Gå til innhold

Er det en overvekt av psykisk syke her inne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke ment å være slem mot noen. Jeg har bare alltid vært nysgjerrig på hva bipolar er, og det har jeg fått se på forumet, noe jeg takket for at vedk har vist oss. Jeg beklager at jeg ordla meg på en måte som kun ble negativt oppfattet. Nå har jeg forklart meg, og med det så trekker jeg meg unna, for jeg vil ikke ha på meg at jeg har gjort noen vondt, iallefall var det ikke min intensjon og jeg beklager på det sterkeste at det ble oppfattet sånn. 

Anonymkode: 73249...5e8

Det går bra. Da bare misforstod jeg deg. Ikke tenk noe mer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anothertry skrev:

Men hva er egentlig "psykisk syk"? Hvordan skal det defineres? Jeg gidder i alle fall ikke å definere meg under begrepet. Jeg har en psykisk lidelse ja, men jeg er ikke psykisk syk av den grunn. 

psykisk syk er du vel når den psykiske lidelsen du har preger hverdagen din i så stor grad at du ikke kan ha et normalt liv.

Anonymkode: ae5c0...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anothertry skrev:

På hvilken måte er jeg "åpenbart" alvorlig syk, lurer jeg på.

Ser egentlig ingen grunn til å oppsummere historikken din her, men hvis du leser gjennom alt du har skrevet både som deg selv og som anonym, bør du skjønne det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ser egentlig ingen grunn til å oppsummere historikken din her, men hvis du leser gjennom alt du har skrevet både som deg selv og som anonym, bør du skjønne det selv.

Nei, jeg ser ingen grunn til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fionys skrev:

👈 Jeg er psykisk syk. Hva så liksom...

Me too...Jeg har bare én gang hatt fryktelig dårlig innsikt i egen psykdom. Det var da jeg sa jeg var så lei av å være innlagt med alle disse psyke menneskene. Da ble jeg jammen raskt realitetsorientert av psykiateren at jeg var nå faktisk av de sykeste på avdelingen på den tiden. Sånn ellers har jeg vært fullt klar over at jeg er psykisk syk og det er jo ikke noe som definerer meg fullt og helt. Å være klar over sin sykdom gjør det nok lettere å jobbe med i behandling og hjemme for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff..er det sånn dere snakker til hverandre her inne? :( måtte bare lese igjennom.. Det er jo alltid grunner til at folk er som de er og gjør som de gjør. Nedlatende kommentarer i et forum som dette er temmelig trist. Jeg leser det som nedlatende ihvertfall.. 

Anonymkode: fe678...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anothertry skrev:

Joda, ser den. Men jeg vil ikke være blant de "psykisk syke" her inne lenger. For hvorfor skal jeg det når jeg blir sett på som rar? Dessuten er jeg ikke psykisk syk. 

Du er heller ikke syn om du har infuensa?

Anonymkode: 9259c...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anothertry skrev:

Men takk for hintet, ab b67 og ab 759!

 

 

Bare hyggelig. Hadde vært fint om ikke forsiden ble drept av alle de psykiske innleggene hver eneste dag, men skjønner egentlig at det er som å snakke til en vegg siden psykisk syke ofte har et voldsomt behov for å snakke om ting, og blir særs opptatte av sin egen lidelse og sitt eget jeg.

Det er vitenskapelig bevis.

Hilsen en med PTSD.

Anonymkode: f22f5...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig. Hadde vært fint om ikke forsiden ble drept av alle de psykiske innleggene hver eneste dag, men skjønner egentlig at det er som å snakke til en vegg siden psykisk syke ofte har et voldsomt behov for å snakke om ting, og blir særs opptatte av sin egen lidelse og sitt eget jeg.

Det er vitenskapelig bevis.

Hilsen en med PTSD.

Anonymkode: f22f5...b67

På et forum for psykiatri så kan du nesten ikke kritisere folk for å skrive om psykiske vansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig. Hadde vært fint om ikke forsiden ble drept av alle de psykiske innleggene hver eneste dag, men skjønner egentlig at det er som å snakke til en vegg siden psykisk syke ofte har et voldsomt behov for å snakke om ting, og blir særs opptatte av sin egen lidelse og sitt eget jeg.

Det er vitenskapelig bevis.

Hilsen en med PTSD.

Anonymkode: f22f5...b67

Generalisering?. På seg selv kjenner man andre?. For min del snakker jeg sjelden om mine psykiske plager med familie og venner. Jeg tar meg sammen og prøver å leve normalt. Vil ikke bry andre med mine problemer fordi jeg ikke vil ha et slikt stempel du her har satt på meg . Derfor er det faktisk veldig vondt at det er slik man blir oppfatter her. Fordi på dette forumet har jeg trodd det var trygt å snakke om personlige ting som man ellers ikke snakker om. Spørre om ting man ikke har turt å spørre om, fått svar på ting man ikke har turt å spørre om. Trodde at dette var et forum for slike som meg ? 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generalisering?. På seg selv kjenner man andre?. For min del snakker jeg sjelden om mine psykiske plager med familie og venner. Jeg tar meg sammen og prøver å leve normalt. Vil ikke bry andre med mine problemer fordi jeg ikke vil ha et slikt stempel du her har satt på meg . Derfor er det faktisk veldig vondt at det er slik man blir oppfatter her. Fordi på dette forumet har jeg trodd det var trygt å snakke om personlige ting som man ellers ikke snakker om. Spørre om ting man ikke har turt å spørre om, fått svar på ting man ikke har turt å spørre om. Trodde at dette var et forum for slike som meg ? 

Anonymkode: 7765f...f10

Ikke bry deg om de negative kommentarene, men bry deg heller om de som skriver seriøst. Det er klart det er plass til deg her også. Bare fortsett å skriv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generalisering?

Ja, akkurat som du gjør her:

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det faktisk veldig vondt at det er slik man blir oppfattet her.

Det vil alltid være noen som misliker enkelte temaer, enkeltes måte å uttrykke seg på i spørsmål eller svar, noen bestemte brukere, eller anonyme brukere. Det er ingenting å ta personlig eller tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er selvfølgelig ikke gitt at alle som sier de er friske er syke. Men hvis man helt åpenbart er alvorlig syk og påstår at man er frisk, er man gjerne sykere enn hvis man skjønner selv at man er syk. Da har man en realitetsbrist på toppen av sykdommen.

Det er klart at det kan være sånn på et generelt nivå, men det var likevel noe missplassert og unødvendig å sitere noen og bemerke dette i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Det er klart at det kan være sånn på et generelt nivå, men det var likevel noe missplassert og unødvendig å sitere noen og bemerke dette i denne tråden. 

Det var helt korrekt når det gjelder vedkommende jeg siterte. Der har det gått helt galt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 14.55, ISW skrev:

Det var helt korrekt når det gjelder vedkommende jeg siterte. Der har det gått helt galt nå. 

Unskyld for at jeg spør, men hvordan vet du det? Kjenner du henne eller no?

Anonymkode: b293c...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...