AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Magesekken min rommer lite og derfor er jeg småspist. Når jeg spiser normale porsjoner som andre normalvektige mennesker så blir jeg skikkelig kvalm og uvel. Finnes det ingen måte å utvide magesekken på uten at det skal føre til så mye ubehag ? Klarer ikke å fullføre et eneste måltid uten å føle meg på grensa til å kaste opp. Har også fått kommentarer på det når jeg har spist med andre folk, noe som gjør at jeg unngår sosiale settinger så mye det lar seg gjøre. En vanlig hverdag for meg ser omtrent slik ut: Frokost: en halv skive brød med pålegg. Ingen drikke lunsj: ingenting for jeg er mett av frokosten. Middag: en halv porsjon middag av en normal porsjon middag Kveldsmat: ingenting er mett etter middag. Mellommåltider: en kopp te med sukker eller en kiwi. Har vært hos legen en gang og han sjekket magesekken min. Det viste seg at den var veldig liten Mtp størrelse. Fikk ikke så mye hjelp annet enn at legen bekreftet at magesekken var veldig liten Mtp gjennomsnittet. Nå begynner det å gå utover det sosiale og ikke minst kroppen. Føler meg konstant sliten. På de værste dagene så får jeg bare ned middag og ikke noe annet når jeg presser meg for hardt og det har ført til ufrivellig oppkast i perioder. Jeg vil klare å spise normale porsjoner! Jeg vil ha det fint sosialt. Det begynner å gå utover live mitt. Hvordan kan jeg utvide magesekken min ? Misunner dere som kan spise normalt uten å føle at maten sitter langt opp i halsen. Anonymkode: 7b408...4b5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452658-sm%C3%A5-spist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Jeg vet bare med meg selv at etter en periode med overspising, så har magesekken blitt betydelig større. Om det finnes en annen metode, så bør kanskje fastlegen vite om det. Jeg sliter også med å spise sammen med andre, av flere årsaker. En av dem er at det er nesten alltid en som skal kommentere hva, hvor mye eller hvor fort jeg spiser. F.eks så tar jeg gjerne mer av salat og ingen (eller svært lite) saus (Det er mer enn nok salat til alle). Og det blir nesten alltid kommentert av en eller annen. Synes det er en uting at andre kommenterer hva og hvor mye andre spiser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452658-sm%C3%A5-spist/#findComment-3948350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Magesekken min rommer lite og derfor er jeg småspist. Når jeg spiser normale porsjoner som andre normalvektige mennesker så blir jeg skikkelig kvalm og uvel. Finnes det ingen måte å utvide magesekken på uten at det skal føre til så mye ubehag ? Anonymkode: 7b408...4b5 Min lege har også nevnt på at jeg også bør forsøke å få utvidet magesekken. Min magesekk har ikke klart å blitt utvidet etter at jeg tok vektoperasjon for mer enn 6 år siden. Det er vanlig at den utvides en god del etter vektoperasjonen, men jeg får i meg kun ca. 2 dl mengde eller ca. én brødskive før jeg er stapp mett. Jeg har forstått at den eneste måten å utvide magesekken på er "the hard way" ved å gradvis spise større porsjoner. Ubehagelig synes jeg. Det er nok det for deg også vil jeg tro. Kanskje du kan snakke med en ernæringsfysiolog om dette? Han eller hun bør vite ganske mye om akkurat dette og kanskje mer enn en vanlig lege som mer har generell kompetanse på kroppen og ikke ernæring spesielt. Be om henvisning fra legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452658-sm%C3%A5-spist/#findComment-3948351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 I mellomtiden kan det hjelpe på å drikke litt ekstra kcal. Når jeg er i veldig depressive perioder så mister jeg matlysten så da kjøper jeg smoothie og iskaffe som jeg drikker i løpet av dagen i tillegg til maten for å unngå å gå for mye ned i vekt. Med mindre det fyller deg så mye opp at du spiser enda mindre da og går mer ned i vekt. Jeg kjenner på kvalme store deler av dagen fordi jeg ikke har lyst på mat før det er kveld, men jeg prøver å trosse kvalmen fordi jeg blir jo så ufattelig slapp av å få i meg så lite mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452658-sm%C3%A5-spist/#findComment-3948361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.