Gjest Annamaria Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 Burde jeg jobbet? Jobber de fleste eller de færreste med schizoaffektiv, blandet? Har søkt vta.. lurer på å søke som mystery shopper! 0 Siter
Anothertry Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 (endret) Om du "burde" ha jobbet er det vel bare du og legen(e) dine som best kan finne ut av. Det kommer jo an på hvordan du fungerer. Er du veldig ustabil og ofte får tilbakefall er det nok vanskelig å få seg fast jobb, i alle fall på egenhånd. Er ikke sikker på hva VTA er for noe, men det er kanskje noe i retning av tilrettelagt arbeid? Jeg har ikke schizoaffektiv lidelse, men jeg har vært ufør en stund, men tenker meg tilbake til arbeidslivet snart. For tiden er jeg ute i arbeidstrening i en bedrift. Derfra går veien snart videre til noe som kalles for individuell jobbstøtte. Da er det meninga at min koordinator skal hjelpe meg inn i ordinært arbeid i samarbeid med en villig arbeidsgiver. Håpet og målet er at jeg ganske raskt da skal greie å stå på egne bein og bli en normal arbeidstaker med et normalt arbeidsforhold med arbeidsgiver. Jeg har trua! 👍😊 Mystery shopper har jeg prøvd, og det er ganske artig. Men det var kamp om oppdragene i distriktet jeg bor, så ble ikke særlig lønnsomt. Endret 1. november 2019 av Anothertry 0 Siter
Gjest Annamaria Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 9 minutter siden, Anothertry skrev: Om du "burde" ha jobbet er det vel bare du og legen(e) dine som best kan finne ut av. Det kommer jo an på hvordan du fungerer. Er du veldig ustabil og ofte får tilbakefall er det nok vanskelig å få seg fast jobb, i alle fall på egenhånd. Er ikke sikker på hva VTA er for noe, men det er kanskje noe i retning av tilrettelagt arbeid? Jeg har ikke schizoaffektiv lidelse, men jeg har vært ufør en stund, men tenker meg tilbake til arbeidslivet snart. For tiden er jeg ute i arbeidstrening i en bedrift. Derfra går veien snart videre til noe som kalles for individuell jobbstøtte. Da er det meninga at min koordinator skal hjelpe meg inn i ordinært arbeid i samarbeid med en villig arbeidsgiver. Håpet og målet er at jeg ganske raskt da skal greie å stå på egne bein og bli en normal arbeidstaker med et normalt arbeidsforhold med arbeidsgiver. Jeg har trua! 👍😊 Mystery shopper har jeg prøvd, og det er ganske artig. Men det var kamp om oppdragene i distriktet jeg bor, så ble ikke særlig lønnsomt. Jeg bryr meg ikke om lønnen og sånt. Hvis det er artig er det verdt et forsøk. Har de individuell jobbstøtte i Trondheim tro... 0 Siter
Gjest Annamaria Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 Kanskje burde jeg prøve fontenehuset 0 Siter
Gjest Annamaria Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 Jeg har hatt sikkert 20 innleggelser så ville vært vanskelig å stå i jobb men nå tror jeg at jeg har funnet riktig medisin.. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 1. november 2019 Skrevet 1. november 2019 Det er bra det går mye bedre med deg nå! Håper det fortsetter å gå veien! Fontenehuset er et veldig bra sted å forsøke seg. Ingen stiller strenge krav til sykemeldinger, og takhøyden er stor. Fokuset er at alle klarer noe. Diagnoser, svingende dagsform mv er uviktig. Medlemsskapet har man til man avslutter det selv. Hjelp til å få prøvd seg i arbeid kan man og få igjennom Fontenehusets overgangsarbeid. Ta en kikke på hjemmesidene deres; det er vel verdt å sjekke ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.