Gå til innhold

Kupton: er dette egentlig så rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bp1, og kan hallusinere i blant, men ikke psykotisk. 

Det jeg lurer på er:

Er det egentlig så rart at jeg kan bli mer sårbar for hallusinasjoner/vrangforestillinger når jeg har PMS? Ikke hver gang, men mer når jeg har det ekstra vanskelig og så har PMS. 

Det samme når det har skjedd litt for mye når jeg er deprimert. At jeg føler meg overveldet pga. at jeg har gjort mer enn jeg egentlig orker, og så kan jeg se/høre ting som ikke er der, og få litt rare tanker. 

Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Men det virker som om psykiateren min synes det er merkelig/uvanlig/utypisk/kanskje egentlig ikke mulig. 

Har ulike behandlere ganske ulike erfaringer og kunnskaper? Så det er litt hell eller uhell hvem man får? Kan det være at psykiateren min ikke vet nok om dette? Det er jo litt skummelt å påstå, siden personen har så mye utdanning. 

Er det ekstremt uvanlig å ha glimt av psykoseliknende symptomer her og der? Er det vanlig at behandlere ikke helt tror på en når man ikke har ordentlig psykose, men likevel forteller om hallusinasjoner eller rare tanker? Som om hallusinasjoner og slikt kun er forbeholdt psykose og schizofreni? 

Anonymkode: 9a770...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: c8d05...6bf

Skrevet

25. Hvordan det?

Anonymkode: 9a770...d20

Skrevet

Næhsjj, jeg hadde mine grunner til å spørre bare.

Anonymkode: c8d05...6bf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...