ISW Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Hei, En ting jeg har tenkt litt på. Det virker som det første du tenker når du hører om en mulig sykdom er at du kommer til å dø. Være seg av høy puls eller annet. Altså, enten er man frisk, eller så lider man av en dødelig sykdom. Ønsket kun å minne deg på at det finnes ufattelig mange nyanser og mellomting mellom der. Det er riktig at det finnes livstruende sykdommer, men det er også riktig at de aller fleste sykdommer ikke er livstruende, spesielt ikke med riktig behandling. I livet lurer det dessverre sykdommer rundt hvert eneste hjørne. Det er heldigvis veldig sjeldent at en sykdom ikke gir symptomer før den er livstruende. Ved de fleste farlige sykdommer blir du så dårlig at du må til lege om du vil eller ikke. Det er ganske lett å vite om du har en farlig sykdom. Jeg synes absolutt du skal få sjekket hjertefunksjonen din sånn som jeg skrev om i går, når du har høy puls og lavt pulstrykk. Men når du har gått med dette lenge, så er det ikke noe du trenger å stresse med og ikke noe du trenger time på dagen for. Selv om jeg skjønner at det er vondt å være urolig og godt med en avklaring. Jeg håper bare du etterhvert begynner å tenke at ikke alle sykdommer fører til plutselig død. De aller fleste sykdommer overlever man faktisk, med eller uten hjelp. Sykdom er ikke ensbetydende med død, selv ikke hjertesykdom 😊 3 Siter
kupton Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, issomethingwrong skrev: Sykdom er ikke ensbetydende med død, selv ikke hjertesykdom 😊 Så du er ikke i tvil om hvor kupton skriver fra? Det er faktisk ganske varmt her :-) 1 Siter
ISW Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Skrevet 31. oktober 2019 8 minutter siden, kupton skrev: Så du er ikke i tvil om hvor kupton skriver fra? Det er faktisk ganske varmt her 🙂 Jeg tror ganske sikkert at du lever og er på ferie :-) 1 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 7 minutter siden, issomethingwrong skrev: Hei, En ting jeg har tenkt litt på. Det virker som det første du tenker når du hører om en mulig sykdom er at du kommer til å dø. Være seg av høy puls eller annet. Altså, enten er man frisk, eller så lider man av en dødelig sykdom. Ønsket kun å minne deg på at det finnes ufattelig mange nyanser og mellomting mellom der. Det er riktig at det finnes livstruende sykdommer, men det er også riktig at de aller fleste sykdommer ikke er livstruende, spesielt ikke med riktig behandling. I livet lurer det dessverre sykdommer rundt hvert eneste hjørne. Det er heldigvis veldig sjeldent at en sykdom ikke gir symptomer før den er livstruende. Ved de fleste farlige sykdommer blir du så dårlig at du må til lege om du vil eller ikke. Det er ganske lett å vite om du har en farlig sykdom. Jeg synes absolutt du skal få sjekket hjertefunksjonen din sånn som jeg skrev om i går, når du har høy puls og lavt pulstrykk. Men når du har gått med dette lenge, så er det ikke noe du trenger å stresse med og ikke noe du trenger time på dagen for. Selv om jeg skjønner at det er vondt å være urolig og godt med en avklaring. Jeg håper bare du etterhvert begynner å tenke at ikke alle sykdommer fører til plutselig død. De aller fleste sykdommer overlever man faktisk, med eller uten hjelp. Sykdom er ikke ensbetydende med død, selv ikke hjertesykdom 😊 Hei. Takk og det er betryggende å vite, ja jeg tenker ofte at jeg skal dø momentant. Har bestilt meg blodtrykksapparat nå, orker ikke gå på dagsenteret hver gang jeg skal måle blodtrykket. Og det er betryggende at alvorlig sykdom gir symptomer man må til lege for,da vil jeg jo bli dårlig om det er noe alvorlig. Skal prøve meg på trening i dag, får ta det rolig. Våknet med migrene fem i dag tidlig, har jo vært så stresset i det siste så ikke rart. Jeg skal ta det opp med legen å få EKG og lytte på hjertet, håper jeg får det da. Men tusen takk for betryggende innlegg, du er snill ❤️ 2 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Min bror har jo hjerteproblemer og pacemaker, han datt om mange ganger og ble hentet av sykebil og kjørt til sykehus. De fant ut av det og han fikk pacemaker og hjertemedisin, tar også nitroglyserin når han blir dårlig i hjertet. Burde jo ha lært noe av det,at det skjer noe i forkant. Han har også diabetes,og det fikk han også symptomer på i forkant. Han lever fremdeles. 0 Siter
laban Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 28 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg skal ta det opp med legen å få EKG og lytte på hjertet Da skal du også fortelle / minne om dette: 14 minutter siden, stjernestøv skrev: Min bror har jo hjerteproblemer og pacemaker 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, laban skrev: Da skal du også fortelle / minne om dette: Ja det skal jeg si. 0 Siter
Janus30 Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Noen prøver så hardt å være friske at de blir syke av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 3 timer siden, kupton skrev: Så du er ikke i tvil om hvor kupton skriver fra? Det er faktisk ganske varmt her 🙂 Har du fått i oppgave av Satan å skuffe køl for å holde temperaturen ved like der du frykter at du er? Eller er du ikke på parti med han sånn at du må lide med de andre der? Du vet at sånne tanker kan være sykelige og etterhvert anta en psykotisk form. Jeg tror jeg ville ha oppsøkt legen for en prat. Anonymkode: cfe5a...44a 0 Siter
Cesium Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg vet at dette var ment til stjernestøv, men jeg sliter veldig med helseangst og det hjalp meg masse å lese dette. Tusen takk @issomethingwrong 🙂 0 Siter
cathlin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 10 timer siden, kupton skrev: Så du er ikke i tvil om hvor kupton skriver fra? Det er faktisk ganske varmt her 🙂 Kos deg! Det har du fortjent 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.