Eva Sofie Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, stjernestøv skrev: Takk ❤️ Når det går ut over den fysiske helsen må jeg gi opp, den er viktig den og. Har lest her inne at folk får høy puls av seroquel,men skal ringe legesenteret i morgen. Håper jeg kan få pranolol. Godt du skal ta kontakt med legesenteret i hvert fall og ta det derifra. Vi kan ikke gi opp samme hvor fristende det er. Jeg sliter selv med den fysiske helsen, men nekter å gi opp. Jeg kontaktet selv legen min i dag fordi psykologen min anbefalte det. Har gått ned 1,5 kg den siste uken og jeg bør ikke gå ned mer. Jeg vet at når det fysiske svikter, har vi ikke bruk for hodet, men jeg har også erfart at innesperret på lukket psykiatrisk avdeling med fastvakt føles kroppen overflødig. Da føles kroppen som et fengsel. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 Hvorfor kan de ikke ta ansvar for medisiner de skriver ut i psykiatrien? Hvorfor henviser de til fastlegen når det kan være bivirkninger? Og det er mange som legger på seg pga medisiner de tar,men det er ikke så nøye? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, Eva Sofie skrev: Godt du skal ta kontakt med legesenteret i hvert fall og ta det derifra. Vi kan ikke gi opp samme hvor fristende det er. Jeg sliter selv med den fysiske helsen, men nekter å gi opp. Jeg kontaktet selv legen min i dag fordi psykologen min anbefalte det. Har gått ned 1,5 kg den siste uken og jeg bør ikke gå ned mer. Jeg vet at når det fysiske svikter, har vi ikke bruk for hodet, men jeg har også erfart at innesperret på lukket psykiatrisk avdeling med fastvakt føles kroppen overflødig. Da føles kroppen som et fengsel. Ja håper jeg kommer til i morgen, jeg syns ihvertfall dette haster...å få pranolol for å få ned pulsen. Kjenner jo det etter jeg har tatt seroquel og at pulsen går i hundre. Her er det omvendt,går opp i vekt men det er jo ikke så nøye. Finner det vanskelig å gå nedi vekt på ap. Men bra du kontaktet lege da nå som det trengs Å har du vært på lukket avdeling? Det har jeg heldigvis ikke opplevd,jeg er lei av dette psykiske greiene nå. Og legen har sikkert ikke alle svarene han heller, håper jeg kommer til han jeg var til i sist uke. Han er grei. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja håper jeg kommer til i morgen, jeg syns ihvertfall dette haster...å få pranolol for å få ned pulsen. Kjenner jo det etter jeg har tatt seroquel og at pulsen går i hundre. Her er det omvendt,går opp i vekt men det er jo ikke så nøye. Finner det vanskelig å gå nedi vekt på ap. Men bra du kontaktet lege da nå som det trengs Å har du vært på lukket avdeling? Det har jeg heldigvis ikke opplevd,jeg er lei av dette psykiske greiene nå. Og legen har sikkert ikke alle svarene han heller, håper jeg kommer til han jeg var til i sist uke. Han er grei. Jeg får for så vidt også økt puls f.eks. av Truxal og husker jeg fikk det av Seroquel. Jeg gikk en periode på 1200 mg - rene galskapen - samtidig som jeg gikk på 300 mg Truxal. Husker @Issomethingwrong kom med en god forklaring på hvorfor blodtrykket eller pulsen økte ved antihistaminer og vil tro det er det samme som skjer med antipsykotisk medisin også (?). 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 5 minutter siden, Eva Sofie skrev: Jeg får for så vidt også økt puls f.eks. av Truxal og husker jeg fikk det av Seroquel. Jeg gikk en periode på 1200 mg - rene galskapen - samtidig som jeg gikk på 300 mg Truxal. Husker @Issomethingwrong kom med en god forklaring på hvorfor blodtrykket eller pulsen økte ved antihistaminer og vil tro det er det samme som skjer med antipsykotisk medisin også (?). Ok. Det er godt å vite at det ikke bare er meg. Tror det er medisinene jeg, føler det på meg og har ikke hatt så høyt blodtrykk før...selv om jeg har vært overvektig. Tør ikke ta seroquel i kveld jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, Eva Sofie skrev: Jeg får for så vidt også økt puls f.eks. av Truxal og husker jeg fikk det av Seroquel. Jeg gikk en periode på 1200 mg - rene galskapen - samtidig som jeg gikk på 300 mg Truxal. Husker @Issomethingwrong kom med en god forklaring på hvorfor blodtrykket eller pulsen økte ved antihistaminer og vil tro det er det samme som skjer med antipsykotisk medisin også (?). Hvorfor fikk du 1200 mg seroquel? Var det for psykose? Og 300 mg truxal? Det er jo galskap ja. Hadde jeg nektet. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, stjernestøv skrev: Ok. Det er godt å vite at det ikke bare er meg. Tror det er medisinene jeg, føler det på meg og har ikke hatt så høyt blodtrykk før...selv om jeg har vært overvektig. Tør ikke ta seroquel i kveld jeg. Men du må jo sove... Får du sove uten Seroquel? Jeg får ikke til å sove uten medisiner. Bruker selv 50 mg Truxal og har hatt god effekt av denne i flere år. Har kunnet redusere dosen fra 100 mg til 50 mg etter hvert som jeg har fått det bedre psykisk. Hva med en lavere dose Truxal enn du gikk på? Ofte kan mindre doser redusere bivirkninger, men jeg vet ikke hvordan det vil slå ut på en kløe. Tenker det vil være verdt et forsøk dersom det er vanskelig å finne alternativer. