Gå til innhold

Psykiater?


LAA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

I tillegg til svar ovenfor: Til forskjell fra tidligere er det nå ikke lov å gi råd om dosering av medisiner. 

Anonymkode: fe9e0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lengre noe tilknyttet autorisert helsepersonell tilknyttet vårt forum. Evt svar som kommer er fra privatpersoner med forskjellig erfaring. Vil du ha et svar fra autorisert helsepersonell anbefaler vi å ta kontakt med din lege eller legevakten.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 20.41, Admin skrev:

Vi har ikke lengre noe tilknyttet autorisert helsepersonell tilknyttet vårt forum. Evt svar som kommer er fra privatpersoner med forskjellig erfaring. Vil du ha et svar fra autorisert helsepersonell anbefaler vi å ta kontakt med din lege eller legevakten.

Admin

Takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.1.2020 den 19.59, AnonymBruker skrev:

I tillegg til svar ovenfor: Til forskjell fra tidligere er det nå ikke lov å gi råd om dosering av medisiner. 

Anonymkode: fe9e0...622

Det sees visst litt på mellom fingrene ut ifra hvem som svarer har jeg inntrykk av, noe jeg synes er svært fornuftig vurdert av Admin. Jeg ser ikke noe galt i at doseringsspørsmål blir gitt når det åpenbart gis av en bruker som innehar faglig kompetanse på området og har vist dette over tid. Alle oss andre bør holde oss unna. Jeg syndet selv der for noen dager siden. Ikke med konkret dosering, men der jeg delte tanker om å muligens øke en dose. Det er det kun fagpersonell som har kompetanse til å uttale seg om.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det sees visst litt på mellom fingrene ut ifra hvem som svarer har jeg inntrykk av, noe jeg synes er svært fornuftig vurdert av Admin. Jeg ser ikke noe galt i at doseringsspørsmål blir gitt når det åpenbart gis av en bruker som innehar faglig kompetanse på området og har vist dette over tid. Alle oss andre bør holde oss unna. Jeg syndet selv der for noen dager siden. Ikke med konkret dosering, men der jeg delte tanker om å muligens øke en dose. Det er det kun fagpersonell som har kompetanse til å uttale seg om.

Vi har satt en streng linje på dette og om noe glipper mellom er det ikke meningen. Vi har ingen kunnskap om brukerne bak, hva deres status er i forhold til medisiner og hvilke medisinsk kompetanse de sitter med. Den medisinke verden går fort fremover og noen som hadde oppdatert kunnskap for ett år siden kan være utdatert allerede.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...