aa-k-j Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har fått avslag på behandling på DPS, pga feil i epikriser fra DPS får jeg ikke rett oppfølging og behandling hos fastlegen og blir nektet samtaler i kommunen. DPS begrunner avslaget med at jeg har kjente og vedvarende problemer og fordi jeg har brukerstyrt plass. 1. Brukerstyrt er ikke nok noe jeg har sagt ifra om til ingen nytte. De fortsetter å skrive i journalen hvor god effekt jeg liksom har. 2. DPS har i en årrekke gjort feil noe de har beklaget mens de fortsetter å gjør samme feil og bruker samme feil opplysninger som tidligere. 3. De har skrevet feil i epikriser og jeg har fått behandling for problemer jeg ikke har mens problemer jeg hadde bare ble verre noe som resulterte i retraumatisering og jeg ble akutt suicidale. Ja ble avvist da jeg var akutt suicidal fordi de trodde jeg var kronisk suicidal uten å ta det opp med meg. 4. De skriver i journalen at jeg har tilbakevendende depresjoner og angst, men er ikke nevnt i en eneste epikrise og jeg forstår ikke hvorfor og ikke vil de rette i feil. Jeg har nå klage hos fylkesmannen pga feil de har gjort. Pasientrettighetsloven ble brutt da de utredet og behandlet meg. Jeg fikk ingen informasjon om hva utredning og behandling gikk ut på før 2017 og da hadde dette pågått i flere år. I 2017 begynte de å avvise meg og var da jeg fikk vite hva dette egentlig gikk ut på. DPS har beklaget samtidig som de fortsetter i samme spor som tidligere. Klagen hos fylkesmannen er 3 klagen fordi DPS er ganske dårlig til å samarbeide og imøtekomme pasienter. Hadde jeg fått nødvendig informasjon da jeg først startet hos DPS så kunne jeg trukket meg fordi jeg ikke var klar for det. Mens når jeg er klar og vet hva utredning og behandling går ut på blir jeg nektet hjelp. Og hver klage hos fylkesmannen blir sendt til DPS for behandling. Jeg står fast og kommer ingen vei. Skal i møte med DPS 4 november, men er ikke i forbindelse med klagen til fylkesmannen. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få DPS til å bedre forstå situasjonen? Jeg vurderer å si fra meg brukerstyrt siden den blir brukt som et stort argument for å nekte meg behandling. Uff...hva skal jeg gjøre 😔?? Jeg får ikke samtaler i kommunen heller pga feil gjort av DPS. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg har ikke noe godt svar til deg dessverre. Men lurer på om du føler deg litt dum når ingen svarer deg? Det gjør jeg. Når jeg legger ut mye personlig og ingen svarer meg, så blir jeg engstelig og tror at det jeg skrev var forferdelig dumt og rart. Håper ikke du føler det sånn Anonymkode: a050d...603 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe godt svar til deg dessverre. Men lurer på om du føler deg litt dum når ingen svarer deg? Det gjør jeg. Når jeg legger ut mye personlig og ingen svarer meg, så blir jeg engstelig og tror at det jeg skrev var forferdelig dumt og rart. Håper ikke du føler det sånn Anonymkode: a050d...603 Kanskje andre er dumme fordi det ikke er noen som har svar på Ts sine spørsmål? Anonymkode: 75383...8ef 0 Siter
frosken Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 På 30.10.2019 den 13.12, aa-k-j skrev: Jeg har fått avslag på behandling på DPS, pga feil i epikriser fra DPS får jeg ikke rett oppfølging og behandling hos fastlegen og blir nektet samtaler i kommunen. DPS begrunner avslaget med at jeg har kjente og vedvarende problemer og fordi jeg har brukerstyrt plass. 1. Brukerstyrt er ikke nok noe jeg har sagt ifra om til ingen nytte. De fortsetter å skrive i journalen hvor god effekt jeg liksom har. 2. DPS har i en årrekke gjort feil noe de har beklaget mens de fortsetter å gjør samme feil og bruker samme feil opplysninger som tidligere. 3. De har skrevet feil i epikriser og jeg har fått behandling for problemer jeg ikke har mens problemer jeg hadde bare ble verre noe som resulterte i retraumatisering og jeg ble akutt suicidale. Ja ble avvist da jeg var akutt suicidal fordi de trodde jeg var kronisk suicidal uten å ta det opp med meg. 4. De skriver i journalen at jeg har tilbakevendende depresjoner og angst, men er ikke nevnt i en eneste epikrise og jeg forstår ikke hvorfor og ikke vil de rette i feil. Jeg har nå klage hos fylkesmannen pga feil de har gjort. Pasientrettighetsloven ble brutt da de utredet og behandlet meg. Jeg fikk ingen informasjon om hva utredning og behandling gikk ut på før 2017 og da hadde dette pågått i flere år. I 2017 begynte de å avvise meg og var da jeg fikk vite hva dette egentlig gikk ut på. DPS har beklaget samtidig som de fortsetter i samme spor som tidligere. Klagen hos fylkesmannen er 3 klagen fordi DPS er ganske dårlig til å samarbeide og imøtekomme pasienter. Hadde jeg fått nødvendig informasjon da jeg først startet hos DPS så kunne jeg trukket meg fordi jeg ikke var klar for det. Mens når jeg er klar og vet hva utredning og behandling går ut på blir jeg nektet hjelp. Og hver klage hos fylkesmannen blir sendt til DPS for behandling. Jeg står fast og kommer ingen vei. Skal i møte med DPS 4 november, men er ikke i forbindelse med klagen til fylkesmannen. