Gå til innhold

Verdi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du følt det dersom ingen viste deg at du og/eller det du gjør er verdt noe? Ville du følt deg like mye verdt som andre? 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært startet mange en tråd med dette som tema. Jeg mistenker at du er den som stadig gjentar denne problemstillingen. Hvis det er deg (se bort ifra det om jeg tar feil), så synes jeg at du har fått mange gode svar på dette tidligere, og mange har forsøkt å hjelpe deg og gi deg gode råd. Hvorfor henger du da stadig igjen på dette feltet? Tror du folk har noe annet å komme med enn det de allerede har sagt deg?

Anonymkode: f1333...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært startet mange en tråd med dette som tema. Jeg mistenker at du er den som stadig gjentar denne problemstillingen. Hvis det er deg (se bort ifra det om jeg tar feil), så synes jeg at du har fått mange gode svar på dette tidligere, og mange har forsøkt å hjelpe deg og gi deg gode råd. Hvorfor henger du da stadig igjen på dette feltet? Tror du folk har noe annet å komme med enn det de allerede har sagt deg?

Anonymkode: f1333...752

Ok. Bare glem det. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg spurte. Jeg vil ikke at noen skal bruke mer tid på meg, så bare glem hele tråden. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg spurte. Jeg vil ikke at noen skal bruke mer tid på meg, så bare glem hele tråden. 

Anonymkode: 08856...f3b

Ok

Anonymkode: f1333...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg spurte. Jeg vil ikke at noen skal bruke mer tid på meg, så bare glem hele tråden. 

Anonymkode: 08856...f3b

Les svaret fra anonym en gang til, vedkommende sier ikke at du ikke skal få folk til å bruke tid på problemet ditt, men at du har fått gode råd tidligere.  Følg disse rådene isteden for å spør på nytt mener vedkommende, og jeg er enig.

Jeg gjentar mitt råd fra tidligere. Du må jobbe med selvfølelsen din, og det kan ikke dol hjelpe deg med. Det kan imidlertid en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du følt det dersom ingen viste deg at du og/eller det du gjør er verdt noe? Ville du følt deg like mye verdt som andre? 

Anonymkode: 08856...f3b

Ville blitt sint, helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du følt det dersom ingen viste deg at du og/eller det du gjør er verdt noe? Ville du følt deg like mye verdt som andre? 

Anonymkode: 08856...f3b

Hvordan ønsker du at folk skal vise deg at du er verdt noe. Hva er det du savner som du ikke får ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vil føle at du er verdt noe ut fra andre sine tilbakemeldinger eller handlinger. Det kan gi deg en god følelse der og da, men så er du tilbake til å føle deg null verdt. 

Slik er det for meg i alle fall. Min følelse av å være verdt noe som helst er fullstendig på bunn. Den følelsen har jeg blitt fratatt av mennesker som har sviktet, mobbet og mishandlet meg. Allerede som lite barn og i et ni år langt mishandlede forhold og lista fortsetter. Når noen nå prøver å vise meg at jeg er verdt noe for de så får jeg en vond følelse i meg. Tror ikke noen i hele verden kan overbevise meg om at jeg er verdt noe. Tror det er noe jeg over lang tid må finne ut av på egen hånd. Innenfra. Først da tror jeg at jeg kan klare å ta i imot andres bekreftelse og virkelig tro på det og leve på det. For nå så er jeg ikke i stand til å stole på at det er ekte. For jeg er jo ikke verdt noe. Ikke sant? 

Så ja. Jeg tror du må jobbe hardt og lenge med seg selv med hjelp fra psykolog for å komme dit at du klarer å føle at du er verdt noe. Hvis du er som meg rundt akkurat dette da. 

Jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke spørsmålet. Hvis du forventer at det er andre som skal gi deg følelsen av verdi,  er det veldig mye å legge på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør et siste forsøk. 

 
Hva jeg ville med spørsmålet? - rett og slett høre andres erfaringer med hva de ville tenkt (slik jeg var direkte om) for på den måten å prøve å korrigere mine følelser og tanker hvis jeg fikk svar på det jeg spurte om. Jeg strever så mye med dette temaet at jeg prøver alt. Jeg prøver å komme videre. Jeg jobber faktisk hardt med ting også. 
 
