Gå til innhold

Føler andre er så mye mer oppegående enn meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste skulle jeg bli det?

Anonymkode: e0209...589

Du får lese artikkelen.

Anonymkode: 5bec1...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pass på at du ikke blir registrert som utflyttet fra landet!

https://www.nrk.no/rogaland/fikk-sjokkbeskjed-fra-legen_-_-du-eksisterer-ikke-1.14744085

Anonymkode: 5bec1...bea

Hva er hensikten med dette? Dette gjelder bare et fåtall  som ikke har vært folkeregistrert med fast addresse i over to år. Dessuten står det  at skatteetaten skal undersøke nøyere før de fjerner folk fra systemet. Ikke noe ts skal bekymre seg over. 

Anonymkode: 61b8d...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå får dere dette til å handle om noe annet. 
Jeg føler meg konstant håpløs, og det er ingen god følelse.

Senest i kveld har jeg møtt nye personer. De er slektninger av hun jeg er hos. De spør hvem jeg er og hva jeg gjør. Jeg hater å måtte forklare hva jeg gjør. For det første er ikke dette det jeg vil. For det andre har de med seg tenåring som faktisk lykkes i det hn gjør.

jeg er alltid den som ikke gjør det. 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er hensikten med dette?

Fordi ts skeiv hun ikke hadde addresse der hun bor. Det kunne tolkes som hun ikke hadde fast addresse.

Anonymkode: 5bec1...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så må man kanskje inse at den annerldes personen man alltid har vært sett som, som man fikk høre av voksne osv osv er en gave. Frustrerte voksne (som f.eks din mor, begynner å spørre healere og klarsynte) , disse fikk det til å virke som at alt er så spesielt osv. At det er en gave å være slik som meg. Men så er det faktisk bare en begrensning. Det er ingen gave. Det er et handicap. 

Og nå skjlnner jeg virkelig ikke hva det er for noe. Jeg har aldri planer. 

Og jeg har ikke særlig med kontakter heller. Tar ikke jeg initiativ så kommer jeg til å dø uten at nken ville merket det.

Anonymkode: e0209...589

Jeg vet hvordan det er å være annerledes ihvertfall,det har jeg også vært hele livet. Noen har sagt det er en gave å være som meg,men jeg har følt meg syk ofte. Og det er et handicap også,å det å late som om alt er normalt er ikke lett så der forstår jeg deg. Det er ganske ensomt i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet hvordan det er å være annerledes ihvertfall,det har jeg også vært hele livet. Noen har sagt det er en gave å være som meg,men jeg har følt meg syk ofte. Og det er et handicap også,å det å late som om alt er normalt er ikke lett så der forstår jeg deg. Det er ganske ensomt i grunn. 

Hvordan er du annerledes? Jeg er ikke syk. 
 

Men hvorfor mente de det var en gave å være som deg?

Er så lei av denne annerledesheten! Samme faen hva jeg gjør er jeg mest sannsynlig annerledes. 
Men blir det noen gang bere?!?!! Jeg HATER å måtte forklare til folk jeg enten nettopp har truffet eller folk det er lenge siden jeg har sett, at jeg bare er på jobbsøkermarkedet og at det kanskje blir slik testen av livet. Kanskje jeg får jobb på en Coop en gang, men veldig kjedelig som hovedkarrierre det og. Nå snakker jeg ikke for alle altså.

 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du annerledes? Jeg er ikke syk. 
 

Men hvorfor mente de det var en gave å være som deg?

Er så lei av denne annerledesheten! Samme faen hva jeg gjør er jeg mest sannsynlig annerledes. 
Men blir det noen gang bere?!?!! Jeg HATER å måtte forklare til folk jeg enten nettopp har truffet eller folk det er lenge siden jeg har sett, at jeg bare er på jobbsøkermarkedet og at det kanskje blir slik testen av livet. Kanskje jeg får jobb på en Coop en gang, men veldig kjedelig som hovedkarrierre det og. Nå snakker jeg ikke for alle altså.

 

Anonymkode: e0209...589

Hva slags utdanning har du?

Anonymkode: 5bec1...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du annerledes? Jeg er ikke syk. 
 

Men hvorfor mente de det var en gave å være som deg?

Er så lei av denne annerledesheten! Samme faen hva jeg gjør er jeg mest sannsynlig annerledes. 
Men blir det noen gang bere?!?!! Jeg HATER å måtte forklare til folk jeg enten nettopp har truffet eller folk det er lenge siden jeg har sett, at jeg bare er på jobbsøkermarkedet og at det kanskje blir slik testen av livet. Kanskje jeg får jobb på en Coop en gang, men veldig kjedelig som hovedkarrierre det og. Nå snakker jeg ikke for alle altså.

