Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å slippe å ha det som jeg har det. Det er dystert, men det er ingen materielle ting jeg heller ville hatt. Men ok. Skal kjøpe meg ny sofa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.11.2019 den 22.17, Kayia skrev:

Godt poeng. For noen tiår siden tok jeg meg selv i å se bilder av meg selv fem år tidligere og tenke at  "hm, hvorfor kunne jeg ikke nyte at jeg var litt søt og spretten mens jeg var det?"

Så slo det ned et lys - det gjør jeg jo ikke nå heller - jeg sitter jo og her og lengter fem å tilbake og tenker at "om jeg bare hadde vært som jeg var på dette bildet , DA skulle jeg vært fornøyd da".

Idioti å holde på sånn, og fra og med den dagen tvang jeg meg selv til å se meg rundt og tenke at "det står da slettes ikke så vært til". Det er jeg skikkelig glad for at jeg begynte med! :) 

Fordelen med å være relativt glemsk. Jeg tror ikke jeg har forandret meg noe siden jeg var 16 år :D Kan være jeg husker feil, men det gidder jeg ikke tenke på. Er ikke mer enn et par år siden jeg ble spurt om jeg var gammel nok da jeg skulle kjøpe snus. Jeg husket ikke helt hvor gammel jeg var da. Det var jo litt pinlig. Men en kjapp hoderegning kom fram til at jeg var 36 år 😂  Jeg får mer panikk av å tenke på at jeg snart er 40. På et eller annet tidspunkt blir jeg sikkert brå-gammel. Sånn nesten over natta. Damer kler jo å ha litt rynker. Da ser de trivelige ut. Drittunger kler ikke rynker, så jeg vil få et problem 🙄 Et triks er kanskje å ikke se seg i speilet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Fordelen med å være relativt glemsk. Jeg tror ikke jeg har forandret meg noe siden jeg var 16 år :D Kan være jeg husker feil, men det gidder jeg ikke tenke på. Er ikke mer enn et par år siden jeg ble spurt om jeg var gammel nok da jeg skulle kjøpe snus. Jeg husket ikke helt hvor gammel jeg var da. Det var jo litt pinlig. Men en kjapp hoderegning kom fram til at jeg var 36 år 😂  Jeg får mer panikk av å tenke på at jeg snart er 40. På et eller annet tidspunkt blir jeg sikkert brå-gammel. Sånn nesten over natta. Damer kler jo å ha litt rynker. Da ser de trivelige ut. Drittunger kler ikke rynker, så jeg vil få et problem 🙄 Et triks er kanskje å ikke se seg i speilet. 

Syns det høres ut som du kan slappe helt av jeg, gjetter du er en av dem som eldes gradvis og forsiktig - med stil :)

Ellers helt enig, jeg syns også det er vakkert med mimikk- og smilerynker i et voksent ansikt, både hos menn og kvinner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg skikkelig varme vinterstøvler, som ikke er så tunge at det ikke går an å gå tur i dem. Problemet er bare at jeg kun finner sånne støvler på nett og det funker litt dårlig å si "jeg ønsker meg sånne, kanskje, hvis de passer foten min". Jeg havner stadig tilbake på et par Lundhags, men de koster over 4000 kr 🙈 Og jeg vet jo ikke om de er gode. Har et par Ludhags fra før, men det er jo ikke samme støvel. Og når man finner noe som kanskje kan fungere, da starter de på str 41. Jo takk, jeg tenkte jeg skulle kline til med 38 for å få plass til tykke sokker.

Også ønsker jeg meg nytt kne og en ny sene fra låret til kneet. Vet ikke hva sånt koster eller hvor man får kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Syns det høres ut som du kan slappe helt av jeg, gjetter du er en av dem som eldes gradvis og forsiktig - med stil :)

Ellers helt enig, jeg syns også det er vakkert med mimikk- og smilerynker i et voksent ansikt, både hos menn og kvinner :) 

Ja, jeg stresser ikke mye med det. Men når jeg fortsatt tror jeg er 33 og kommer på at jeg blir 39 om noen måneder, da kan jeg bli litt stressa. Men det er nok mer for kroppens fungering enn kroppens utseende. Jeg henger jo snart ikke sammen og det blir sikkert ikke bedre med åra.

