Gå til innhold

Dårlige perioder og fysikken..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg sliter med litt lavt blodtrykk og blodtrykksfall som kan bli så kraftige at jeg "kobler ut" eller til og med besvimer og faller ned sittende på bakken som en potetsekk hvor jeg får rykninger i hele kroppen og blir litt forvirret siden jeg ikke merker at jeg faller før jeg sitter der. Har bare skjedd et par ganger at jeg har besvimt så kraftig at jeg har falt rett bak. 

Dette ble mye bedre i løpet av våren i år. Da var jeg også i en mye bedre periode psykisk. Nå er jeg inne i en ny depresjon og merker at blodtrykksfallene har blitt mer kraftig og hyppig igjen. 

Er det tilfeldig eller er det fordi psyken min er dårlig nå? Jeg blir heller aldri uthvilt, men det skjønner jeg helt klart er pga. Psyken. 

Er fortsatt flink til å trene 5-6 dager i uken. Det er liksom det eneste jeg har av aktivitet som jeg greier å opprettholde uansett hvor dårlig jeg er. Prestasjonen og innsatsen på trening blir noe dårligere og jeg må bruke mye energi på å tvinge meg i gang, men jeg holder det gående enn så lenge. 

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, frosken skrev:

Hva med kostholdet?

Jeg tror det er greit. Det vil si jeg er i en periode hvor jeg spiser litt mindre. Hadde en overspisingsperiode hvor jeg gikk opp et par kg i vekt. Nå har jeg fått kontroll igjen og har gått ned ett kg. Har tenkt å stoppe når jeg når 63 kg (er 174 cm og 64,4 kg), men jeg har vært nøye på å ikke spise FOR lite. Det går i fisk, kylling, salat, grønnsaker, egg, havregryn og slikt. Spiser kl 12, kl 16 og kl 2030. 

Vet jeg har litt lav ferritin. Den er på 15, skal være mellom 15 og 150 tror jeg. Har sunket fra 25 til 15 på ett år. Og HB er 11,6, så akkurat litt lav. Men det er jo ikke noe som har skjedd nå plutselig. 

Skrevet

Kan vel legge til at jeg har vært til utredning for det med blodtrykk, puls og blodtrykksfall. 24-timers BT og EKG og ultralyd av hjertet. De finner ingen årsak til det. Har litt lekkasje på høyre hjerteklaff, men ikke noe som har noen klinisk betydning. 2 av 10 har visst dette. 

Skrevet

Morgenpulsen min er nede i 43-45 igjen (i bedre perioder er den mer på 50) så det virker jo som om hele kroppen min fysisk går i en slags dvalemodus også? Holdt på å besvime også i dag. Måtte holde meg etter dørkarmen. 

Er det noen som vet om det er vanlig at kroppen blir fysisk dårlig så fort når psyken er dårlig? Jeg trener og spiser sunt så det er ikke det at jeg er slapp og inaktiv døgnet rundt. Selv om jeg sitter veldig mye i ro også.. 

Jeg er ikke bekymrer på noen måte. Bare lurer på om det er normalt eller om kroppen min blir unormalt påvirket av det..Føler den burde være sterkere siden jeg har trent i alle år med unntak av et par perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...