Gå til innhold

Ligger det i depresjonens natur..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det gjør det. Og jo mer alvorlig deprimert du blir jo mer egosentrisk blir du. Man orker rett og slett ikke tenke på noe eller noen andre. Da jeg var på mitt aller mørkeste så lå jeg så å si å bare sov døgnet rundt og orket ikke en gang svare telefonen da folk ringte meg. 

Anonymkode: 44cc1...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør det. Og jo mer alvorlig deprimert du blir jo mer egosentrisk blir du. Man orker rett og slett ikke tenke på noe eller noen andre. Da jeg var på mitt aller mørkeste så lå jeg så å si å bare sov døgnet rundt og orket ikke en gang svare telefonen da folk ringte meg. 

Anonymkode: 44cc1...eee

Men da tenkte du jo heller ikke på deg selv, gjorde du? Du ville jo bare sove og dra bort fra andre OG deg selv... 

Anonymkode: 756f7...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alvorlig deprimert person jeg kjenner bruker betydelig mye energi på å vise alle sammen hvor farlig all medisin er, hvor elendig system nav er, hvor skuffet hen er over helsevesenet og ene med det andre. For så å innimellom prøve å ta livet sitt og skrive om det og legge ut bilder av tomme medisinglass ++ på nett som er egnet til å uroe andre. Jeg forstår ikke hvor hen henter all energien fra, og hen er veldig egoistisk. Men det ligger vel i depresjonens natur. Vi er alle ulike. 

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da tenkte du jo heller ikke på deg selv, gjorde du? Du ville jo bare sove og dra bort fra andre OG deg selv... 

Anonymkode: 756f7...9e4

Hvor har du det ifra? Jo jeg tenkte kun på meg selv, men IKKE ANDRE. Eller på en måte så ble jeg jo likegyldig til alt både meg selv og til andre. Når en person jeg kjente foltalte om en plage de hadde så kunne late som  jeg brydde meg, men jeg var i realiteten helt likegyldig.

Anonymkode: 44cc1...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En alvorlig deprimert person jeg kjenner bruker betydelig mye energi på å vise alle sammen hvor farlig all medisin er, hvor elendig system nav er, hvor skuffet hen er over helsevesenet og ene med det andre. For så å innimellom prøve å ta livet sitt og skrive om det og legge ut bilder av tomme medisinglass ++ på nett som er egnet til å uroe andre. Jeg forstår ikke hvor hen henter all energien fra, og hen er veldig egoistisk. Men det ligger vel i depresjonens natur. Vi er alle ulike. 

Anonymkode: 6dd20...460

Dette er ikke depresjonens natur, nei. Det her er personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det ifra? Jo jeg tenkte kun på meg selv, men IKKE ANDRE. Eller på en måte så ble jeg jo likegyldig til alt både meg selv og til andre. Når en person jeg kjente foltalte om en plage de hadde så kunne late som  jeg brydde meg, men jeg var i realiteten helt likegyldig.

Anonymkode: 44cc1...eee

Ja, og også likegyldig ift deg selv. Det kommer jo tydelig frem i det du skriver.

Anonymkode: 756f7...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Visma skrev:

Dette er ikke depresjonens natur, nei. Det her er personlighetsforstyrrelse.

Ok... hvilken?

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Visma skrev:

Den spesifikke diagnosen får de lærde ta seg av ;)

Nei, hvilken tenkte du på?

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visma skrev:

Det vil jeg ikke svare på. 

Ok. Da går jeg ut fra at det er depresjon, siden det er den diagnosen hen har. 

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Da går jeg ut fra at det er depresjon, siden det er den diagnosen hen har. 

Anonymkode: 6dd20...460

Vedkommende er kanskje deprimert, men det er ikke depresjonens natur å oppføre seg slik du beskriver. Derfor ga det meg tanken om at det nok er en personlighetsforstyrrelse i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok... hvilken?

Anonymkode: 6dd20...460

Tror diagnosen Visma snakker om her er emosjonelt ustabil pf. Å true med selvmord og selvskading og det at personen legger ut bilder på nett av tomme pilleglass tyder på det. Skjønner at Visma ikke vil nevne det med brukernavn, men jeg kan godt skrove det anonymt det er uansett ikke en hemmelighet at mange med alvorligere grader av eupd holder på slik.

Anonymkode: 44cc1...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror diagnosen Visma snakker om her er emosjonelt ustabil pf. Å true med selvmord og selvskading og det at personen legger ut bilder på nett av tomme pilleglass tyder på det. Skjønner at Visma ikke vil nevne det med brukernavn, men jeg kan godt skrove det anonymt det er uansett ikke en hemmelighet at mange med alvorligere grader av eupd holder på slik.

Anonymkode: 44cc1...eee

Hva er galt med å skrive at det er eupf? 

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg tror jeg heller ville sagt at det er depresjonens natur å være selvsentrisk, og ikke nødvendigvis egoistisk. Men det er flisespikkeri 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...