Gå til innhold

Hvordan vite om det er influensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, cilie skrev:

Nei, bakterier. Tror må være den tøffeste infeksjonen jeg har hatt. Ikke verst når jeg mister matlysten..

God bedring til deg, cilie😷🤒 Håper du snart er på beina igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Lillemus skrev:

God bedring til deg også! Forkjølelse er det ikke for jeg finnes ikke snørrete. Ble lite søvn i natt gitt... 

God bedring til deg også, Lillemus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Har vært rundt på utredning i dag og fått antibiotika. Er skikkelig dårlig. 

Bra du har fått det sjekket siden smertene i halsen var så store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Har vært rundt på utredning i dag og fått antibiotika. Er skikkelig dårlig. 

Masse god bedring! Antibiotika virker vel forholdsvis raskt, så om et par dager er du nok mye bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillemus skrev:

God bedring til deg også! Forkjølelse er det ikke for jeg finnes ikke snørrete. Ble lite søvn i natt gitt... 

God bedring, Lillemus! Håper det snart blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

God bedring til deg, cilie😷🤒 Håper du snart er på beina igjen😊

 

2 timer siden, frosken skrev:

Bra du har fått det sjekket siden smertene i halsen var så store. 

 

28 minutter siden, Visma skrev:

Masse god bedring! Antibiotika virker vel forholdsvis raskt, så om et par dager er du nok mye bedre! :)

Takk! Håper det hjelper ja. Foreløpig tror jeg kun feber er bedre. Ekstremt vondt, men får ta mer smertestillende. Ble bare brått helt svimmel og kvalm og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, cilie skrev:

 

 

Takk! Håper det hjelper ja. Foreløpig tror jeg kun feber er bedre. Ekstremt vondt, men får ta mer smertestillende. Ble bare brått helt svimmel og kvalm og. 

Hvis du har fått sterkere smertestillende, så kan det gi kvalme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Hvis du har fått sterkere smertestillende, så kan det gi kvalme. 

Ja, kanskje det er det, eller antibiotika. Har reagert på antibiotika før. Har fått rare smerter i hodet og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visma skrev:

God bedring, Lillemus! Håper det snart blir bedre! 

Takk for det, er hakket bedre i dag, men knasker paracet da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.12.2019 den 8.29, frosken skrev:

Hvis du har saftis i nærheten, så kan det lindre halssmerten litt. 

Da har du ikke hatt en virkelig kraftig halsbetennelse. Da er til og med is umulig å svelge:( Jeg måtte ha kraftige smertestillende (oxynorm) for å klare å svelge noe som helst og måtte spytte ut mitt eget spytt. Måtte ha intravenøs både Penicillin og væskebehandling😯

Anonymkode: 39041...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.12.2019 den 8.28, frosken skrev:

Men spiller det noen rolle hva slags (virus)infeksjon som startet dette?

I utgangspunktet ikke. Men poenget er at det er rart dette er noe de fører statistikk på og er opptatt av å registrere blant pasientene for å videre evalurere og utbedre vaksiner... Og så gidder de likevel ikke en gang å ta prøver av pasientene for å sjekke omsetning faktisk er influensa de har. Syns bare det hele virker merkelig..

Og influensa er jo 10 ganger sterkere en vanlig forkjølelsesvirus...så greit å kunne banke i bordet med diagnosen om det er dette man har...for litt mer sympati i det minste;)

Anonymkode: 39041...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke hatt en virkelig kraftig halsbetennelse. Da er til og med is umulig å svelge:( Jeg måtte ha kraftige smertestillende (oxynorm) for å klare å svelge noe som helst og måtte spytte ut mitt eget spytt. Måtte ha intravenøs både Penicillin og væskebehandling😯

Anonymkode: 39041...b60

Det finnes grader av det meste, også halsbetennelse. Noen ganger er saftis til nytte, andre ganger ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvordan antibiotika raskt hjalp mot infeksjonen. Nå når den er slått tilbake, merker jeg igjen min kronisk dårlige form. Vondt i pust, hals, ører og er slapp. Bruker fortsatt antibiotika, men nå får jeg helt angst av å ikke bli bedre mtp jobb osv. Er det mulig å ha et underliggende virus også tro? Det er typisk meg; ikke syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk til å orke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, cilie skrev:

Utrolig hvordan antibiotika raskt hjalp mot infeksjonen. Nå når den er slått tilbake, merker jeg igjen min kronisk dårlige form. Vondt i pust, hals, ører og er slapp. Bruker fortsatt antibiotika, men nå får jeg helt angst av å ikke bli bedre mtp jobb osv. Er det mulig å ha et underliggende virus også tro? Det er typisk meg; ikke syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk til å orke noe. 

Det er det nok, men har du vondt i luftveiene, halsen og ørene til vanlig? Eller bare nå mens du er syk? For selv om kroppen har fått antibiotika og er i ferd med å slå tilbake infeksjonen så kan det henge i lenge. Og sånn for å være helt ærlig - hvordan er egentlig formen sånn når du ikke er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er det nok, men har du vondt i luftveiene, halsen og ørene til vanlig? Eller bare nå mens du er syk? For selv om kroppen har fått antibiotika og er i ferd med å slå tilbake infeksjonen så kan det henge i lenge. Og sånn for å være helt ærlig - hvordan er egentlig formen sånn når du ikke er syk?

Jeg har har hatt vondt i halsen morgen og kveld i mange uker. Nesten siden jeg var sikkelig forkjølet i høst. Det virker som det aldri går over. Generelt har jeg hatt mange perioder gjennom livet med mye sykdom i «forkjølelses-segmentet». Jeg har generelt lite å gå på når det kommer til «hangling» mtp eksisterende plager, og det blir derfor dråpen når dette kommer i tillegg. Har ikke fått trent på evigheter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har har hatt vondt i halsen morgen og kveld i mange uker. Nesten siden jeg var sikkelig forkjølet i høst. Det virker som det aldri går over. Generelt har jeg hatt mange perioder gjennom livet med mye sykdom i «forkjølelses-segmentet». Jeg har generelt lite å gå på når det kommer til «hangling» mtp eksisterende plager, og det blir derfor dråpen når dette kommer i tillegg. Har ikke fått trent på evigheter... 

Mosjon, frisk luft og trening har nok mye å si når det gjelder å holde seg frisk i luftveiene. Dette vet du sikkert i teorien ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Mosjon, frisk luft og trening har nok mye å si når det gjelder å holde seg frisk i luftveiene. Dette vet du sikkert i teorien ;) 

Ja, jeg er masse ute når jeg er frisk, men orker ikke det når formen er helt elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Ja, jeg er masse ute når jeg er frisk, men orker ikke det når formen er helt elendig.

Fullt forståelig. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...