Gå til innhold

Verdi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Jeg har faktisk noen i nær omkrets som behandler meg som om jeg ikke er verdt noe, det er ikke bare noe jeg føler. 

Anonymkode: 08856...f3b

Det er en vond følelse. Det har jeg også. Det har dessverre resultert i at jeg har trukket meg unna en del av familien for å beskytte meg selv. Så har jeg kontakt med de som ikke ser på meg som den unødvendige og mislykkede steungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Jeg har faktisk noen i nær omkrets som behandler meg som om jeg ikke er verdt noe, det er ikke bare noe jeg føler. 

Anonymkode: 08856...f3b

Men er ikke det noe annet enn at _ingen_ viser deg at du er verdt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Jeg har faktisk noen i nær omkrets som behandler meg som om jeg ikke er verdt noe, det er ikke bare noe jeg føler. 

Anonymkode: 08856...f3b

Du har opplevd mye som gjør at du føler at du har mindre verdi enn andre. Når noen føler seg uten verdi og har negative opplevelser i fortiden er det lettere for å havne i relasjoner med mennesker som behandler deg som om du har lite verdi, både fordi de ikke oppfører seg snilt og fordi de reagerer på din følelse av deg selv som verdiløs. Det har også noe med hvordan man tillater andre å behandle seg selv. En kan sette grenser og vise at man har verdi ved å ikke la seg bli behandlet på en slik måte. Eller velge å ikke omgås de som behandler deg dårlig så mye som før. Det kan sikkert være vanskelig å finne sin verdi og endre seg. Men vit at du har verdi. 

Anonymkode: deedd...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har opplevd mye som gjør at du føler at du har mindre verdi enn andre. Når noen føler seg uten verdi og har negative opplevelser i fortiden er det lettere for å havne i relasjoner med mennesker som behandler deg som om du har lite verdi, både fordi de ikke oppfører seg snilt og fordi de reagerer på din følelse av deg selv som verdiløs. Det har også noe med hvordan man tillater andre å behandle seg selv. En kan sette grenser og vise at man har verdi ved å ikke la seg bli behandlet på en slik måte. Eller velge å ikke omgås de som behandler deg dårlig så mye som før. Det kan sikkert være vanskelig å finne sin verdi og endre seg. Men vit at du har verdi. 

Anonymkode: deedd...08c

Takk for svar og for at du tror på det jeg skriver. Jeg har forsøkt mange ting og begynner å tenke at dette er et tema jeg må slutte å ha fokus på fordi ingenting hjelper. Jeg har prøvd så lenge. 
Jeg skal heller fokuser på andre ting. Jeg hadde det dessuten bedre når jeg bare aksepterte at ting er som de er. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og for at du tror på det jeg skriver. Jeg har forsøkt mange ting og begynner å tenke at dette er et tema jeg må slutte å ha fokus på fordi ingenting hjelper. Jeg har prøvd så lenge. 
Jeg skal heller fokuser på andre ting. Jeg hadde det dessuten bedre når jeg bare aksepterte at ting er som de er. 

Anonymkode: 08856...f3b

Hvordan har du det ellers? Får du oppfølging av lege eller behandler? Er du i jobb? Har du venner? Du trenger ikke svare på dette hvis du ikke har lyst. Hvis du ikke er i jobb har du vurdert å gå på dagsenter for å komme deg ut og treffe folk? Jeg vet ikke hvor du er i livet og du trenger ikke svare på dette. Men det kan være bra for deg å komme deg ut og treffe folk. 

Anonymkode: deedd...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du det ellers? Får du oppfølging av lege eller behandler? Er du i jobb? Har du venner? Du trenger ikke svare på dette hvis du ikke har lyst. Hvis du ikke er i jobb har du vurdert å gå på dagsenter for å komme deg ut og treffe folk? Jeg vet ikke hvor du er i livet og du trenger ikke svare på dette. Men det kan være bra for deg å komme deg ut og treffe folk. 

