Gå til innhold

Kupton: pf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er appelsiner søte eller sure? 

Anonymkode: 42a4f...e46

Jeg spør fordi jeg føler meg ille. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mennesker med pf slitsomme å forholde seg til?

Anonymkode: 677d9...aeb

Det er mange pf.

 

Det kan være slitsomt å forholde seg til mange, mens noen ikke vil forholde seg til noen. Du må nok være mer spesifikk på hvilken pf du mener er vangskelig å forholde seg til. EUPF kan være vrient å forholde seg til vet jeg av erfaring. Dyssosial kan være direkte farlig. En med schizoid, bryr seg neppe om å sosialisere. Enn med schizotyp kan være engstelig for alt, og tenke magisk, og leve tilbaketrukket. En narsissist er selvgod osv. Det finnes drøssevis av pf, og du må nok spesifisere.

Anonymkode: bdcc8...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange pf.

 

Det kan være slitsomt å forholde seg til mange, mens noen ikke vil forholde seg til noen. Du må nok være mer spesifikk på hvilken pf du mener er vangskelig å forholde seg til. EUPF kan være vrient å forholde seg til vet jeg av erfaring. Dyssosial kan være direkte farlig. En med schizoid, bryr seg neppe om å sosialisere. Enn med schizotyp kan være engstelig for alt, og tenke magisk, og leve tilbaketrukket. En narsissist er selvgod osv. Det finnes drøssevis av pf, og du må nok spesifisere.

Anonymkode: bdcc8...567

Jeg har unnvikende pf. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har unnvikende pf. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Tror du ikke at det er nettopp det at du har unnvikende pf som gjør at du tenker dårlig om deg selv om at du er slitsom? Sånn kan jeg tenke i alle fall. At ingen kan like meg og jeg må være en kjip person å forholde seg til. Når jeg går i de baner pleier min behandler å utfordre meg på det, og da kommer jeg ofte fram til at det er min egen selvopplevelse som gjør at jeg tenker sånn. Ikke at det faktisk er sånn. Eller min behandler leder meg dit. Sliter med å tro på det selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Tror du ikke at det er nettopp det at du har unnvikende pf som gjør at du tenker dårlig om deg selv om at du er slitsom? Sånn kan jeg tenke i alle fall. At ingen kan like meg og jeg må være en kjip person å forholde seg til. Når jeg går i de baner pleier min behandler å utfordre meg på det, og da kommer jeg ofte fram til at det er min egen selvopplevelse som gjør at jeg tenker sånn. Ikke at det faktisk er sånn. Eller min behandler leder meg dit. Sliter med å tro på det selv da. 

Jeg vet at jeg er en ille person å forholde seg til, for det har noen Indirekte sagt til meg. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har unnvikende pf. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Personer med unnvikende pf pleier jo å unnvike folk da så da slipper en også å tenke på om en er slitsom å være sammen med.

Anonymkode: b0878...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Personer med unnvikende pf pleier jo å unnvike folk da så da slipper en også å tenke på om en er slitsom å være sammen med.

Anonymkode: b0878...f42

Jeg har ikke innveket. Jeg har tvert om utsatt meg for betydelig mye angst, og det sliter jeg med nå - jeg føler meg ille. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg er en ille person å forholde seg til, for det har noen Indirekte sagt til meg. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Betyr ikke at det er sant...

Kanskje du får et svar fra Kupton som hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke innveket. Jeg har tvert om utsatt meg for betydelig mye angst, og det sliter jeg med nå - jeg føler meg ille. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Hvorfor har du fått diagnosen unnvikende pf derso  det er sånn at du ikke unnviker sosiale situasjoner? Er ikke unnvikelse det mest fremtredende symptomet på denne pf da?

Anonymkode: b0878...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du fått diagnosen unnvikende pf derso  det er sånn at du ikke unnviker sosiale situasjoner? Er ikke unnvikelse det mest fremtredende symptomet på denne pf da?

Anonymkode: b0878...f42

Jeg jobber med meg selv hele tiden og presser meg hardt. Utad har jeg ikke diagnosen. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste har en personlighetsforstyrrelse. Egentlig heter det å være seg selv, å være individer og være forskjellige.

Ikke heng deg opp i diagnoser. Du er den du er, ikke sant. Du er ikke en sort tekst på et hvitt ark.

Anonymkode: ed033...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke innveket. Jeg har tvert om utsatt meg for betydelig mye angst, og det sliter jeg med nå - jeg føler meg ille. 

Anonymkode: 677d9...aeb

Du føler deg ille til mote fordi du har utsatt deg for mye som gir angst, noe som egentlig er bra jobba. Du har gått utenfor din komfortsone. Unnvikende pf er ikke en pf en forbinder med noe negativt.

Anonymkode: 9aca6...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med meg selv hele tiden og presser meg hardt. Utad har jeg ikke diagnosen. 

Anonymkode: 677d9...aeb

"Utad har jeg ikke diagnosen", hva mener du med det? Altså enten så har du diagnosen eller så har du den ikke.

Personlighetsfortyrrelser er forresten noe man kan bli kvitt så det at du fikk den for et par år siden betyr ikke nødvendigvis at du har den nå, ihvertfall ikke o  du ikke har symptomene.

Anonymkode: b0878...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har en personlighetsforstyrrelse. Egentlig heter det å være seg selv, å være individer og være forskjellige.

Ikke heng deg opp i diagnoser. Du er den du er, ikke sant. Du er ikke en sort tekst på et hvitt ark.

Anonymkode: ed033...bc1

De fleste har ikke en personlighetsforstyrrelse.  Det er jo derfor det er en diagnose, fordi en avviker fra hvordan de fleste er. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er mennesker med pf slitsomme å forholde seg til?

Anonymkode: 677d9...aeb

Jeg kjenner flere med pf. Noen av de er absolutt ikke slitsomme, men en er.

En jeg kjenner med unnvikende pf,  er det søteste og snilleste menneske jeg kjenner. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

De fleste har ikke en personlighetsforstyrrelse.  Det er jo derfor det er en diagnose, fordi en avviker fra hvordan de fleste er. 

 

 

Alle har en personlighet med trekk fra ulike pf. Har noen veldig mange og sterke trekk fra en pf vil de kunne få den "diagnosen"

Anonymkode: 9aca6...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

De fleste har ikke en personlighetsforstyrrelse.  Det er jo derfor det er en diagnose, fordi en avviker fra hvordan de fleste er. 

 

 

Nei. Det avviker bare fra hva de fleste gjør, de fleste er ikke innom psykologer. Det er mange som kanskje burde ha vært innom, som aldri drar innom. Folk som hadde fått pf, eller kanskje til og med alvorlige "diagnoser" som schizofreni. 

Anonymkode: ed033...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...