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få DPS til å bedre forstå situasjonen? Jeg vurderer å si fra meg brukerstyrt siden den blir brukt som et stort argument for å nekte meg behandling. Uff...hva skal jeg gjøre 😔?? Jeg får ikke samtaler i kommunen heller pga feil gjort av DPS. Dersom du flere ganger har fått avslag på mer behandling fra DPS, så tenker jeg at det er bedre å forsøke med en henvisning til en privatpraktiserende avtalespesialist. Du kan med fordel selv skrive et brev hvor du beskriver hva du ønsker hjelp med. Jeg tror det er viktig at du ikke bruker alt for mye energi på å være opptatt av hvilke feil som er begått tidligere, og heller forsøker sammen med fastlegen og andre å finne løsninger for fremtiden. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 1. november 2019 Forfatter Skrevet 1. november 2019 På 31.10.2019 den 20.14, frosken skrev: Dersom du flere ganger har fått avslag på mer behandling fra DPS, så tenker jeg at det er bedre å forsøke med en henvisning til en privatpraktiserende avtalespesialist. Du kan med fordel selv skrive et brev hvor du beskriver hva du ønsker hjelp med. Jeg tror det er viktig at du ikke bruker alt for mye energi på å være opptatt av hvilke feil som er begått tidligere, og heller forsøker sammen med fastlegen og andre å finne løsninger for fremtiden. Jeg er ikke så opptatt av hvilke feil de har gjort heller mer opptatt av at de ikke skal gjøre samme feil igjen, men likevel gjør de dessverre samme feil gang etter gang. Og jeg synes det er feil av kommunen å nekte meg samtaler for feil andre har gjort. Det må da være mulig å få samtaler og gi litt f i de feil som har skjedd og gå videre. 0 Siter
frosken Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, aa-k-j skrev: Jeg er ikke så opptatt av hvilke feil de har gjort heller mer opptatt av at de ikke skal gjøre samme feil igjen, men likevel gjør de dessverre samme feil gang etter gang. Og jeg synes det er feil av kommunen å nekte meg samtaler for feil andre har gjort. Det må da være mulig å få samtaler og gi litt f i de feil som har skjedd og gå videre. Hvordan begrunner kommunen avslaget? 0 Siter
aa-k-j Skrevet 1. november 2019 Forfatter Skrevet 1. november 2019 (endret) 11 minutter siden, frosken skrev: Hvordan begrunner kommunen avslaget? Fordi jeg ble retraumatisert av tidligere samtaler pga sykepleieren var for opptatt av anbefalinger fra DPS og tidligere fastlege. Jeg skulle ha støttesamtaler, men da søknaden ble skrevet fikk jeg ikke uttale meg om verken problemer eller behov og fokuset ble da mer på å få meg ut i aktivitet istedenfor å ha støttesamtaler. For å si det enkelt så ble jeg presset til å søke miljøarbeidertjenesten selv om de ikke hadde tilbud til meg og jeg var heller ikke interessert. Ble også forsøkt presset ut i jobb når jeg er 100 % ufør pga en idiot av en fastlege. DPS har beklaget at de ga feil anbefalinger og sa de var for ivrig etter å hjelpe og hadde "overkjørt istedenfor å lytte" som de selv sa. Endret 1. november 2019 av aa-k-j 0 Siter
frosken Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 Så kommunen vil ikke gi tilbud om samtaler med psykisk helsearbeider fordi du tidligere har hatt dårlig effekt av slike samtaler? 0 Siter
aa-k-j Skrevet 1. november 2019 Forfatter Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, frosken skrev: Så kommunen vil ikke gi tilbud om samtaler med psykisk helsearbeider fordi du tidligere har hatt dårlig effekt av slike samtaler? Ja, men var pga feil opplysninger og jeg har gitt de korrekte opplysninger slik at det skal unngås igjen. Jeg fikk avslag sist som ble omgjort av fylkesmannen og fikk innvilget samtaler i 3 måneder så måtte kommunen vurdere videre behov. Men det de istedenfor gjorde var å bare avslutte fordi jeg ikke lenger trengte søke for det var slutt på samtaler med vedtak og jeg skulle fortsette på lavteeskel tilbudet. Sa de til meg. Plutselig fikk jeg kontrabeskjed at jo nå må jeg søke på nytt. De har sagt at de ikke vil gi meg flere samtaler samtidig som jeg er velkommen til samtaler 🙄🙄 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.