Gå til innhold

Resett artikkel og perspektiv på Ari Behn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg synes alltid at Ari var en pen og fin personlighet.  Mange kunne si positivt om han men hørte også negativt om han. Men slik er det å være kjendis.  Tror Ari selv forsto det. Etter hans død ble han hyllet.  Han fortjener å bli hyllet. 

Synes det dødsfallet er ufattelig trist. 

 

Han FORTJENER ikke å bli noe mer hyllet enn de andre 500 som tar livet sitt hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, gråstein skrev:

Han FORTJENER ikke å bli noe mer hyllet enn de andre 500 som tar livet sitt hvert år.

Alle fortjener det. Men han var en slags offentlig person. Derfor blir han hyllet av folket. 

Så denne filmen av Ari. Huff. Trist at han er død. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, gråstein skrev:

Han FORTJENER ikke å bli noe mer hyllet enn de andre 500 som tar livet sitt hvert år.

Jo, det synes jeg. Vel har det muligens blitt noe i overkant, men han har utvilsomt satt dypere spor enn veldig mange andre gjør, enten de nå velger samme utvei eller dør av andre årsaker. 

Anonymkode: 7c4ca...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det synes jeg. Vel har det muligens blitt noe i overkant, men han har utvilsomt satt dypere spor enn veldig mange andre gjør, enten de nå velger samme utvei eller dør av andre årsaker. 

Anonymkode: 7c4ca...665

Han var på en måte en kjent offentlig person og itilegg så var han i grunnen veldig så savnet og likt av folket i Norge derfor så blir han hyllet. En som ikke er kjent kan ikke hele Norge hylle. For hele Norge vet ikke om dem. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det synes jeg. Vel har det muligens blitt noe i overkant, men han har utvilsomt satt dypere spor enn veldig mange andre gjør, enten de nå velger samme utvei eller dør av andre årsaker. 

Anonymkode: 7c4ca...665

Det er milevis for mye.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, gråstein skrev:

Han FORTJENER ikke å bli noe mer hyllet enn de andre 500 som tar livet sitt hvert år.

Opplever ikke blant de jeg snakker med rundt om ihvertfall, at det er personen Ari som det sørges over, det er kanskje sånn det fremstår i media. Men har ett inntrykk av at Ari blir ett symbol, fordi det er så uhorvelig mange som ett eller annet vis er berørt av tematikken. 

Anonymkode: c9cb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Opplever ikke blant de jeg snakker med rundt om ihvertfall, at det er personen Ari som det sørges over, det er kanskje sånn det fremstår i media. Men har ett inntrykk av at Ari blir ett symbol, fordi det er så uhorvelig mange som ett eller annet vis er berørt av tematikken. 

Anonymkode: c9cb8...c03

Bare for å presisere, det skulle vært lagt til noe der. Skulle vært at det ikke er Ari som person, fordi de jeg har snakket med ikke kjente han og dermed ikke er direkte berørt, men at hendelsen vekker følelser. 

Anonymkode: c9cb8...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker folk virkelig hjelp hvis de vet/tror at de i helsevesenet blir møtt med skamming og fordømming over tankene de har om å ta livet av seg? 

Anonymkode: c9cb8...c03

Jeg er blitt tilbakeholden med slike opplysninger, selv om jeg går i behandling. På forumet her ser mange på det som overdramatisering. I behandling blir det behandlet som om jeg sier at i dag er jeg litt lei meg. For meg er slike tanker mer alvorlig, selv om jeg ikke har mot til å fullføre noe. Så dette er tanker jeg ikke lenger søker hjelp for.

Anonymkode: 5e6f0...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 timer siden, sophie70 skrev:

Hei

ok da er vi uenige.

fordi innlegget til lurås motsier ikke de gode ord som sikkert var å si om Ari aBehn, så de gode ord får barna beholde, enten de er sanne eller ei.

det eneste Lurås gjør er å be oss trå varsomt, varsomt fordi selvmord, er alvorlig, man sitter ikke igjen bare med en helt som hadde det vanskelig.

mange har det svært vanskelig og kanskje mer vanskelig også enn Ari Behn, de fleste står på for å prøve gjennomleve vanskelighetene/ smertene de står i. De som vurderer til tross for alt, at nå greier de ikke en gang spare sine barn for den smerten, de vet de påfører dem... jeg tror de velger en annen dag enn 1 juledag.

det er min kyniske oppfatning, ikke Lurås sin, 

jeg har selv hatt det så vanskelig at jeg falt i den trangsynte grøfta, at jeg vurderte at muligens verden fikk det bedre uten meg, av alle dager var julaften, 1 juledag, nyttårsaften ingen mulige valg, kun en kjedelig høstdag, en dag som ikke peker seg ut...

men min erfaring er ikke så viktig. Viktigere er det  å sette selvmord i perspektiv, og et perspektiv gir Lurås i sitt innlegg. I disse tider hvor selv dem som «forfulgte» Ari Behn plutselig blir hans støttespillere og de som roser han opp i skyene...

så er det ikke uten grunn man får smaken av hykleri i seg, og jeg verdsetter allt som prøver forklare og opplyse og si noe, noe ganske ok, men også ekte, så av alt jeg så langt har lest OL Ari Behns og hans bortgang/ selvmord, så er Lurås innlegg det jeg foretrekker.

