Gå til innhold

Spørsmål/krise rundt medisiner Kupton, ISW, Frosken


Glitter

Anbefalte innlegg

1 time siden, emilie321 skrev:

Nei, det er ikke rett å hakke på noen. Konstruktiv kritikk, ja, men ikke hakking. Noen mener at de har rett til å være nedlatende og å hakke.  Sånn er det ikke bare på forumet, men også ellers i samfunnet. Dessverre.

Konstruktiv kritikk er helt i orden ja. 

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg synes du er flink. Du står på så godt du kan og det er bra.

Takk for det. 

1 time siden, Fionys skrev:

Jeg velger å ikke lese mesteparten av det du poster for veldig mange av trådene her inne avsporer til å handle om deg. Har lest noe av det du sliter med og det står respekt av at du holder ut. Dette er ikke fordi jeg synes du er en dårlig person, men at det kan bli litt "too much".

Jeg kan ikke noe for at når jeg svarer på noe i en tråd så begynner mange å svare meg personlig på det jeg svarte ut fra tråden. Jeg vet jeg deler mye og sikkert for mye av og til (jeg har vanskeligheter med å se hvor grensen går. Det har jeg alltid hatt og har muligens noe med Asperger-diagnosen å gjøre, jeg vet ikke), men det er min måte å svare på. Altså ved bruk av egne erfaringer. Jeg setter alltid pris på når noen gjør det med meg. Jeg går i hvert fall ikke inn for at det skal bli en lang kommentarrekke som avsporer til å handle om meg. Slik det ble for noen dager siden så syntes jeg selv det ble alt for mye og at det ble både pinlig og ubehagelig. Jeg forutså ikke at det skulle bli slik. 

Men du er i din rett til å ikke lese det jeg skriver. Jeg har følt meg litt dum siste dagene fordi når jeg blir veldig dårlig så blir filtret mitt rundt "too much" enda dårligere. Synes likevel ikke det gjør det greit å komme med spydigheter. Da kan man heller si det ordentlig slik du gjør her. Jeg får prøve å tenke meg litt mer om hva jeg skriver i tråder for å unngå å få masse kommentarer på det. Samtidig er ikke alltid det like lett å kontrollere og jeg har sett det bli sånn med andre brukere også. 

51 minutter siden, frosken skrev:

Det er neppe det at du skriver om tunge tanker som evt. trigger disse kommentarene. 

Da vet jeg ikke...

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det vil alltid være negative kommentarer fra folk,ikke bry deg med det. 

Sant nok.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvile kommentarer er det du/dere reagerer på? Jeg forstår ikke dette. 

Anonymkode: 1fec9...a28

Det er ikke så nøye. Det er slikt som har kommet her og der over lang tid. Senest i går en nedsettende kommentar på at jeg med min rusbakgrunn og selvpåførte schizofreni (som jeg ikke har) er et prakteksemplar på hvordan det går med hasjbrukende ungdom. Det er ikke noe hyggelig med en slik kommentar og jeg synes ikke det er fortjent. Dessuten er ikke jeg et prakteksemplar rundt dette med rus da jeg selv har fått høre at jeg nettopp ikke er en typisk rusmisbruker. Av de som jobber i feltet. 

Ut over det orker jeg ikke komme med andre eksempler og akkurat hva som gjorde at jeg ble lei meg i går. Jeg er nok bare ekstra usikker på meg selv nå når jeg er så dårlig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Glitter skrev:

Takk for fint innlegg. Så heldig du er som har hund. Det ønsker jeg meg også, men må nok vente en stund til av ulike grunner. Har ikkr hatt hund på 3,5 år nå. 

Jeg er ganske kravstor når det gjelder enkelte ting og det er trening og kosthold. Det er jo en del tvang inni det bildet også da. Så når jeg blir så dårlig at alt jeg får i meg er litt ferdigmat og jeg nesten kun ligger på sofaen så blir jeg veldig frustrert av meg selv. Da føler jeg meg svak. Har gått ned i vekt også, og det er ikke noe jeg burde, men det trigger meg til å ville enda mer ned i vekt. Jeg vil i hvert fall ikke gå det opp igjen selv om jeg nå veier mindre enn det jeg har satt som nedre vektgrense. Men kan jo være det ordner seg selv når jeg får matlysten tilbake. 

De siste 7 dagene har jeg jo stått opp og lagt meg hver dag, men har stått opp sent og lagt meg tidlig. Så har jeg trent to ganger, men det er ikke bra i det hele tatt til meg å være, men jeg har jo klart det til tross for hvor dårlig jeg har vært. Jeg har vært sosial på nyttårsaften og jeg har klart å unngå innleggelse. Ryddet litt på kjøkkenet har jeg også gjort. Og vært på Europris og kjøpt en plasteske til når julepynten skal pakkes ned. 

Det er vel det jeg har gjort tror jeg. Ringte behandler i går og vi ble enige om at innleggelse etter helga kanskje kunne være rett nå. Så får vi se. Jeg skal tvinge meg på trening i dag også er det ungehelg. Skal ikke ha de hele helgen. Det klarer jeg ikke, men jeg skal ha de fra i ettermiddag til i morgen. 