 

Anonymkode: e0209...589

Jeg er ikke A4,og det var folk i den alternative medisinen som sa det var evner. Og når jeg var dårlig sa de det var en prosess jeg måtte gjennom,noen sa sjelens mørke natt. Men det gikk jo ikke over hos meg,men mulig livet mitt skal være sånn. Vet ikke. 

Hvordan var det en gave hos deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utdanning har du?

Anonymkode: 5bec1...bea

Påbygg til gens.

har ingen interesse for pleie og omsorg, matte, ledelse, holde presentasjoner osv. 
 

Har hatt jobber.

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er ikke A4,og det var folk i den alternative medisinen som sa det var evner. Og når jeg var dårlig sa de det var en prosess jeg måtte gjennom,noen sa sjelens mørke natt. Men det gikk jo ikke over hos meg,men mulig livet mitt skal være sånn. Vet ikke. 

Hvordan var det en gave hos deg da?

Evnen til å tenke annerledes. Og stille mennesker var de klokeste. De dummeste snakker høyt, og stilleste og mer depressive ser verden for hva det er og er klokere. 
 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evnen til å tenke annerledes. Og stille mennesker var de klokeste. De dummeste snakker høyt, og stilleste og mer depressive ser verden for hva det er og er klokere. 
 

Anonymkode: e0209...589

Ok. Sånn å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påbygg til gens.

har ingen interesse for pleie og omsorg, matte, ledelse, holde presentasjoner osv. 
 

Har hatt jobber.

Anonymkode: e0209...589

Hva er det du egentlig vil da?

Anonymkode: 5bec1...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du egentlig vil da?

Anonymkode: 5bec1...bea

Det er komplisert. En ting er å være realstisk (nei, jeg skal ikke bli stjerne i Hollywood altså 😛 eller på månen)
Med realistisk så mener jeg at jobber kanskje kan være noe annet enn det ser ut som fra utenfra. 
Jeg har alltid hatt bilder av at det eller det må være veldig fint å jobbe med. Men jeg har en ekstra stor utfrodring, og den har vært der hele livet. Nemlig å ha ansvaret. Jeg takler ikke pressene som kommer. Folks forventninger. Det er ikke det at jeg ikke tar ansvar, for jeg har hatt jobber, og ansvar følger jo med. Men tanken på å ha det skremmer meg. Jeg fatter ikke at noen kan bli lege, politi, sykepleier for eksempel. Eller lærer. Nå er dette likevel ikke noe jeg vil jobbe med. 

Hjernen min kortslutter. Jeg kan for eksempel sitte og fortelle om ting til folk, men så bare slutter jeg for jeg husker ikke hvor jeg drev. 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er komplisert. En ting er å være realstisk (nei, jeg skal ikke bli stjerne i Hollywood altså 😛 eller på månen)
Med realistisk så mener jeg at jobber kanskje kan være noe annet enn det ser ut som fra utenfra. 
Jeg har alltid hatt bilder av at det eller det må være veldig fint å jobbe med. Men jeg har en ekstra stor utfrodring, og den har vært der hele livet. Nemlig å ha ansvaret. Jeg takler ikke pressene som kommer. Folks forventninger. Det er ikke det at jeg ikke tar ansvar, for jeg har hatt jobber, og ansvar følger jo med. Men tanken på å ha det skremmer meg. Jeg fatter ikke at noen kan bli lege, politi, sykepleier for eksempel. Eller lærer. Nå er dette likevel ikke noe jeg vil jobbe med. 

Hjernen min kortslutter. Jeg kan for eksempel sitte og fortelle om ting til folk, men så bare slutter jeg for jeg husker ikke hvor jeg drev. 

Anonymkode: e0209...589

Var det du som hadde aspergers?

Anonymkode: 9abdd...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo jobbet tidligere så det viser jo at du faktisk klarer å jobbe. Kan jeg spørre hva som var grunnen til at du sluttet i de jobbene du hadde?

Anonymkode: 11803...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo jobbet tidligere så det viser jo at du faktisk klarer å jobbe. Kan jeg spørre hva som var grunnen til at du sluttet i de jobbene du hadde?

Anonymkode: 11803...622

Det er ikke noe jeg vil skrive. Men det er ikke noe kriminelt som har skjedd, jeg fikk heller ikke sparken. 
Det var rett og slett andre muligheter som dukket opp. 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen så blir jeg påminnet hvor lite jeg klarer. Jeg fatter ikke hva det er med meg. 
Andre mestrer ting sånn, men jeg må liksom hele tiden se en annen vei. Ta noe mindre fristende. Og det verste spørsmålet jeg får er hva jeg driver med og så videre, for jeg må liksom forklare hvorfor. 

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at persnligheten min skal leke så mystisk,eller hva jeg skal si. 
Å være 28 og ikke vite helt hva en vil, det er litt ille synes jeg, men egentlig helt som forventet, dersom  man ser på meg som ungdom. Alltid sist ute med ting, mindre populær osv

Anonymkode: e0209...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...