Gå til innhold

Er det en overvekt av psykisk syke her inne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forumet heter jo psykiatri?. Er vel naturlig at det blir en plass der psykisk syke kan dele erfaringer og råd. Det har vel også vært en uskreven(?) regel at man skal ha litt respekt for akkurat dette på dette forumet. At man er litt mer forsiktig med hvordan man snakker til folk. Fordi dette er et psykiatriforum oppleves det litt tryggere for meg med en psykisk lidelse. Og heldigvis er det friske folk her inne som skaper balanse og sørger litt for å opprettholde den tryggheten. 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det de samme personene som om igjen og om igjen starter tråder?? 

Anonymkode: f22f5...b67

Det er nok en blanding, ja. Vil tippe det er rundt 5 faste psyke som henger her inne til en hver tid, og enten tar opp de samme tingene hele tiden eller har masse annet å stille spørsmål om i tillegg. De er ganske så kronisk hjelpesøkende. Noen skifter også kallenavn ettersom været skifter, dvs ofte. 

Anonymkode: af243...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det en overvekt av psykisk syke her inne..."

Ville det ha overrasket deg om så var tilfelle på et psykiatriforum? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen skifter også kallenavn ettersom været skifter, dvs ofte. 

Ok, skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er en god blanding av

1. psykisk syke mennekser 

2. pårørende til psykisk syke mennesker 

3. nysgjerrige mennesker som har stor interesse for psykiatri og ønsker å lære mer

4. mennesker med mye kunnskap og erfaring innenfor psykiatri som ønsker å være til hjelp for 1, 2 og 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er egentlig "psykisk syk"? Hvordan skal det defineres? Jeg gidder i alle fall ikke å definere meg under begrepet. Jeg har en psykisk lidelse ja, men jeg er ikke psykisk syk av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cesium skrev:

Kan tenke meg det er en god blanding av

1. psykisk syke mennekser 

2. pårørende til psykisk syke mennesker 

3. nysgjerrige mennesker som har stor interesse for psykiatri og ønsker å lære mer

4. mennesker med mye kunnskap og erfaring innenfor psykiatri som ønsker å være til hjelp for 1, 2 og 3

Og de som er her for to eller flere av disse grunnene. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en blanding, ja. Vil tippe det er rundt 5 faste psyke som henger her inne til en hver tid, og enten tar opp de samme tingene hele tiden eller har masse annet å stille spørsmål om i tillegg. De er ganske så kronisk hjelpesøkende. Noen skifter også kallenavn ettersom været skifter, dvs ofte. 

Anonymkode: af243...759

Vet ikke jeg. Disse ordene får meg til å skamme meg over å være på dette forumet med en psykisk lidelse. Oppleves nedlatende. Er det slik alle ser på oss her?. 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke jeg. Disse ordene får meg til å skamme meg over å være på dette forumet med en psykisk lidelse. Oppleves nedlatende. Er det slik alle ser på oss her?. 

Anonymkode: 7765f...f10

Jeg opplever det også nedlatende og tolker det som et hint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anothertry skrev:

Jeg opplever det også nedlatende og tolker det som et hint...

Hvorfor? Det er ingen skam å slite med psyken/være psykisk syk. De som er nedlatende til det er jo de som ikke burde være her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Hvorfor? Det er ingen skam å slite med psyken/være psykisk syk. De som er nedlatende til det er jo de som ikke burde være her...

Joda, ser den. Men jeg vil ikke være blant de "psykisk syke" her inne lenger. For hvorfor skal jeg det når jeg blir sett på som rar? Dessuten er jeg ikke psykisk syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anothertry skrev:

Joda, ser den. Men jeg vil ikke være blant de "psykisk syke" her inne lenger. For hvorfor skal jeg det når jeg blir sett på som rar? Dessuten er jeg ikke psykisk syk. 

Jeg ser i alle fall ikke på andre med psykisk lidelse som du definerer det som, som rar, men det vil alltid være noen uopplyste og dømmende mennesker på et forum. Det må man jo kjenne på selv om man vil forholde seg til eller ikke. Det beste er å bare overse de med slike holdninger tror jeg. Evt. Prøve å opplyse de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anothertry skrev:

Dessuten er jeg ikke psykisk syk. 

Til informasjon: Det er de som er aller sykest som kommer med slike utsagn. Når sykdommen har blitt så alvorlig at innsikten i egen situasjon forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Til informasjon: Det er de som er aller sykest som kommer med slike utsagn. Når sykdommen har blitt så alvorlig at innsikten i egen situasjon forsvinner. 

Jeg respekterer dine kunnskaper og vet at folk forsvarer deg hvis noen skulle være uenig med deg. Men her syns jeg kanskje du er litt ufin? 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Til informasjon: Det er de som er aller sykest som kommer med slike utsagn. Når sykdommen har blitt så alvorlig at innsikten i egen situasjon forsvinner. 

Nå synes jeg bare du er slem mot meg. Det er ikke nødvendig å forsøke å skremme folk sånn! Jeg er ikke syk, og til DIN orientering kan jeg opplyse om at jeg faktisk er meget oppegående, ressurssterk og smart. Jeg feiler ikke en dritt og jeg fungerer bra i det daglige, så kom ikke her å si at jeg er syk, for det er jeg ikke! Folk har bruk for meg og de evnene jeg har, det har jeg nylig sett i et syn/åpenbaring. 

Men greit, jeg trekker meg vekk herfra for tusende gang. Dere her inne ser ikke min verdi uansett ----> deres tap! Men nå dukker jeg ikke opp flere ganger med nytt nick. Takk for meg og lykke til og god bedring og god jul og alt det der. Jeg har andre ting å gjøre som faktisk er mye viktigere enn å henge her! Skjønner faktisk ikke hvorfor jeg har giddet å være her så lenge en gang! 

Peace, out. ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterer dine kunnskaper og vet at folk forsvarer deg hvis noen skulle være uenig med deg. Men her syns jeg kanskje du er litt ufin? 

Anonymkode: 7765f...f10

Du er åpenbart syk (bipolar) men ser det ikke selv. Han kom bare med fakta. 

Anonymkode: 73249...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...