Gå til innhold

Har du opplevd:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ikke bli trodd av noen i hjelpeapparatet selv om du fortalte sannheten?

Eller å ikke bli møtt med respekt?

Blitt behandlet dårlig?

Hva skjedde? Hvordan fikk det deg til å føle deg, og hvordan taklet du det?

Jeg lurer på hvor vanlig det er å treffe på leger/psykologer/psykiatere/andre som gjør vondt verre.

Anonymkode: 9b903...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg fortalte om at jeg hørte kommanderende stemmer, ble jeg ikke trodd. De skrev i epikrisen at jeg brukte en grensepsykotisk innstilling for å unnskylde handlingene mine. 

Det førte til at jeg holdt kjeft om stemmene veldig lenge. 

Nå har jeg heldigvis en bedre behandler 

Skrevet

Jeg betrodde min behandler noe som han lovet ikke skulle journalføres. Jeg stolte på han. Da jeg noen år etter leste journalen min så jeg at det jeg hadde betrodd han sto i min journal. Det gjorde noe med meg og min tillit til helsepersonell. 

Anonymkode: 7b4dc...730

Skrevet
21 minutter siden, Cesium skrev:

Første gang jeg fortalte om at jeg hørte kommanderende stemmer, ble jeg ikke trodd. De skrev i epikrisen at jeg brukte en grensepsykotisk innstilling for å unnskylde handlingene mine. 

Det førte til at jeg holdt kjeft om stemmene veldig lenge. 

Nå har jeg heldigvis en bedre behandler 

Huff, så forferdelig😥 Veldig godt at du har en bedre behandler nå.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betrodde min behandler noe som han lovet ikke skulle journalføres. Jeg stolte på han. Da jeg noen år etter leste journalen min så jeg at det jeg hadde betrodd han sto i min journal. Det gjorde noe med meg og min tillit til helsepersonell. 

Anonymkode: 7b4dc...730

Det er ikke bra. Jeg har vært i samme situasjon, dvs. jeg fortalte noe som behandler lovte å ikke journalføre, og det gjorde han heller ikke. Det satt jeg veldig pris på. 

Skrevet

Jeg har opplevd att noe jeg ba om ikke skulle inn journal ble ført inn allikevel.

Jeg har også blitt mødt svært uvennlig av en sykepleier som var med å skulle pumpe meg.

Ellers har jeg opplevd å bli presset av en sykepleier til å ta medisiner etter tvangsmedisinering-vedtaket var utløpt. (dette er lenge siden).

Anonymkode: e1b37...1bb

Skrevet

Jeg fikk kjeft en gang av en mannelig sykepleier,tror han var en psykopat for han behandlet alle på avdelingen dårlig. Han fikk jobb på en båt,tror han passet bedre der. Drittsekk. Men en gang spanderte han is på oss på en tur,alle fikk sjokk.

Skrevet

Jeg har blitt svært dårlig behandlet en gang på sykehus (somatisk). Sendte klage til fylkeslegen og det endte med et stort møte hvor jeg fikk beklagelse fra ledelsen over det som hadde hendt. Fylkeslegen opprettet også tilsynssak.  Etter det så har jeg alltid fått god behandling (har ligget en del på sykehus)

Men må også si at jeg har opplevd mange sure og kravstore pasienter. Så innimellom synes jeg at det er et lite under at pleierne greier å holde seg blide (iallefall utad) 

Skrevet

Jeg opplevde å ikke bli trodd da jeg fortalte om overgrepene av eldre bror til en psykolog. Hun sa det bare var lek og normalt. Klarte ikke da å si at det hadde foregått i 8 år og fortsatt skjedde. Jeg var 14 og han 24. Tok lang tid før jeg klarte å fortelle det til noen igjen. Siden da har redselen for å ikke bli trodd forfulgt meg i en så stor grad at det har hemmet meg ofte. 

Ellers har jeg nesten bare opplevd å få god behandling opp gjennom årene. 

Anonymkode: 46e74...564

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...