Ja, de er veldig gode å ha. Tidvis skikkelig plagsomme, men de får meg opp og ut. Også passer de klokka litt, selv om jeg syns de har blitt litt dårlig på det i det siste. Jeg kan bli så opphengt i noe at jeg glemmer alt annet. Han ene står og ser på meg og sutrer når middagen er på overtid. Han andre begynner å grynte litt når det er på tide med kveldstur 😅

Forhåpentligvis ordner det seg når matlyst og treningslyst kommer tilbake. Hvis det ikke gjør det, må du passe på å få hjelp før det glir helt ut.

Hvis du hadde hatt influensa, hadde du ment det var dårlig å bare trene to dager i løpet av en uke? Ikke bare har du vært sosial på nyttårsaften, men du har hatt folk hjemme hos deg. Du har vel ordnet litt før de kom? Kom du deg på trening i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Ja, de er veldig gode å ha. Tidvis skikkelig plagsomme, men de får meg opp og ut. Også passer de klokka litt, selv om jeg syns de har blitt litt dårlig på det i det siste. Jeg kan bli så opphengt i noe at jeg glemmer alt annet. Han ene står og ser på meg og sutrer når middagen er på overtid. Han andre begynner å grynte litt når det er på tide med kveldstur 😅

Forhåpentligvis ordner det seg når matlyst og treningslyst kommer tilbake. Hvis det ikke gjør det, må du passe på å få hjelp før det glir helt ut.

Hvis du hadde hatt influensa, hadde du ment det var dårlig å bare trene to dager i løpet av en uke? Ikke bare har du vært sosial på nyttårsaften, men du har hatt folk hjemme hos deg. Du har vel ordnet litt før de kom? Kom du deg på trening i dag?

Åh det er så fint med hunder. Jeg er veeeeldig hundenerd. Fikk et ekstremt (aspie? 😛 ) oppheng i det da jeg var yngre. Først dinosaurer og så hunder. Sistnevnte har vedvart. Hvilke rase har du (hvis du vil  si det)? 

 

Nei hvis jeg hadde influensa så hadde jeg vel stresset over det med trening, men ikke hatet meg selv for å ikke dra. Skjønner hva du vil fram til og det er nok noe jeg må jobbe med ja. Gi meg selv litt slack. 

Jeg dro på trening ja. Og har hatt ungene her noen timer. Jeg klarte ikke ha de på overnatting, og er litt trist for det, men de kommer jo tilbake i morgen. Det var også fordi jeg de siste nettene har vært i timeslange mareritt/søvnparalyser/nattpsykose. Jeg har styrt, ropt, slått på lysene og gjemt meg under dyna for demonen jeg har trodd, hørt og følt har vært der. Som ville suge ut hjernemassen min. Jeg aner ikke hva som har gått av meg. Har kommet til meg selv på morgenen igjen etter å omsider ha sovet noen timer, men jeg tørr ikke ha ungene her hvis jeg begynner i natt og. Enn om jeg ikke kommer til meg selv hvis de våkner og jeg bare er helforvirret og borte? Nei huff. 

Jeg har bestemt meg for å legge meg inn på søndag eller mandag forutsatt at jeg ikke plutselig blir bedre. Så får vi se da. 

Jeg har nå brukt to timer minst på å montere et digert playmosett yngste fikk hos meg til jul. Både før og etter de var hos meg. Det er jo godt gjort da? Ville det skulle være ferdig til de kommer i morgen. 

Jeg prøver mitt beste å være god mamma, men å i dag måtte forklare at mamma er i en dårlig periode med sykdommen sin (som de tror kun er depresjon, de vet ikke om alt det andre), så denne helga utgår overnatting var ikke noe særlig. Men de elsker å være hos mamma og stefar da. Er eldste som reagerer mest. Han forstår mest og husker da vi bodde sammen. Det gjør ikke yngste. Så han reagerer med tusenvis av klemmer. Stakkars gutten(e) min(e). 

Men de har det fint hos mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Åh det er så fint med hunder. Jeg er veeeeldig hundenerd. Fikk et ekstremt (aspie? 😛 ) oppheng i det da jeg var yngre. Først dinosaurer og så hunder. Sistnevnte har vedvart. Hvilke rase har du (hvis du vil  si det)? 

 

Nei hvis jeg hadde influensa så hadde jeg vel stresset over det med trening, men ikke hatet meg selv for å ikke dra. Skjønner hva du vil fram til og det er nok noe jeg må jobbe med ja. Gi meg selv litt slack. 

Jeg dro på trening ja. Og har hatt ungene her noen timer. Jeg klarte ikke ha de på overnatting, og er litt trist for det, men de kommer jo tilbake i morgen. Det var også fordi jeg de siste nettene har vært i timeslange mareritt/søvnparalyser/nattpsykose. Jeg har styrt, ropt, slått på lysene og gjemt meg under dyna for demonen jeg har trodd, hørt og følt har vært der. Som ville suge ut hjernemassen min. Jeg aner ikke hva som har gått av meg. Har kommet til meg selv på morgenen igjen etter å omsider ha sovet noen timer, men jeg tørr ikke ha ungene her hvis jeg begynner i natt og. Enn om jeg ikke kommer til meg selv hvis de våkner og jeg bare er helforvirret og borte? Nei huff. 

