Gjest ikke undertegnet denne gang Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg er 18 år og har begynt å løpe så smått. Har akkurat blitt med i friidretsklubbet her også. Jeg har som mål å løpe litt lengre distanser da... Hvor langt vet jeg ikke, har ikke helt greie på slikt. Jeg skriver her i håp om å få noen råd fra noen her om hvordan jeg skal gå frem for å komme meg i bedre form og klare å løøpe langt. Med tiden kanskje halvmaraton til og med? Hvor langt er et halvmaraton og maraton? Tar det lang tid å komme seg så langt at jeg kan klare det? Jeg er 168 cm og ca 62-63 kilo. Er det for mye for en som skal løpe? Burde jeg vege mindre? Ønsker i grunn å gå ned noen kilo. Hvor ofte bør jeg trene og er det noe jeg ikke bør trene? Vekter f.eks.? Noen som kan gi meg en liten plan over hvordan jeg skal gjøre dette? Håper på positive svar! Hilsen fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildman Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 En marathon er vel ca 42 km, og da blir vel halvmarathon 21... For å bli god til å løpe langt må du trene med å løpe langt. Vil ikke anbefale å trene for mye vekter (tung styrke), det blir du bare tung av. Det er riktig at det kan være en fordel å være lett, men dette kommer med tiden. Kroppen din vil tilpasse seg ditt livsmønster, men som mange desverre ikke innser tar dette noe tid (minst et år). Rådet mitt til deg er å få noen i friidrettsklubben din til å lage et program som du kan følge til punkt å prikke. Jeg kan tenke meg at du i begynnelsen bør ligge på en 3 - 5 økter pr uke á 1-2 timer. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslo Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Ville berre ønske deg lukke til!!! Friidrett er gøy!!! Kanskje eg får sjå deg på nokre stemne i løpet av året??? Det kunne vore moro! Eg er også 18. Men er sprinter då. Uansett, friidretts-miljøet er supert!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet denne gang Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Ville berre ønske deg lukke til!!! Friidrett er gøy!!! Kanskje eg får sjå deg på nokre stemne i løpet av året??? Det kunne vore moro! Eg er også 18. Men er sprinter då. Uansett, friidretts-miljøet er supert!! Er jeg for tung med mine 62-63 kilo fordelt på 168 cm til å bli en løper? Bør jeg gå ned litt om jeg skal bli god? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslo Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Er jeg for tung med mine 62-63 kilo fordelt på 168 cm til å bli en løper? Bør jeg gå ned litt om jeg skal bli god? Syns ikkje du virkar tung. Begynner du å trene uthald vil du nok bli strammare i kroppen uansett. Slankepress i idrett er ikkje bra, ikkje tenk så mykje på det i første omgang. Eg er 164 cm, og veg litt under 60. Passe for ein sprintar. Det meste er vel musklar likevel. Langdistanse-løparar pleier jo å vere ein god del tynnare, men dette har nok litt med trening og muskel-volum å gjere også. Du får ha lukke til! Det er berre å sette i gang å trene, veit du! Langkjøring, intervallar og styrke(der slepp du vel lett unna dersom du tenker på langdistanse). KOS DEG! Håpar du blir å sjå på stevner framover! Som sagt, friidrettsmiljøet er super-dupert, men treng såååårt ny rekruttering! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muninn Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei. Løping er gøy, men ta det for all del med ro i starten. Et flott og detaljert program finner du her; Håper linken fungerer: http://www.marathon.se/traning/program/vecka.cfm?Wee_ID=79&Pro_ID=4&Rac_ID=3&Ph_ID=1 Hvis ikke logger du på www.marathon.se og leter litt. www.kondis.no er *den* siden for løping i Norge. Kos deg med kicket etter turene :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei. Løping er gøy, men ta det for all del med ro i starten. Et flott og detaljert program finner du her; Håper linken fungerer: http://www.marathon.se/traning/program/vecka.cfm?Wee_ID=79&Pro_ID=4&Rac_ID=3&Ph_ID=1 Hvis ikke logger du på www.marathon.se og leter litt. www.kondis.no er *den* siden for løping i Norge. Kos deg med kicket etter turene :-) Ta det med ro i starten... Pøh. Ingen blir god av å ta det med ro. Skal du bli god må du ha en liten faen i deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.