Gå til innhold

Resett artikkel og perspektiv på Ari Behn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Madelenemie skrev:

Er det lov å linke til Resett her? Det er ihvertfall ikke lov på søster-forumet Kvinneguiden. Der blir alle linker til Resett konsekvent fjernet av moderator. 

Men men.

Anonymkode: 70b3a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å linke til Resett her? Det er ihvertfall ikke lov på søster-forumet Kvinneguiden. Der blir alle linker til Resett konsekvent fjernet av moderator. 

Men men.

Anonymkode: 70b3a...4cf

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hvorfor det?

Fordi Helge Lurås er nektet medlemskap i Norsk redaktørforening. Og sikkert også fordi Resett avslørte Skei Grandes eskapader i åkeren.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1255532-en-tråd-fra-resett-ble-slettet-dette-er-urettferdig/#comment-22926888

Anonymkode: 70b3a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi Helge Lurås er nektet medlemskap i Norsk redaktørforening. Og sikkert også fordi Resett avslørte Skei Grandes eskapader i åkeren.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1255532-en-tråd-fra-resett-ble-slettet-dette-er-urettferdig/#comment-22926888

Anonymkode: 70b3a...4cf

Ok, skjønner.

men det er iblant gode artikler der, med et annet perspektiv enn mitt, og det liker jeg, leit med ukritisk sensur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

 

men det er iblant gode artikler der, med et annet perspektiv enn mitt, og det liker jeg, leit med ukritisk sensur.

Helt enig.

Anonymkode: 70b3a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at enkelte på sosiale media er rasende på Lurås for denne kommentaren. Jeg leste den kjapt, og syntes det er ok. Jeg liker ikke så godt de siste dagers heroisering av AB i pressen. Synes det er prisverdig av familien at de var åpne om hva som hadde skjedd, men misliker det omfanget omtalene i pressen har fått. 

Jeg kan knapt se noen verre måte å svikte sine barn på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes det er mye føleri i denne saken. Media viser seg fra sin dummeste og mest spekulative side. Det er naturligvis trist att en person dør, men dekningen er overdrevet synes jeg. Selvmord er tragisk, de fleste som tar den utveien er ikke helt i vater. Det er naturligvis synd på barna hans. Jeg tror ikke han mente å gi de arr, selv om det er naturligvis hva de får. 

Arr for livet.

 

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

 

Jeg kan knapt se noen verre måte å svikte sine barn på. 

Jeg er enig. Like fullt har jeg hatt noen tilfeller i omgangskretsen de senere år, der det er tydelig at den det gjelder tror at familien har det bedre uten hen. Helt feilslått, selvfølgelig, men virkelig for den det angår.

Anonymkode: 7a514...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, frosken skrev:

Jeg kan knapt se noen verre måte å svikte sine barn på. 

Vel, dette diskuterte vi jo her om dagen. Og begge var vel enige om at hvis alvorlig psykisk sykdom ligger bak, så kan man ikke snakke om å "svikte" noen, eller å være egoistisk for den sakens skyld, som noen andre mener. Når det er sagt så forutsetter det vel kanskje at man er i et så beksvart mørke at ønsket om å dø trumfer alle hensyn og konsekvenser ovenfor andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bedre for barna at folk snakker dritt om faren deres? Jeg skjønner ikke den. Ville trodd det var fint å se at mange likte han og brydde seg, og at han døde av sykdom, og ikke tok livet sitt for å gjøre livet fælt for dem? Kan noen forklare? 

Anonymkode: c9cb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre for barna at folk snakker dritt om faren deres? Jeg skjønner ikke den. Ville trodd det var fint å se at mange likte han og brydde seg, og at han døde av sykdom, og ikke tok livet sitt for å gjøre livet fælt for dem? Kan noen forklare? 

Anonymkode: c9cb8...c03

Helt enig med deg!

Anonymkode: ff55b...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre for barna at folk snakker dritt om faren deres? Jeg skjønner ikke den. Ville trodd det var fint å se at mange likte han og brydde seg, og at han døde av sykdom, og ikke tok livet sitt for å gjøre livet fælt for dem? Kan noen forklare? 

Anonymkode: c9cb8...c03

Hvem har sagt noe om å snakke dritt? Det finnes en edruelig mellomting.

Anonymkode: 3a4b0...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt noe om å snakke dritt? Det finnes en edruelig mellomting.

Anonymkode: 3a4b0...a89

Vel, dersom selvmord sees på noe som blir gjort mot noen, er det nærliggende å se ned på mennesket som har gjort det. Da vil jeg tro vi er raskt tilbake i skammekroken hva åpenhet om selvmord angår. Men jeg ikke noen fagperson, bare litt tanker ut i kvelden. 

Anonymkode: c9cb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, dersom selvmord sees på noe som blir gjort mot noen, er det nærliggende å se ned på mennesket som har gjort det. Da vil jeg tro vi er raskt tilbake i skammekroken hva åpenhet om selvmord angår. Men jeg ikke noen fagperson, bare litt tanker ut i kvelden. 

Anonymkode: c9cb8...c03

Enig. Sjølvmord er vel ikkje først og fremst ei aggressiv handling gjort mot andre i ondskap og hevngjerrighet. Sjølvmord er først og fremst ei aggressiv handling gjort mot seg sjølv i dyp fortvilelse og smerte så stor at livet ikkje lenger var til å holde ut. 

Sjukdom ligg som oftest bak, og da er det bedre å ha fokus på at pappa eller mamma var så sjuk at han eller hun ikkje orket å leve meir. Ikkje at pappa eller mamma var så slem som kunne forlate dere unger!

Så er det fint å understreke at pappa eller mamma uansett var glad i dem og alle rundt seg, og at de fortsatt er glade i han eller henne. For ungene til Behn må det vel være ei fin og god trøst at det kjem fram at pappan var godt likt, at han var snill, høflig og nestekjærleg ovenfor alle han møtte, og at så mange hadde så mykje godt å si om han. Sikkert egenskaper ungene også kjenner igjen hos far sin.

Anonymkode: ff55b...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 For ungene til Behn må det vel være ei fin og god trøst at det kjem fram at pappan var godt likt, at han var snill, høflig og nestekjærleg ovenfor alle han møtte, og at så mange hadde så mykje godt å si om han.

Hadde vært bedre om folk hadde sagt dette før han døde. Da ble han hetset og latterliggjort av mange. 

Anonymkode: 70b3a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 28.12.2019 den 2.08, Madelenemie skrev:

Når jeg leser denne, tenker jeg at jeg håper barna har mennesker rundt seg som forklarer selvmordet som sykdom og at pappaen ikke var i stand til å tenke klart, men var glad i dem. 

At han ønsket å svikte dem er ikke det de trenger å høre. 

Jeg synes ikke denne artikkelen er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...