Jeg trenger ingens bekreftelser osv her inne, de bare preller av meg like fort - jeg blir t o m kvalm av sånt (misforstå meg rett) - men ingen tror meg når jeg sier det uansett. Alle er sikre på at jeg vil høre at jeg er verdt noe fra mennesker som ikke en gang kjenner meg osv. 
Nå orker jeg ikke forsvare og forklare meg mer. Jeg er lei av og orker ingen flere  diskusjoner rundt hvorfor jeg spør. Hvis folk vil kritisere meg fremfor å hjelpe meg, får de heller avstå fra å svare. Mltt spørsmål var for øvrrig konstruktivt. 

Ps. Jeg forventer ingen svar. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎11‎.‎2019 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du følt det dersom ingen viste deg at du og/eller det du gjør er verdt noe? Ville du følt deg like mye verdt som andre? 

Anonymkode: 08856...f3b

Hei:-)

Jeg tror jeg ville ha startet med å spørre meg selv om hva som skal til for at jeg ville ha følt meg verdsatt? Hva ser du etter hos andre når du sier at ingen viser deg at den du er eller det du gjør er verdt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.11.2019 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du følt det dersom ingen viste deg at du og/eller det du gjør er verdt noe? Ville du følt deg like mye verdt som andre? 

Anonymkode: 08856...f3b

Jeg har ingen problemer med å føle meg verdifull blant venner og familie, men har hatt store problemer med det når jeg har vært i forhold. I et forhold så føler jeg meg lite verdt og lite betydningsfull, jeg har ikke tro på at kjæreste/samboer verdsetter meg selv om det er åpenbart. Men jeg har forstått i ettertid når forholdene har vært over at jeg har vært verdsatt, men selv ikke har trodd på det. Man kan jo si at jeg har sabotert for meg selv på en måte, men det bunner i traumer fra barndommen. Det er en meget vond følelse å ikke føle seg verdsatt, men noen gang så blir man det uten at man innser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Det har vært startet mange en tråd med dette som tema. Jeg mistenker at du er den som stadig gjentar denne problemstillingen. Hvis det er deg (se bort ifra det om jeg tar feil), så synes jeg at du har fått mange gode svar på dette tidligere, og mange har forsøkt å hjelpe deg og gi deg gode råd. Hvorfor henger du da stadig igjen på dette feltet? Tror du folk har noe annet å komme med enn det de allerede har sagt deg?

Anonymkode: f1333...752

Det kan jo være at svarene ikke har vært så gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kupton skrev:

Til Ts. Hvilket svar forventet du deg eller ønsket du deg på ditt spørsmål i startinnlegget?

Jeg er ikke ts, men et forslag fra min side. Hva med å svare på hvordan du ville følt deg dersom ingen satte pris på det du gjorde? Ville du likevel klare å føle deg like mye verdt som andre eller ville du syntes det var vanskelig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg er ikke ts, men et forslag fra min side. Hva med å svare på hvordan du ville følt deg dersom ingen satte pris på det du gjorde? Ville du likevel klare å føle deg like mye verdt som andre eller ville du syntes det var vanskelig?

 

Men hvordan kan man vite om det virkelig er sånn at ingen setter pris på det du gjør eller om man kun _føler_ at ingen gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Men hvordan kan man vite om det virkelig er sånn at ingen setter pris på det du gjør eller om man kun _føler_ at ingen gjør det?

Hvis du mener vite som i vite til en hver tid med 99,9 prosent sikkerhet, så kan man ikke det, nei.  Hvorfor lurte du på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, cathlin skrev:

Hvis du mener vite som i vite til en hver tid med 99,9 prosent sikkerhet, så kan man ikke det, nei.  Hvorfor lurte du på det?

Fordi utfordringen ikke er den samme dersom problemet er feiloppfatning av hva omgivelsene egentlig mener eller prøver å formidle som hva den er dersom omgivelsene virkelig ikke verdsetter en. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg ville følt meg verdiløs. Det er noe jeg har kjent mye på. Men har lært at jo mer jeg er bevisst  de tankene når de kommer, jo mer klarer jeg å kontrollere det i relasjon med andre.  Jeg hørte en gang at man i løpet av et døgn kan tenke 60.000 tanker. Dvs man har 60.000 muligheter til å tenke at man er verdiløs, ingen setter pris på en, osv. Vet ikke om det tallet stemmer,  men hvis noen hadde sagt noe slikt til en like mange ganger så begynner man garantert å tro på det tilslutt. Det samme skjer når man konstant tenker det.  Det har hjulpet meg å vite det.  I og med at jeg er  dårlig til å forklare, så håper jeg dette gir noen mening. 

Anonymkode: 64281...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...