Gå til innhold

Er det et faresignal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg oftere og oftere føler meg iakttatt av døde familiemedlemmer og andre jeg har kjent som er døde? 

Jeg begynner å innbille meg ting som at de følger med på meg og hva jeg gjør. Og jeg har begynt å røyke igjen og jeg får tanker om at det er en avdød som har fått meg til å gjøre det fordi hun selv var storrøyker da hun levde. Så nå lever hun på min røyk på en måte. Kleber seg til meg for å få kjenne røyk igjen. 

Er det fare for å få psykose med disse tankene? 

Anonymkode: 8a012...e9a

Videoannonse
Annonse
Gjest Annamaria
Skrevet

Jeg er redd jeg blir iakttatt av helvete selv. Siden jeg har sett de derifra og hørt dem. Skriver fordi jeg kjenner meg igjen

Skrevet
2 minutter siden, Annamaria skrev:

Jeg er redd jeg blir iakttatt av helvete selv. Siden jeg har sett de derifra og hørt dem. Skriver fordi jeg kjenner meg igjen

Det er vonde tanker og følelser. Man blir jo dritredd av sånt noe! 

Gjest Annamaria
Skrevet

Veldig rart, her lå jeg i mørket og tenkte jeg er iakttatt av helvete og så leser jeg ditt innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Annamaria skrev:

Veldig rart, her lå jeg i mørket og tenkte jeg er iakttatt av helvete og så leser jeg ditt innlegg

Huff, var ikke meninga å skremme deg med dette. Jeg er redd for å få schizoaffektiv diagnose slik som deg nå siden det ikke var så lenge siden jeg var grense-psykotisk. Og nå dette! 

Gjest Annamaria
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vonde tanker og følelser. Man blir jo dritredd av sånt noe! 

Ja man får enorm angst

Skrevet
1 minutt siden, Annamaria skrev:

Ja man får enorm angst

Håper du får sove godt i natt! Prøv å tenk på noe hyggelig i stedet. Ta på øreplugger og høre radio og  rolig musikk til du sovner. Klem 

Skrevet
5 timer siden, kupton skrev:

Ja, det er et faresignal. Snakk med legen din. 

Det rare er at jeg så og si aldri tidligere har slitt med sånne grense-psykotiske "fenomener". Det har skjedd meg i depressive og oppstemte faser tidligere (er bipolar),  men nå virker det som om det også kan forekomme utenom bipolare sykdomsepisoder (?)

Det bare dukket opp for noen uker siden, mest sannsynlig pga sterkt psykisk stress (reaktiv/akutt), men etter nesten å ha blitt kvitt den første nær-psykosen, så får jeg altså plutselig disse tankene. Kan det tolkes som en forlengelse av nær-psykosen? At jeg fremdeles har en "pågående" nær-psykose selv om temaene for tankene er ulikt?

Men jeg tror løsningen er å ikke fokusere på det i alle fall, men bare skyve tankene vekk slik at jeg ikke blir fanget i dem. Så bare fortsette med å leve mitt normale liv med familie, venner og vanlige gjøremål. Jeg kan ikke la dette overmanne meg, så jeg må kjempe imot. Håper jeg klarer det! 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...