Gå til innhold

Hvordan vite om det er influensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, cilie skrev:

Utrolig hvordan antibiotika raskt hjalp mot infeksjonen. Nå når den er slått tilbake, merker jeg igjen min kronisk dårlige form. Vondt i pust, hals, ører og er slapp. Bruker fortsatt antibiotika, men nå får jeg helt angst av å ikke bli bedre mtp jobb osv. Er det mulig å ha et underliggende virus også tro? Det er typisk meg; ikke syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk til å orke noe. 

Jeg er superslapp fortsatt etter å ha fått en virusinfeksjon ca en uke før jul. Når jeg begynner å stresse meg opp som følge av det, så husker jeg hva fastlegen sa for noen år siden i en tilsvarende situasjon: "Det kan ta mange uker før man er helt i form igjen".  Synes det er deilig at det var vanlig arbeidsdag i dag, da kunne jeg ikke bruke slappheten som unnskyldning for å bli lengre i senga enn planlagt - men utrolig tungt å bevege seg med litt fart...

Dette er vel som det meste annet, noe som går over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, frosken skrev:

Jeg er superslapp fortsatt etter å ha fått en virusinfeksjon ca en uke før jul. Når jeg begynner å stresse meg opp som følge av det, så husker jeg hva fastlegen sa for noen år siden i en tilsvarende situasjon: "Det kan ta mange uker før man er helt i form igjen".  Synes det er deilig at det var vanlig arbeidsdag i dag, da kunne jeg ikke bruke slappheten som unnskyldning for å bli lengre i senga enn planlagt - men utrolig tungt å bevege seg med litt fart...

Dette er vel som det meste annet, noe som går over:-)

Ja, det vil nok henge i. Bra du er bedre!

Problemet er bare at det mer eller mindre har hengt i siden sept/okt. Og jeg måtte innom butikk i dag og følte meg helt elendig. Er verre nå enn for noen dager siden - men altså ikke det samme som jeg får behandling for. Helt sausa - på oppadgående - virker det som. Hadde ikke orket jobb i dag. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Ja, det vil nok henge i. Bra du er bedre!

Problemet er bare at det mer eller mindre har hengt i siden sept/okt. Og jeg måtte innom butikk i dag og følte meg helt elendig. Er verre nå enn for noen dager siden - men altså ikke det samme som jeg får behandling for. Helt sausa - på oppadgående - virker det som. Hadde ikke orket jobb i dag. 

Jeg var på jobb, sliten og med en heftig hodepine, da jeg kom hjem og hadde spist middag (heldigvis rester som bare skulle varmes opp) satte jeg meg i godstolen og sloknet som et lys! Ikke bare en lett dupp, jeg steinsov en stund! Bra det er bare en dag til helg... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg var på jobb, sliten og med en heftig hodepine, da jeg kom hjem og hadde spist middag (heldigvis rester som bare skulle varmes opp) satte jeg meg i godstolen og sloknet som et lys! Ikke bare en lett dupp, jeg steinsov en stund! Bra det er bare en dag til helg... :D 

Høres ut som kroppen krevde hvile. Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg var på jobb, sliten og med en heftig hodepine, da jeg kom hjem og hadde spist middag (heldigvis rester som bare skulle varmes opp) satte jeg meg i godstolen og sloknet som et lys! Ikke bare en lett dupp, jeg steinsov en stund! Bra det er bare en dag til helg... :D 

Sånn har jeg det nesten hver dag etter jobb.. uten å være syk..

Anonymkode: 232b3...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har jeg det nesten hver dag etter jobb.. uten å være syk..

Anonymkode: 232b3...ae4

Høres slitsomt ut. Har du sjekket at du har alt du trenger av vitaminer og mineraler og sånt i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, cilie skrev:

Utrolig hvordan antibiotika raskt hjalp mot infeksjonen. Nå når den er slått tilbake, merker jeg igjen min kronisk dårlige form. Vondt i pust, hals, ører og er slapp. Bruker fortsatt antibiotika, men nå får jeg helt angst av å ikke bli bedre mtp jobb osv. Er det mulig å ha et underliggende virus også tro? Det er typisk meg; ikke syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk til å orke noe. 

Trodde først du siterte meg med kommentaren din her, for du beskriver situasjonen akkurat lik min. Ja, det er fullt mulig at vi sliter med både virus og bakterie og dermed kan vi jo være virusreduserte i lang tid etter at antibiotikaene har gjort jobben sin...

Og den følelsen av å ‘ikke være syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk nok til å orke noe’ vet jeg alt om😞 Vondt å føle en ikke strekker til der en selv og andre forventer en skal klare det. Bare pga et lite pinglevirus som likevel slår en helt ut😶😓

Anonymkode: 39041...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde først du siterte meg med kommentaren din her, for du beskriver situasjonen akkurat lik min. Ja, det er fullt mulig at vi sliter med både virus og bakterie og dermed kan vi jo være virusreduserte i lang tid etter at antibiotikaene har gjort jobben sin...

Og den følelsen av å ‘ikke være syk nok til å være skikkelig syk, men heller ikke frisk nok til å orke noe’ vet jeg alt om😞 Vondt å føle en ikke strekker til der en selv og andre forventer en skal klare det. Bare pga et lite pinglevirus som likevel slår en helt ut😶😓

Anonymkode: 39041...b60

Uff, god bedring til deg! Her er d helt forferdelig nå når jeg våkner etter noen timers søvn. Helt tett, vond hals, hoster, svetter og er så sausa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...