Gå til innhold

Er det en overvekt av psykisk syke her inne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anothertry skrev:

😂

Det har vært givende Og lærerikt å lese innleggene dine forresten. Du viser oss hva bipolar er. Så takk ;) 

Anonymkode: 73249...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært givende Og lærerikt å lese innleggene dine forresten. Du viser oss hva bipolar er. Så takk ;) 

Anonymkode: 73249...5e8

Fy faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

??????

Anonymkode: 73249...5e8

"Du viser oss hva bipolar er. Så takk ;)"

Hvordan skal jeg tolke det annet enn som dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anothertry skrev:

Fy faen!

Du tåler jo ingenting! Beklager at jeg prøvde å være hyggelig. Tør ikke svare deg mer. 

Anonymkode: 73249...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver bare å være snill, og så kommer folk og drasser til meg midt i magen og i trynet! Nei, godt jeg skal bort herfra. Jeg har ingenting her å gjøre! Takk for at dere fikk meg til å innse det en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tåler jo ingenting! Beklager at jeg prøvde å være hyggelig. Tør ikke svare deg mer. 

Anonymkode: 73249...5e8

Jøss, du er kanskje en av de psykisk syke du da? God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er åpenbart syk (bipolar) men ser det ikke selv. Han kom bare med fakta. 

Anonymkode: 73249...5e8

Har faktisk ikke ord. 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterer dine kunnskaper og vet at folk forsvarer deg hvis noen skulle være uenig med deg. Men her syns jeg kanskje du er litt ufin? 

Anonymkode: 7765f...f10

Det er ikke meningen å være slem eller ufin. Men det er ulike tester hvor man vurderer sykdomsinnsikt (f.eks Hamiltons depresjonsskala) hvor slike utsagn scorer høyest.

Ut fra reaksjonene i tråden og dette med at vedkommende ikke er syk men har fått en åpenbaring eller et kall, og hun tidligere har beskrevet hva dette er, tror jeg ikke at jeg tok feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er ikke meningen å være slem eller ufin. Men det er ulike tester hvor man vurderer sykdomsinnsikt (f.eks Hamiltons depresjonsskala) hvor slike utsagn scorer høyest.

Ut fra reaksjonene i tråden og dette med at vedkommende ikke er syk men har fått en åpenbaring eller et kall, og hun tidligere har beskrevet hva dette er, tror jeg ikke at jeg tok feil

Problemet er at for den som leser tråen er det vanskelig å forstå at du har samlet opp endel frustrasjoner fra andre tråer. Pga min kommentar til deg ble jeg til og med diagnostisert med å være bipolar 😊. Det blir vel litt for tullete. 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke ment å være slem mot noen. Jeg har bare alltid vært nysgjerrig på hva bipolar er, og det har jeg fått se på forumet, noe jeg takket for at vedk har vist oss. Jeg beklager at jeg ordla meg på en måte som kun ble negativt oppfattet. Nå har jeg forklart meg, og med det så trekker jeg meg unna, for jeg vil ikke ha på meg at jeg har gjort noen vondt, iallefall var det ikke min intensjon og jeg beklager på det sterkeste at det ble oppfattet sånn. 

Anonymkode: 73249...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke ment å være slem mot noen. Jeg har bare alltid vært nysgjerrig på hva bipolar er, og det har jeg fått se på forumet, noe jeg takket for at vedk har vist oss. Jeg beklager at jeg ordla meg på en måte som kun ble negativt oppfattet. Nå har jeg forklart meg, og med det så trekker jeg meg unna, for jeg vil ikke ha på meg at jeg har gjort noen vondt, iallefall var det ikke min intensjon og jeg beklager på det sterkeste at det ble oppfattet sånn. 

Anonymkode: 73249...5e8

For min del må du bare slappe helt av😊. Tror bare dere blander anonyme litt her😊. Jeg blir ikke såret da jeg absolutt ikke føler meg truffet. Ble bare litt forundrer men så tenker at jeg at du blandet meg med en annen. 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anothertry skrev:

Men hva er egentlig "psykisk syk"? Hvordan skal det defineres? Jeg gidder i alle fall ikke å definere meg under begrepet. Jeg har en psykisk lidelse ja, men jeg er ikke psykisk syk av den grunn. 

Jeg er ny her, og derfor kjenner jeg ikke  til noe særlig til dine tidligere innlegg.  Jeg blir nysgjerrig på hva du legger i det å være psykisk syk siden du reagerer slik i denne tråden. Hvordan definerer du det? Har man f.eks depresjon så er man psykisk syk. Ser derfor  ikke sammenhengen med det å være smart og oppegående. 

Anonymkode: 17294...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anothertry skrev:

Jeg prøver bare å være snill, og så kommer folk og drasser til meg midt i magen og i trynet! Nei, godt jeg skal bort herfra. Jeg har ingenting her å gjøre! Takk for at dere fikk meg til å innse det en gang for alle!

Kan du ikke bare overse de som du synes svarer deg ufint?  Kan du ikke heller bare svare de som du synes fortjener dine svar?

De fleste her inne svarer så godt de kan og med respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Til informasjon: Det er de som er aller sykest som kommer med slike utsagn. Når sykdommen har blitt så alvorlig at innsikten i egen situasjon forsvinner. 

Tja, det er vel ikke gitt. Man kan ha en psykisk diagnose men likevel ha høy grad av funksjonsevne. Jeg tenker Ikke at disse er psykisk syke, men at de har en diagnose. Slik jeg har forstått det på dine innlegg faller du selv i denne kategorien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Tja, det er vel ikke gitt. Man kan ha en psykisk diagnose men likevel ha høy grad av funksjonsevne. Jeg tenker Ikke at disse er psykisk syke, men at de har en diagnose. Slik jeg har forstått det på dine innlegg faller du selv i denne kategorien. 

Det er selvfølgelig ikke gitt at alle som sier de er friske er syke. Men hvis man helt åpenbart er alvorlig syk og påstår at man er frisk, er man gjerne sykere enn hvis man skjønner selv at man er syk. Da har man en realitetsbrist på toppen av sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er selvfølgelig ikke gitt at alle som sier de er friske er syke. Men hvis man helt åpenbart er alvorlig syk og påstår at man er frisk, er man gjerne sykere enn hvis man skjønner selv at man er syk. Da har man en realitetsbrist på toppen av sykdommen.

Hva med timing? Hvem skal komme med realitetsorientering når? 

Anonymkode: 7765f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er selvfølgelig ikke gitt at alle som sier de er friske er syke. Men hvis man helt åpenbart er alvorlig syk og påstår at man er frisk, er man gjerne sykere enn hvis man skjønner selv at man er syk. Da har man en realitetsbrist på toppen av sykdommen.

På hvilken måte er jeg "åpenbart" alvorlig syk, lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...