AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Skrevet 2. november 2019 Jeg har helt siden mitt første barn ble født slitt med kronisk angst for å miste barna mine/ at de kan dø / noe kan skje dem osv. Veldig plagsom angst. Jeg har det evig i tankene. Det begynte med at første barnet ble født med hjertefeil. Etter dette vedvarte angsten. De er nå voksen men jeg går fortsatt rundt med kronisk angst selv om det er ingen fare på ferde for noen av de. Er det vanlig å ha slik angst for barna? Jeg fungerer fint/ er aktiv i fritiden men sliter i hodet mitt med den kroniske angsten og tankene. Anonymkode: 31c66...772 0 Siter
kupton Skrevet 2. november 2019 Skrevet 2. november 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å ha slik angst for barna? Nei, det er ikke vanlig å ha det slik - ikke i en slik grad. Sannsynligvis handler det om en angstlidelse vi kaller GAD - generalisert angstlidelse. Denne består av angstfylt bekymring og en stadig tilstand der en er anspent. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Skrevet 2. november 2019 10 minutter siden, kupton skrev: Nei, det er ikke vanlig å ha det slik - ikke i en slik grad. Sannsynligvis handler det om en angstlidelse vi kaller GAD - generalisert angstlidelse. Denne består av angstfylt bekymring og en stadig tilstand der en er anspent. Ja, og hvordan oppstår en slik situasjon? mulig pga opplevelsen om hjertefeil? Er det mulig å få bukt med genarilisert angstlidelse? Jeg går evig rundt og har i tankene om alt som kan skje med barna. Har hatt det slik i over 20 år. Er ganske plagsomt. Har tatt det med lege flere ganger uten at jeg har fått noe som helst behandling/ hjelp for det. Jeg har derfor lært meg å leve med det, men jeg ønsker jo og forsøker å slutte å være så engstelig. Har også lært meg å fungere med det. Jeg dyrker hobbyer, jobber, er sosial osv, men angsten bor i meg. Anonymkode: 31c66...772 0 Siter
kupton Skrevet 2. november 2019 Skrevet 2. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få bukt med generalisert angstlidelse? Ja, det er mulig. For denne lidelsen er det metakognitiv terapi som er løsningen. Du kan be om en henvisning fra fastlegen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Skrevet 2. november 2019 1 time siden, kupton skrev: Ja, det er mulig. For denne lidelsen er det metakognitiv terapi som er løsningen. Du kan be om en henvisning fra fastlegen. Takker for gode råd . Jeg skal forsøke å ta det med legen igjen for det er jo ikke noe kjekt å gå rundt med angst hele tiden. Men det må nok finnes en løsning for det slik at jeg slipper å måtte gå rundt med det konstant . Anonymkode: 31c66...772 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.