at jeg ikke er rusa når jeg drar dit for å be om innleggelse og heller ikke har skadet meg på annet vis. Jeg kan altså akuttinnlegges mye lettere enn hvis jeg ikke hadde avtalen hvor jeg måtte ha tatt en lang samtale med lege som da skulle vurdert om han er enig i innleggelse som igjen sender henvisning til ambulant akutteam som da igjen vil ta en vurdering. De har ofte vært uenig i at jeg trenger innleggelse og det har blitt en kamp å legges inn. Noe som har vist seg mange ganger å være farlig med meg for når jeg klarer å dra og be om hjelp så er det fordi jeg virkelig trenger det. Når jeg da har blitt avvist på innleggelse så har det ikke gått bra. Det er også for å styrke meg i å be om hjelp FØR noe skjer da jeg har en alvorlig historikk hvor jeg prøver å bite tennene sammen, så bikker det over og jeg gjør noe alvorlig også ender det i innleggelse likevel. 

Anonymkode: 5b8fb...ff4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...