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 26 minutter siden, stjernestøv skrev: Hvorfor fikk du 1200 mg seroquel? Var det for psykose? Og 300 mg truxal? Det er jo galskap ja. Hadde jeg nektet. Ja, de mente at stemmene jeg hørte var psykotiske. De er dissosiative og har aldri vært tegn på psykose. Jeg hadde på det tidspunktet ingen psykosediagnose ifølge journalen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 14 minutter siden, Eva Sofie skrev: Men du må jo sove... Får du sove uten Seroquel? Jeg får ikke til å sove uten medisiner. Bruker selv 50 mg Truxal og har hatt god effekt av denne i flere år. Har kunnet redusere dosen fra 100 mg til 50 mg etter hvert som jeg har fått det bedre psykisk. Hva med en lavere dose Truxal enn du gikk på? Ofte kan mindre doser redusere bivirkninger, men jeg vet ikke hvordan det vil slå ut på en kløe. Tenker det vil være verdt et forsøk dersom det er vanskelig å finne alternativer. Jeg har tatt to vival no,men om jeg får sove vet jeg ikke. Pulsen var på 97 nå,tar jeg seroquel øker den. Har klødd litt og nå så tør ikke ta truxal,men kløen er ikke så gale som før. Bra du klarer deg med 50 mg truxal da. Ringer legesenteret tidlig i morgen. Sier jeg ikke tør å ta seroquel eller truxal. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 14 minutter siden, Eva Sofie skrev: Ja, de mente at stemmene jeg hørte var psykotiske. De er dissosiative og har aldri vært tegn på psykose. Jeg hadde på det tidspunktet ingen psykosediagnose ifølge journalen. Oi det var rart. De kan gjøre feil de og tydeligvis. Jeg tror de blander dissosiasjon og psykose her og. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Oi det var rart. De kan gjøre feil de og tydeligvis. Jeg tror de blander dissosiasjon og psykose her og. Hm... Slik jeg har lest det du har beskrevet opp igjennom noen år, beskriver du det jeg synes høres ut som en psykosediagnose. Men du er godt fungerende i hverdagen slik du fremstår her, men kanskje litt vanskeligheter med å få hverdagen til å få et meningsfullt innhold? Men det å kjenne en person gjennom skriftspråket over nettet og møte en person i virkeligheten er jo to forskjellige verdener. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 10 minutter siden, Eva Sofie skrev: Hm... Slik jeg har lest det du har beskrevet opp igjennom noen år, beskriver du det jeg synes høres ut som en psykosediagnose. Men du er godt fungerende i hverdagen slik du fremstår her, men kanskje litt vanskeligheter med å få hverdagen til å få et meningsfullt innhold? Men det å kjenne en person gjennom skriftspråket over nettet og møte en person i virkeligheten er jo to forskjellige verdener. Ja godt fungerende med psykose,det er det sykepleieren mener ihvertfall selv om jeg ikke gjør en dritt. Så hvorfor ta medisiner? Men på modum sa de jeg ofte dissosierte,men det er jo år og dag siden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Ja godt fungerende med psykose,det er det sykepleieren mener ihvertfall selv om jeg ikke gjør en dritt. Så hvorfor ta medisiner? Men på modum sa de jeg ofte dissosierte,men det er jo år og dag siden. Uten medisiner blir du ikke «godt fungerende». Anonymkode: d521b...3fd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten medisiner blir du ikke «godt fungerende». Anonymkode: d521b...3fd Å sykepleieren kaller meg stabil både med og uten medisiner. Men han sier medisinene hjelper meg,men det gjør de ikke. 0 Siter
Fionys Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 Har du målt hvilepuls rett etter at du våkner på morgenen? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 Og det er jo en brlastning på hjertet mitt det her,så da kan jo plutselig død inntreffe som det står på alle ap. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 Var ikke lett å sove nei,men vil ikke ha høyere puls. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, Fionys skrev: Har du målt hvilepuls rett etter at du våkner på morgenen? Nei har ikke det,men den er nok høy. Pleier å kjenne det etter inntak av seroquel,det hamrer i vei. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Skrevet 30. oktober 2019 Men det er vel vanlig å ikke få sove på noen netter når man har brukt seroquel i ti når snart? Får bare finne meg i det,og vival blir jeg ikke trøtt av. Min mann sa jeg må klare meg uten medisiner å sove på,det var ikke normalt å ta det sa han. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Skrevet 30. oktober 2019 Fantnoen gamle innlegg der frosken,ISW og slabbedask skriver at det ikke er farlig med høy puls,det var litt betryggende. Men til og med da trodde jeg det var seroquel eller risperdal, det må være noe i det. Har sikkert gått med høy puls siden 2014,fikk aldri noe pranolol hos legen. Håper inderlig jeg får time i morgen,hvis jeg får pranolol tør jeg kanskje ta medisinen min hvis blodtrykket og går ned av den da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.