Hmm, tenkte det var noe folk ikke likte jeg, siden alle er så opptatt av å ikke få rynker. Det er forandring som skremmer meg mest. Jeg liker ikke at jeg forandrer meg. Men jeg satser på at jeg venner meg til det etterhvert. Plutselig ble jeg stressa for å ikke få mensen mer. Altså, jeg hater mensen. Den skal alltid være med på teltturer og jeg vil ikke ha den med. Men så tenkte jeg at jeg er jo vant med det også skal den bare bli borte. Jeg har kommet over panikken nå da. Men alt nytt, er skummelt. Selv om jeg tror det blir helt greit å slippe mensen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, frosken skrev:

Jeg ønsker meg skiføre i Oslo-marka! Og nye turstøvler. 

Her har de preparert allerede :D Men ikke engang jeg kaller det skifør (må i såfall være vannskiføre). Jeg hadde skiskoa på og skia i bilen, da jeg spant meg opp i skogen, torsdag kveld. Dagen før var det skare. Jeg gikk oppå der det er vei (som nå er skiløype), men uti skogen tråkket jeg igjennom. Hundene syns det var herlig å gå oppå og forsto ikke hvorfor jeg absolutt skulle snu og gå veien tilbake. Så jeg tenkte hunder på skare og meg på ski, det må jo bli bra. Da kan vi jo gå akkurat hvor vi vil. Men på toppen regnet det. Jeg hadde håpet på litt større temperaturforskjell fra her hjemme. Pleier å skille 2-4 grader. Jeg så for meg kladder i fra helvete og lot skia bli i bilen. Ble overrasket da jeg kom bort til veien og så det var skiløype der, men skia fikk bli i bilen. Var litt usikker på om jeg burde få dårlig samvittighet for å tråkke i den nypreparerte løypa, men jeg holdt meg unna spora og tenkte det fikk være greit. Litt lenger bort, gikk løypa gjennom en diger vanndam, så det er vel ikke håp for den løypa uansett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Her har de preparert allerede :D Men ikke engang jeg kaller det skifør (må i såfall være vannskiføre). Jeg hadde skiskoa på og skia i bilen, da jeg spant meg opp i skogen, torsdag kveld. Dagen før var det skare. Jeg gikk oppå der det er vei (som nå er skiløype), men uti skogen tråkket jeg igjennom. Hundene syns det var herlig å gå oppå og forsto ikke hvorfor jeg absolutt skulle snu og gå veien tilbake. Så jeg tenkte hunder på skare og meg på ski, det må jo bli bra. Da kan vi jo gå akkurat hvor vi vil. Men på toppen regnet det. Jeg hadde håpet på litt større temperaturforskjell fra her hjemme. Pleier å skille 2-4 grader. Jeg så for meg kladder i fra helvete og lot skia bli i bilen. Ble overrasket da jeg kom bort til veien og så det var skiløype der, men skia fikk bli i bilen. Var litt usikker på om jeg burde få dårlig samvittighet for å tråkke i den nypreparerte løypa, men jeg holdt meg unna spora og tenkte det fikk være greit. Litt lenger bort, gikk løypa gjennom en diger vanndam, så det er vel ikke håp for den løypa uansett 😅

Jeg er ca 1000 meters høyde denne helgen, og her er det bra skiløyper så lenge det er på sommerveier og ikke ute i alt for ulendt terreng. Men du ville nok ikke likt deg her akkurat nå, for det virker som om enhver langrennstrener har tatt med seg de ungene de har ansvar for på fjellet;-) Men veldig fint å få årets første skitur!

Har du prøvd de nye Hoka sky kaha-støvlene? Jeg synes jeg sliter ut den forrige modellen alt for fort, og det går rykter om at den nye modellen skal vare lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan være helt alene ute i en vinternatt hvor det er hvit snø overalt, månelyst og stjerner.  Toppen av alt hvis det blir nordlys.

Da kommer jeg til å stirre opp i himmelen og tenke på hva jeg ønsker meg fremover, samtidig som jeg kan takke for det jeg har.

Anonymkode: 79d14...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper jeg kan være helt alene ute i en vinternatt hvor det er hvit snø overalt, månelyst og stjerner.  Toppen av alt hvis det blir nordlys.

Da kommer jeg til å stirre opp i himmelen og tenke på hva jeg ønsker meg fremover, samtidig som jeg kan takke for det jeg har.

