Gå til innhold

Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lamictal

Okt 29 2019 - 14:27
Jeg går til behandling på DPS hos psykolog på grunn av angst og depresjon. Har brukt Efexor i ca 7 mnd med lite effekt, og mye bivirkninger. Har tidligere brukt Cipramil.
I dag har jeg vært til medikamentvurdering hos psykiater, det var lite trivelig. 
Det første hun sier er at hun tror at jeg kanskje er bipolar. Hun stiller masse spørsmål, og konkluderer med at hun ikke kan gi meg den diagnosen . Allikevel vil hun at jeg skal begynne med Lamictal fordi humøret mitt kan svinge fra dag til dag. Hun mener at antidepressiva ikke er rett medisin. Er det noen her som har erfaring med dette ? 
Takknemlig for svar , ble sykt lei meg i dag. 

Anonymkode: fbe8b...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi humøret mitt kan svinge fra dag til dag.

Hvis dette er korrekt, burde du heller være "sykt glad" for at hun foreslår noe som kan hjelpe deg.

Skrevet

Ser ikke helt hvorfor det er noe å bli lei seg for. Hvis humøret ditt svinger såpass mye, så er nok ikke antidepressiva riktig for deg. Du sier selv at du ikke opplever tilfredsstillende effekt av antidepressiva, så hvorfor bli lei deg når hun foreslår noe annet? 

Selv er jeg veldig fornøyd med lamictal. Har ingen bivirkninger, og effekten er god. Lamictal er et ganske «snilt» medikament. 

Anonymkode: f1559...33d

Skrevet

Ble nok litt overrumplet over at de tenkte på den diagnosen. Jeg har også trodd at Lamictal kun ble brukt ved bipolar lidelse . Kanskje jeg bør være glad, men har nok piggene litt ute ...,

Skrevet

Det er jo tøft å få en sånn beskjed, men gi Lamictal en kjangse. Den er ofte effektiv når andre AD feiler, og bivirkningene er få. Uni- eller bipolar, det viktigste er den kliniske effekten. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lamictal

Okt 29 2019 - 14:27
Jeg går til behandling på DPS hos psykolog på grunn av angst og depresjon. Har brukt Efexor i ca 7 mnd med lite effekt, og mye bivirkninger. Har tidligere brukt Cipramil.
I dag har jeg vært til medikamentvurdering hos psykiater, det var lite trivelig. 
Det første hun sier er at hun tror at jeg kanskje er bipolar. Hun stiller masse spørsmål, og konkluderer med at hun ikke kan gi meg den diagnosen . Allikevel vil hun at jeg skal begynne med Lamictal fordi humøret mitt kan svinge fra dag til dag. Hun mener at antidepressiva ikke er rett medisin. Er det noen her som har erfaring med dette ? 
Takknemlig for svar , ble sykt lei meg i dag. 

Jeg har erfaring med å bli vurdert som ikke bipolar og samtidig få medikamentell behandling som om jeg hadde nettopp bipolar lidelse. Det var de samme som utredet meg som valgte medikamenter. 

Jeg fikk diagnosen bipolar type 2 et par år etter den første utredningen. 

Skrevet

Hva var det da som endret seg så du fikk den diagnosen etter to år ? 

Skrevet

Jeg startet opp med litium etter å ha prøvd 3 forskjellige antidepressiva uten noe særlig effekt, fikk senere diagnosen bp2. Skal snart starte med lamictal i tillegg til litium.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det da som endret seg så du fikk den diagnosen etter to år ? 

Jeg møtte kompetente fagpersoner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...