Gjest gutt24 Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Hei, jeg har vært plaget av en del mage smerter de 6-7 siste ukene. Var først redd for blindtarmbetennelse, men var hos legen og fikk tatt blodprøver og de var helt fine. Har tatt to sett a fem forskjellige blodprøver som ikke viste noe galt. Urinprøve var også fin. Jeg har vært på ultralyd. Da fant de to ømme lymfeknuter, den ene rundt navel område og en litt lenger ned til høyre. Har vært hos legen 3 ganger med dette og legen jeg var hos sist mente at ømme lymfeknuter ikke var noe grunn til mage smerter i seg selv, men at dette kom av en annen grunn. Smertene sitter stort sett rundt navelen og nedover mot hoften på høyre side. Ofte føles smerten som litt brennende og sviende nesten helt ute ved hudlaget, har også hatt antydning til utslett på samme område som har vært noe kløende. Smertene kommer og går. Noen dager er jeg helt fin, mens andre dager er det nokså plagsomt å kan gjøre vondt når jeg beveger meg. Føler at jeg til tider har en del luft i magen. Vet dere hva dette kan være? En infeksjon av noe slag?! Matintolleranse?! Ingen av legene jeg har vært hos kunne gi noe konkret svar. Jeg blir veldig glad for tilbakemelding, på forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei gutt24, For å sjekke om dette har noe med det du spiser å gjøre, kan du skrive ned alt du har spist når smertene melder seg. Etter hvert kan du kanskje kunne se et mønster. Ellers vet ikke jeg hva som kan forsårsake disse smertene. Magesmerter kan komme av laktoseintolleranse (ved inntak av melk/melkeprodukter), gluten-allergi (ved inntak av hvete, bygg, rug, havre), galleblærebetennelse/stener (ved inntak av høye mengder fett), betennelse i bukspyttkjertelen (ved inntak av fett og til tider det meste..). Men alle disse plagene vil også vanligvis føre med seg diare, forstoppelse, kvalme, oppkast etc. Så jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg mer enn dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.