Gå til innhold

Alterativ til truxal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå til natta må jeg ta vival sammen med seroquel fordi jeg tror jeg klør av truxal,kunne nozinan være et alternativt til truxal? Klør fremdeles men klør mindre,har ikke tatt truxal på tre netter. Er den ute av kroppen snart? Våkner hver natt og må smøre meg med aloveragele, det lindrer litt. Eller har dere forslag til andre alternativer? Kan jo ikke ta vival hver natt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nå til natta må jeg ta vival sammen med seroquel fordi jeg tror jeg klør av truxal,kunne nozinan være et alternativt til truxal? Klør fremdeles men klør mindre,har ikke tatt truxal på tre netter. Er den ute av kroppen snart? Våkner hver natt og må smøre meg med aloveragele, det lindrer litt. Eller har dere forslag til andre alternativer? Kan jo ikke ta vival hver natt. 

Det må være truxal som gir deg denne kløen, kan ikke skjønne noe annet. Brukte du vallergan tidligere?

Skrevet

Selv ble jeg ikke trøtt av Nozinan. Forsøkte dose opp til 150 mg. Opplevde bare at hodet ble tømt for tanker og følelser. En forferdelig medisin. Men du kan jo ha andre erfaringer. Nozinan er vel for øvrig regnet som en versting hva vektoppgang angår?

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du må jo kontakte behandleren din (ikke psykepleieren) og fortelle hva du opplever med truxal og høre om han har noen forslag! Eller har du et helt lager av forskjellige medisiner hjemme?

Skrevet
12 timer siden, XbellaX skrev:

Det må være truxal som gir deg denne kløen, kan ikke skjønne noe annet. Brukte du vallergan tidligere?

Ja det er det jeg også tenker at det må være truxal,og i natt slapp jeg å smøre på aloveragele. Har brukt vallergan,men tisset i sengen av den så den er ikke et alternativ. 

Skrevet
12 timer siden, Eva Sofie skrev:

Selv ble jeg ikke trøtt av Nozinan. Forsøkte dose opp til 150 mg. Opplevde bare at hodet ble tømt for tanker og følelser. En forferdelig medisin. Men du kan jo ha andre erfaringer. Nozinan er vel for øvrig regnet som en versting hva vektoppgang angår?

Bare nozinan sov jeg ikke på jeg heller, tenkte i forbindelse med seroquel. Åja det er vektoppgang på den og ja, ja det er det jo på alle ap. 

Skrevet
11 timer siden, Lillemus skrev:

Du må jo kontakte behandleren din (ikke psykepleieren) og fortelle hva du opplever med truxal og høre om han har noen forslag! Eller har du et helt lager av forskjellige medisiner hjemme?

Ok. Jeg kontakten jo sykepleieren som sa han ikke hadde greie på dette,måtte høre med hudlege sa han. Men har jo blitt bedre etter at jeg sluttet på truxal. Men han kunne jo snakket med psykiateren,har ikke et helt lager nå lengre nei. 

Skrevet

Og i går var jeg ikke bra, helt sløv og så et blått lys på størrelse med en ball flere ganger og masse små lys. Følte meg så svak og kraftløs,heldigvis går det bedre i dag. Skal jo trene i dag så klarer det nå. 

Skrevet

Nei jeg klarte ikke trene gjennom alt i dag, fikk angst og ble svimmel. Sykepleieren fra psykisk helse målte blodtrykket mitt,og det var på 120/99,det er vel høyt @issomthingwrong? Og hvilepulsen var på 120,har hatt høyere før men dette er jo også høyt? 

Snakket med sykepleieren fra fact, dette var fastlegestoff sa han så de kunne ikke gjøre noe. Ble redd jeg for mannen sier jeg kan få slag og hjerteinfakt, kan jeg det? Er det medisiner og som spiller inn? Vurderer nå å slutte med alt av medisiner,og jeg vil jo ned i vekt. 

Og truxal kunne jeg jo prøve å ta igjen, hva faen? I dag klør jeg ikke i det hele tatt, kunne se om det kom tilbake hvis jeg tok det. Ikke faen! Det er jo truxal som skapte kløe og utslett, han visste ikke om det kunne det. Vel det står i felleskatalogen det. Nei det kunne være en tilfeldighet at det forsvant nå, hva faen? Det er jo selvsagt ikke det!! Ble litt forbanna! 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg klarte ikke trene gjennom alt i dag, fikk angst og ble svimmel. Sykepleieren fra psykisk helse målte blodtrykket mitt,og det var på 120/99,det er vel høyt @issomthingwrong? Og hvilepulsen var på 120,har hatt høyere før men dette er jo også høyt? 