Jeg har bestemt meg for å legge meg inn på søndag eller mandag forutsatt at jeg ikke plutselig blir bedre. Så får vi se da. 

Jeg har nå brukt to timer minst på å montere et digert playmosett yngste fikk hos meg til jul. Både før og etter de var hos meg. Det er jo godt gjort da? Ville det skulle være ferdig til de kommer i morgen. 

Jeg prøver mitt beste å være god mamma, men å i dag måtte forklare at mamma er i en dårlig periode med sykdommen sin (som de tror kun er depresjon, de vet ikke om alt det andre), så denne helga utgår overnatting var ikke noe særlig. Men de elsker å være hos mamma og stefar da. Er eldste som reagerer mest. Han forstår mest og husker da vi bodde sammen. Det gjør ikke yngste. Så han reagerer med tusenvis av klemmer. Stakkars gutten(e) min(e). 

Men de har det fint hos mamma. 

Haha, jeg også. Må liksom ta meg sammen for å ikke fortelle om hver minste lille ting disse hundene driver med. Da jeg var liten bladde jeg i hundeboka vi hadde ganske ofte for å studere de ulike rasene. Det ble noen utvalgte raser. Så har det snevret seg inn til en rase (Lapsk vallhund). Etter at jeg fikk egen hund, ble også trening og atferd interessant. Det er litt fasinerende å studere dem. Nå hadde de en skikkelig krangel for noen dager siden, så nå er de dritredde for å provosere hverandre 😂

Jepp, det er liksom lov å være litt snill med seg selv når man er deprimert.

Det er jo bra du er fornuftig og sikrer at de slipper å våkne til en mor som hyler og tror hun ser demoner. Sikkert like greit at de ikke vet altfor mye, ihvertfall ikke før de er store nok til å forstå. Du er nok en god mor, tatt i betraktning at du faktisk er syk. Du tar ansvar og du sitter faktisk uten energi og monterer playmo.

Har du hatt sånne gale netter før? Hørtes litt skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trine skrev:

Haha, jeg også. Må liksom ta meg sammen for å ikke fortelle om hver minste lille ting disse hundene driver med. Da jeg var liten bladde jeg i hundeboka vi hadde ganske ofte for å studere de ulike rasene. Det ble noen utvalgte raser. Så har det snevret seg inn til en rase (Lapsk vallhund). Etter at jeg fikk egen hund, ble også trening og atferd interessant. Det er litt fasinerende å studere dem. Nå hadde de en skikkelig krangel for noen dager siden, så nå er de dritredde for å provosere hverandre 😂

Jepp, det er liksom lov å være litt snill med seg selv når man er deprimert.

Det er jo bra du er fornuftig og sikrer at de slipper å våkne til en mor som hyler og tror hun ser demoner. Sikkert like greit at de ikke vet altfor mye, ihvertfall ikke før de er store nok til å forstå. Du er nok en god mor, tatt i betraktning at du faktisk er syk. Du tar ansvar og du sitter faktisk uten energi og monterer playmo.

Har du hatt sånne gale netter før? Hørtes litt skummelt ut.

Hehe huff da. Får håpe det går over mellom de da. :)

Ja, men ikke så ille som det har vært nå. Det er ganske ubehagelig i hvert fall. 

Nå føler jeg meg som en veldig dårlig mor da hele dagen med ungene gikk i dass fordi nå er jeg innlagt. Ble til slutt for tøft i går/natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det så vondt. Så enorm skyldfølelse. Klarer virkelig ikke å leve med meg selv. 

Jeg fikk ikke utgang så får ikke trent heller og det gjør at jeg ikke får trent vekk litt av det psykiske trykket. Får utgang på mandag når min faste behandler som kjenner meg kommer. Vet ikke om jeg hadde klart å komme meg ut på trening uansett. 

Men den skyldfølelsen spiser meg opp. Jeg føler oppriktig at jeg fortjener å bli straffet. Jeg fortjener ikke å leve og har konstant trang til å finne måter å straffe meg selv på. 

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal komme meg helskinnet gjennom denne depresjonen. I fjor varte den i hele januar, februar og mars før den begynte å slippe taket litt. Men da var jeg konstant ivaretatt i rusbehandlingen. Nå må jeg stort sett klare meg selv og det har jeg ikke verktøy til å klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@kupton .

Jeg ville ikke lage egen tråd om det, men har bare et kjapt spørsmål jeg håpet du kunne svare på. 

Hvis det er slik at jeg har bipolar2 i tillegg til EUPF. Er det da vanlig at de emosjonelt ustabile trekkene som jeg har hatt god kontroll på, blir mer framtredende igjen nå når jeg er i en alvorlig depressiv periode? For det er det jeg opplever nå om dagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...