Jeg ser det er mange sterke meninger og mange som har fulgt godt med i jula. 

Jeg har ikke fulgt så godt med. Jeg ser det plupper opp diverse her og det. Det er mange gjentagelser, så jeg gidder ikke klikke meg inn på alt. 

Jeg tenker det er naturlig at vennene uttrykker sorg og vakre ord . Om det er glorifisering, vet jeg ikke. Det vet bare vennene.  Det er ikke noe nytt at media gjør hva de kan for tjene penger på dette lengst mulig. 

Der er ikke en folkefest. Det er en mediafest. 

I morgen er det begravelse , så kommer det noen dager at media skriver om begravelsen ,  hvem som var til stede, hvem som sa talte, hvem som sang, hvem som sa ditt og datt og så er det over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Thebutterfly skrev:

Han var på en måte en kjent offentlig person og itilegg så var han i grunnen veldig så savnet og likt av folket i Norge derfor så blir han hyllet. En som ikke er kjent kan ikke hele Norge hylle. For hele Norge vet ikke om dem. 

Hvis alle de som tar selvmord pr år skulle hylles, det blir omtrent to pr. dag, ville folk gått lei etter en uke.

Anonymkode: 70b3a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser det er mange sterke meninger og mange som har fulgt godt med i jula. 

Jeg har ikke fulgt så godt med. Jeg ser det plupper opp diverse her og det. Det er mange gjentagelser, så jeg gidder ikke klikke meg inn på alt. 

Jeg tenker det er naturlig at vennene uttrykker sorg og vakre ord . Om det er glorifisering, vet jeg ikke. Det vet bare vennene.  Det er ikke noe nytt at media gjør hva de kan for tjene penger på dette lengst mulig. 

Der er ikke en folkefest. Det er en mediafest. 

I morgen er det begravelse , så kommer det noen dager at media skriver om begravelsen ,  hvem som var til stede, hvem som sa talte, hvem som sang, hvem som sa ditt og datt og så er det over. 

 

Godt skrevet 👍

Anonymkode: d4423...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle de som tar selvmord pr år skulle hylles, det blir omtrent to pr. dag, ville folk gått lei etter en uke.

Anonymkode: 70b3a...4cf

Det er forskjell på å være kjendis og ikke. Årsaken til at Ari Behn blir hyllet på den måten som han blir er at han var kjendis / far til prinsessens barn. Jeg mener at derfor er det helt naturlig at han blir hyllet av hele nasjonen. Men det er ikke naturlig at ukjente personer blir det. Det er fordi han er kjendis. Ari var også godt en godt likt person pluss kjendis.

Jeg synes det er rart at jeg tar innover meg en person som jeg ikke kjenner sitt dødsfall. Jeg kjenner ikke Ari personlig men jeg hadde sansen for han/ utfra hva jeg leser og har sett i media. Han virket så snill / jordnær og flott type. Har sett han på TV og i ukeblader i alle år. Så det er mulig ikke så rart at jeg synes dødsfallet er ufattelig trist. 

Synes kongen gjorde en flott tale i går om Ari. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Thebutterfly skrev (På 1.1.2020 den 17.34):

Det er forskjell på å være kjendis og ikke. Årsaken til at Ari Behn blir hyllet på den måten som han blir er at han var kjendis / far til prinsessens barn. Jeg mener at derfor er det helt naturlig at han blir hyllet av hele nasjonen. Men det er ikke naturlig at ukjente personer blir det. Det er fordi han er kjendis. Ari var også godt en godt likt person pluss kjendis.

Jeg synes det er rart at jeg tar innover meg en person som jeg ikke kjenner sitt dødsfall. Jeg kjenner ikke Ari personlig men jeg hadde sansen for han/ utfra hva jeg leser og har sett i media. Han virket så snill / jordnær og flott type. Har sett han på TV og i ukeblader i alle år. Så det er mulig ikke så rart at jeg synes dødsfallet er ufattelig trist. 

Synes kongen gjorde en flott tale i går om Ari. 

Så utrolig enig.

Hørte nettopp på podcasten som ligger på NRK som er laget av Ebba ( kjæresten).

Utrolig sterkt å høre hvordan han sleit med helsa siste årene og hvor tøft han hadde det.

Gråt meg gjennom alle episodene. 

For en fantastisk mann han var, så klok, snill og menneskekjær

Det bør absolutt settes mye mer fokus på menn sin psykiske helse og ikke minst bør vi som verdens rikeste land ha de beste personalet og fasilitetene til alle som blir syke.

 

Endret av carabilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.12.2019 den 22.54):

Er det bedre for barna at folk snakker dritt om faren deres? Jeg skjønner ikke den. Ville trodd det var fint å se at mange likte han og brydde seg, og at han døde av sykdom, og ikke tok livet sitt for å gjøre livet fælt for dem? Kan noen forklare? 

Anonymkode: c9cb8...c03

Så enig med deg, han var kjempe syk og ønsket egentlig ikke å dø men så ingen annen utvei.

Har hørt på podcasten til Ebba som ligger på NRK, hun var jo kjæresten hans og levde tett på hele tiden, helt hjerteskjærende å høre hvor syk han var. Gråt meg gjennom alle episodene.  Han forgudet barna sine og ønsket absolutt ikke å dø fra de.

Endret av carabilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...