Gå til innhold

Ligger det i depresjonens natur..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Glitter skrev:

Ja, jeg mente ikke at jeg tror vedkommende garantert er narssisist. Det vet ikke jeg noe som helst om. Brukte det bare som et eksempel i forhold til diskusjonen som kom opp om narssisistisk PF. 

Men at det ikke er normalt eller ok å kringkaste at man tar en overdose fordi man har problemer med Nav er jo helt klart, og for meg framstår det veldig som manipulerende. Det kan jo så klart bare være bunnløs fortvilelse og impulsivt selvmordsforsøk, men det jeg ikke forstår er å legge det ut på Facebook på den måten. Til spot og spe for alle. Baktanken er vel for å sikre at noen kommer og redder han og samtidig få vist verden sin fortvilelse? Eller for å tydeliggjøre egen offerposisjon, men ja. Å poste det på Facebook hvor alle nære og fjerne ser det blir i overkant. 

Jeg hadde skammet meg om jeg gjorde det samme. Jeg føler også at jeg er stikk motsatt av denne personen, jeg føler meg lite verdt og til bry og hater å bry andre. Vi snakker om mltt søsken. 

Anonymkode: 6dd20...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det vil jeg si. Da jeg var alvorlig deprimert så evnet ikke jeg å tenke så mye på andre eller være sammen med andre for den saks skyld. Men er man bare lettere deprimert/nedstemt så klarer man nok å vise empati og medfølelse med andre, jeg tror derimot at denne evnen gradvis forsvinner etterhvert som depresjon blir mer alvorlig.

Anonymkode: 8abe7...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...