Snakket med sykepleieren fra fact, dette var fastlegestoff sa han så de kunne ikke gjøre noe. Ble redd jeg for mannen sier jeg kan få slag og hjerteinfakt, kan jeg det? Er det medisiner og som spiller inn? Vurderer nå å slutte med alt av medisiner,og jeg vil jo ned i vekt. 

Og truxal kunne jeg jo prøve å ta igjen, hva faen? I dag klør jeg ikke i det hele tatt, kunne se om det kom tilbake hvis jeg tok det. Ikke faen! Det er jo truxal som skapte kløe og utslett, han visste ikke om det kunne det. Vel det står i felleskatalogen det. Nei det kunne være en tilfeldighet at det forsvant nå, hva faen? Det er jo selvsagt ikke det!! Ble litt forbanna! 

Det er ikke mange ukene siden du begynte på medisin igjen fordi du ble kjempedårlig og utslitt av å gå uten... Har du glemt det?

Skrevet
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det er ikke mange ukene siden du begynte på medisin igjen fordi du ble kjempedårlig og utslitt av å gå uten... Har du glemt det?

Ja men hvis det går utover den fysiske helsen min...høy puls osv gir jeg faen. Faens medisiner. Og ikke kunne fact hjelpe meg heller, kunne jo fått pranalol men neida. Fastlegestoff det, hvis det kommer av medisiner? 

Skrevet

Det var ikke alarmerende høyt sa sykepleieren på treningen, men det er vel det. 

Skrevet
42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men hvis det går utover den fysiske helsen min...høy puls osv gir jeg faen. Faens medisiner. Og ikke kunne fact hjelpe meg heller, kunne jo fått pranalol men neida. Fastlegestoff det, hvis det kommer av medisiner? 

Med en dårlig fysisk helse føles den psykiske helsen lite verdt og har du dårlig psykisk helse kan den fysiske helsen i blant føles overflødig. Kropp og hodet henger tett sammen enten vi vil det eller ikke. Vi må forsøke å ta vare på begge deler etter beste evne.

Skrevet
2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Med en dårlig fysisk helse føles den psykiske helsen lite verdt og har du dårlig psykisk helse kan den fysiske helsen i blant føles overflødig. Kropp og hodet henger tett sammen enten vi vil det eller ikke. Vi må forsøke å ta vare på begge deler etter beste evne.

Ja akkurat! Jeg tar ikke seroquel i natt og slutter med xeplion.I psykiatrien driter de jo i den fysiske helsen.

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja akkurat! Jeg tar ikke seroquel i natt og slutter med xeplion.I psykiatrien driter de jo i den fysiske helsen.

Men med å slutte med Xeplion vil jeg si at du gjør et svært uklokt valg for din psykiske helse. Den tabben har du gått i gjentatte ganger før og du vet godt hvordan det har gått. Åt helvetet og du blir nødt til å begynne igjen.

Skrevet
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Men med å slutte med Xeplion vil jeg si at du gjør et svært uklokt valg for din psykiske helse. Den tabben har du gått i gjentatte ganger før og du vet godt hvordan det har gått. Åt helvetet og du blir nødt til å begynne igjen.

Begynner nok aldri igjen hvis jeg slutter, da får jeg bare være et psykisk vrak. Det er et valg det og. Går sikkert ned i vekt da også,det er så jærlig vanskelig nå. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Begynner nok aldri igjen hvis jeg slutter, da får jeg bare være et psykisk vrak. Det er et valg det og. Går sikkert ned i vekt da også,det er så jærlig vanskelig nå. 

Så var vi der igjen. Har du glemt hvordan det går når du slutter med meds? 

Anonymkode: cf328...fcf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så var vi der igjen. Har du glemt hvordan det går når du slutter med meds? 

Anonymkode: cf328...fcf

Jeg bryr meg ikke lenger. 

Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg bryr meg ikke lenger. 

Vi bryr oss om deg. Nå har du vært flink lenge, ikke gi opp nå. 

Anonymkode: d521b...3fd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bryr oss om deg. Nå har du vært flink lenge, ikke gi opp nå. 

Anonymkode: d521b...3fd

Takk ❤️ 

Når det går ut over den fysiske helsen må jeg gi opp, den er viktig den og. Har lest her inne at folk får høy puls av seroquel,men skal ringe legesenteret i morgen. Håper jeg kan få pranolol. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...