Gå til innhold

Tannbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratis nødvendig tannbehandling fordi man har vært under hjemmesykepleien over tre mnd? Noen som vet?

Anonymkode: e2340...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har rett på det om du har minst ukentlig oppfølgning av hjemmesykepleie/psykiatrisk hjemmesykepleie i 3 måneder eller mer. Det gjelder da på den offentlige tannlegehelsetjenesten og offentlig tannlegevakt.

Pragmatikeren
Skrevet

Minst en time per uke i hjemmet, over minst tre måneder. Samtaler på kontor skal visst ikke gjelde. 

Skrevet

Jeg går på rehab. pol, en gang i uka ,gratis tannlege. 

Anonymkode: 6b639...757

Skrevet
1 time siden, Pragmatikeren skrev:

Minst en time per uke i hjemmet, over minst tre måneder. Samtaler på kontor skal visst ikke gjelde. 

Så jeg som bare får medisiner levert på døra har da ikke krav på det. :(

Skrevet
1 time siden, Eva Sofie skrev:

Ja, du har rett på det om du har minst ukentlig oppfølgning av hjemmesykepleie/psykiatrisk hjemmesykepleie i 3 måneder eller mer. Det gjelder da på den offentlige tannlegehelsetjenesten og offentlig tannlegevakt.

Får bare levert medisiner på døra hver dag. Det har jeg fått i et halvt år nå. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det hjemmesykepleien som leverer har du rett på gratis tannlege. Jeg får medisiner levert på døra av hjemmesykepleier daglig og har gratis tannlege. Ta det opp med hjemmetjenesten. De skal hjelpe med å søke. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får medisiner i dosett hver uke og får dekket tannbehandling. Har fått det dekket de siste 4-5 årene.

Skrevet

I utgangspunktet skal du få det dekket ja. Men forhør deg der du bor i for det kan være noe ulik praksis på dette fra kommune til kommune. Her må man ha vedtak på minium 1 time i uken. Jeg har opplevd å få dekket, mens en venninne av meg som bor i en annen kommune ikke har fått det selv om vi har hatt det samme opplegget. 

Skrevet

Benytt deg av denne ordningen nå mens du kan. Forundrer meg nemlig ikke om regjeringen snart trekker dette tilbudet også😳😓

Anonymkode: 635aa...d27

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Benytt deg av denne ordningen nå mens du kan. Forundrer meg nemlig ikke om regjeringen snart trekker dette tilbudet også😳😓

Ikke så rart om de gjør det. Forstår ikke logikken bak denne ordningen.

Anonymkode: b0b1a...fcb

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også dette er en pussig ordning. Om medisinene man får kan skade tennene så er det jo greit, men at et ukentlig besøk av hjemmesykepleier skal gi rett til gratis tannlege er da snodig? Nesten så man kan mistenke at det lå noe personlig bak den gangen dette ble vedtatt. Det finnes mange andre grunner til at man skal kunne få gratis eller subsidiert tannlege spør du meg.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logikken er muligens at folk som mottar hjemmesykepleie, uansett årsak, er sykere enn normalbefolkningen. De fleste er nok også trygdede og har derfor mindre råd enn normalbefolkningen. 

Så i stedet for å gi ALLE trygdede dette tilbudet, gis det kun til trygdede som mottar hjemmesykepleie. Det blir billigere for staten, men snart blir nok denne ordningen borte pga varslede kutt i velferdsgodene.

Så ja, jeg får skynde meg å få sjekket opp i dette og benytte meg av det før tilbudet forsvinner.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logikken er muligens at folk som mottar hjemmesykepleie, uansett årsak, er sykere enn normalbefolkningen. De fleste er nok også trygdede og har derfor mindre råd enn normalbefolkningen. 

Det er ingen automatikk at det er de som får hjemmespkepleie (gjerne bare levering av medisiner) som har dårligst råd. Det burde gått på inntekt.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen automatikk at det er de som får hjemmespkepleie (gjerne bare levering av medisiner) som har dårligst råd. Det burde gått på inntekt.

Ja det burde gå på inntekt. Det burde de fleste velferdsordninger spør du meg. Men dette er en svært sosialistisk tenkemåte og nå har vi jo altså en blå regjering og da er goder etter inntekt utenkelig.

Så dermed får min skamrike tante (med millioner under madrassen😅 fortsatt alle tenkelige trygdeordninger inkl gratis tannpleie. Hun kunne fint betalt dette selv med millionene sine. Føles nesten som hun tar fra de fattige...som e med å skatter for dette.

Men dette ble visst en heeelt annen diskusjon😶🙃

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det burde gå på inntekt. Det burde de fleste velferdsordninger spør du meg. Men dette er en svært sosialistisk tenkemåte og nå har vi jo altså en blå regjering og da er goder etter inntekt utenkelig.

Så dermed får min skamrike tante (med millioner under madrassen😅 fortsatt alle tenkelige trygdeordninger inkl gratis tannpleie. Hun kunne fint betalt dette selv med millionene sine. Føles nesten som hun tar fra de fattige...som e med å skatter for dette.

Men dette ble visst en heeelt annen diskusjon😶🙃

Helt enig. Velferdsordninger burde vært behovsprøvd. F.eks trenger ikke alle foreldre barnetrygd til barna sine. Men det blir også en annen diskusjon. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...