Anonymkode: 79d14...581

Kan jeg bli med deg? Det du beskriver høres jo bare såå flott ut og noe jeg vil oppleve!

(måtte endre, for jeg leste det du skrev om igjen, og da står det jo at du vil være helt alene! 😢😉 🤩

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visma skrev:

Kan jeg bli med deg? Det du beskriver høres jo bare såå flott ut og noe jeg vil oppleve! 🤩

Ja du er velkommen, men jeg kan ikke love deg slik natt.  Dette er ikke en tv kanal det er snakk om😁

Anonymkode: 79d14...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du er velkommen, men jeg kan ikke love deg slik natt.  Dette er ikke en tv kanal det er snakk om😁

Anonymkode: 79d14...581

Det går bra, den sjansen er jeg villig til å ta. Og angående privat space mellom oss, så går det kanskje greit med et par hundre meters mellomrom? Vi tråkker ikke i hverandres intimsoner, da? (😂)😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, frosken skrev:

Jeg er ca 1000 meters høyde denne helgen, og her er det bra skiløyper så lenge det er på sommerveier og ikke ute i alt for ulendt terreng. Men du ville nok ikke likt deg her akkurat nå, for det virker som om enhver langrennstrener har tatt med seg de ungene de har ansvar for på fjellet;-) Men veldig fint å få årets første skitur!

Har du prøvd de nye Hoka sky kaha-støvlene? Jeg synes jeg sliter ut den forrige modellen alt for fort, og det går rykter om at den nye modellen skal vare lenger. 

Årest første skitur ble unnagjort for en og en halv uke siden. To hunder i trekk og en løs, som plutselig fikk krutt i ræva. Gikk unna, kan man si, helt til han stoppet midt i veien og vi krasja 😂 Er 500 + moh der det ikke er lov å kjøre lenger oppi skogen her. Mye av det som har kommet som regn her, har kommet som snø der. I tillegg er den jo kram, så det skal ikke så mye til før det dekker godt nok i skogen. Men det blir med fjellski da, ikke vanlig langrennski, og der det ikke er for tett.Det er nok bare preparert på sommerveiene her. Er endel gamle hogstveier som er åpne nok til at det legger seg mye snø der. De hadde kjørt opp 7 km løype på Norefjell i begynnelsen av oktober, leste jeg i lokalavisa. Men de løypene forsvant nok igjen. Var på et annet fjell, rett ved Norefjell i slutten av oktober og da var det langt ifra noe skiføre der. Trodde egentlig det var ganske dødt på fjellet nå jeg. Er jo ikke akkurat så bra vær og det var ihvertfall utfordrende nok å kjøre på veien oppi skogen her. Gikk greit i dag, men på torsdag var det nesten litt skummelt. Så jeg tenkte folk heller satte igang julestria enn å dra på fjellet.

Nei, har ikke hørt om dem engang. De har mindre stoff og mer lær (eller hva det nå er) ser det ut som på bildet. Det er jo en fordel for det tåler mer. Syns også de jeg har går i stykker for fort. Og de er overhode ikke vanntette. Men jeg har egentlig mistet troa på at noe som helst annet enn lær eller gummi er/kan bli vanntett. Hvis du kjøper sånne får du si ifra hvordan de er. Enn så lenge kan jeg slite ut mine litt mer. Om vinteren bruker jeg dem nesten ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper jeg kan være helt alene ute i en vinternatt hvor det er hvit snø overalt, månelyst og stjerner.  Toppen av alt hvis det blir nordlys.

Da kommer jeg til å stirre opp i himmelen og tenke på hva jeg ønsker meg fremover, samtidig som jeg kan takke for det jeg har.

Anonymkode: 79d14...581

 

En hel natt? Ta med deg en skikkelig sovepose da. Og for all del, legg vannflaska i soveposen før vannet fryser 😅 Men det er ganske lett å få til altså.Har fått det til flere ganger. Finest på fjellet, ihvertfall når sola er på vei opp. Men i skogen kan man brenne bål og det er ikke så dumt sånn på vinteren 😊 Kan brenne bål på fjellet også da, hvis du gidder å dra på ved. Men nordlys må du nok et stykke nord for å se. Nå kan det jo hende du bor langt nord da. Da er det ikke noe problem for da kan du bare dra ut nok vinternetter, så ser du nordlys på et eller annet tidspunkt. Vinternetter ute er kaldt, men fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...