Anonymkode: deedd...08c

Jeg får god hjelp og jeg er i full jobb. Jeg orker ikke å være sosial på fritiden fordi jobben er så hard. Jeg bruker det meste av fritiden på hvile for å klare jobben (jeg er også hovedforsørger). Jeg har i tilegg en hobby men sliter med verdifølelsen der også, så jeg har vært lite aktiv det siste året.
 

Så jeg skal absolutt ikke klage, jeg har det tross alt bra. Men det er den verdifølelsen jeg sliter så mye med. Jeg prøver å si til meg selv at jeg skal skjerpe meg og slutte å klage og fokusere på alt jeg faktisk får til - min behandler har sagt at mange i min situasjon ville vært uføre og hatt rusproblemer, så jeg er heldig tross alt. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får god hjelp og jeg er i full jobb. Jeg orker ikke å være sosial på fritiden fordi jobben er så hard. Jeg bruker det meste av fritiden på hvile for å klare jobben (jeg er også hovedforsørger). Jeg har i tilegg en hobby men sliter med verdifølelsen der også, så jeg har vært lite aktiv det siste året.
 

Så jeg skal absolutt ikke klage, jeg har det tross alt bra. Men det er den verdifølelsen jeg sliter så mye med. Jeg prøver å si til meg selv at jeg skal skjerpe meg og slutte å klage og fokusere på alt jeg faktisk får til - min behandler har sagt at mange i min situasjon ville vært uføre og hatt rusproblemer, så jeg er heldig tross alt. 

Anonymkode: 08856...f3b

Så bra at du er i jobb (selv om du syns det er slitsomt) og har behandler :) Har dere snakket om og jobbet med selvfølelsen? Syns du skal være stolt av deg selv som står i jobb når jeg ser hva behandler har sagt til deg. Det viser at du har styrke. 

Anonymkode: deedd...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du er i jobb (selv om du syns det er slitsomt) og har behandler :) Har dere snakket om og jobbet med selvfølelsen? Syns du skal være stolt av deg selv som står i jobb når jeg ser hva behandler har sagt til deg. Det viser at du har styrke. 

Anonymkode: deedd...08c

Er svært takknemlig for at jeg har jobb og at jeg i hele tatt klarer å jobbe. Så jobben har førstepri i mitt liv.Tok t o m fagbrev i sommer og med meget godt bestått, det var i hvert fall over all forventning ;) 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er svært takknemlig for at jeg har jobb og at jeg i hele tatt klarer å jobbe. Så jobben har førstepri i mitt liv.Tok t o m fagbrev i sommer og med meget godt bestått, det var i hvert fall over all forventning ;) 

Anonymkode: 08856...f3b

Gratulerer så mye med fagbrevet :). Jeg leste innlegget ditt i sommer om at du hadde tatt fagbrev og mener jeg gratulerte deg da også ;) 

Anonymkode: deedd...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 7.12, frosken skrev:

Samtidig så er jeg enig i at vi kanskje kan være bedre på å gi rom for sårheten og fortvilelsen som uttrykkes, følelsene

Den kan være helende å la følelsene få rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cathlin skrev:

Den kan være helende å la følelsene få rom

Det kan det så avgjort, - men jeg tror ikke nødvendigvis at det hjelper om omgivelsene "svinger" med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, frosken skrev:

Det kan det så avgjort, - men jeg tror ikke nødvendigvis at det hjelper om omgivelsene "svinger" med. 

Jeg syns du er kjempegod på akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg syns du er kjempegod på akkurat det. 

Jeg synes du har fått frem viktige ting også. Har satt pris på svarene dine. 

Anonymkode: 08856...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jef avslutter temaet. Det skulle aldri vært tatt opp. 

Anonymkode: 08856...f3b

Det er ikke noe galt i at du tar opp temaer du er opptatt av. Det er imidlertid fint at du ofte, etter ha fått litt tid på deg, ser at kommentarer du i utgangspunktet blir såret av, ofte ikke er ment å skulle såre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, frosken skrev:

Hmmmm.... mener du at jeg svinger med eller ikke svinger med?

Øø. Sving deg med hvis du vil:-) 

Men, det første som slo meg da jeg leste det jeg siterte av deg var salmen Vår Gud han er så fast en borg.

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...