Gå til innhold

Min samboer vil ikke ha datamaskin i hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fionys skrev:

Hadde jeg vært sønnen så hadde jeg ikke orket å komme på besøk i det hele tatt. Han kan ikke føle seg velkommen. Forstår ikke at en pc kan skape så store problemer, tror det ligger mer bak. 

Jeg hadde prioritert mine barn fremfor samboer.

Saken er vel den at samboeren ikke tåler sønnen til ts, det er ikke første gangen hun forteller om slike krangler. Jeg synes virkelig synd på den guttungen, ingen av foreldrene vil ha ham boende hos seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty
19 minutter siden, Lillemus skrev:

Saken er vel den at samboeren ikke tåler sønnen til ts, det er ikke første gangen hun forteller om slike krangler. Jeg synes virkelig synd på den guttungen, ingen av foreldrene vil ha ham boende hos seg.

Da er ett ultimatum på sin plass. Stefaderlig behandling av barn er ikke OK. Barn kommer først.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja min sønn vil ha pc med seg. Men min samboer nekter.  Årsaken til min samboer er at han er redd for at sønnen blir boende hos oss fast pga liten plass og fordi han vil ha det ekstra rommet tilgjengelig for hans nevøer og nieser når de er på besøk... Vi skal flytte i noe større til høsten og da får sønnen eget rom.  Men jeg synes det er trist at jeg må nekte sønnen pc'en her inntil videre. Og for min del så gjør det ikke noe om sønnen bodde her fast. Men vi er nødt å finne enighet om dette. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Jeg hadde blitt lei meg om jeg ikke fikk være hos min mor, fordi rommet skal stå parat til samboeren sine gjester, selv om jeg var voksen.

 

Det må kunne gå an å ha dialog, slik at sønnen kunne være hos faren når dere får besøk. Uten at han føler at han er der på nåde, for å bli kastet ut i det samboeren din vil. Dere må snakke sammen.

 

Redd for at han skal bo der fast? Han var vel klar over at du hadde barn? Selv om barna blir store, så er de en stor del av deg.

 

Det er jo dessuten kun snakk om frem til høsten at dere bare har ett ekstra rom? 
 

Når der gjelder å ha med stasjonær data, så skjønner jeg sønnen. Vi har også en som spiller, det er en av hobbyene hans, vanlig bærbar vil ikke fungere. Selvsagt kan dere stille krav til døgnrytme, ta del i familien, plikter osv, det sier seg selv, men er det ikke viktig for deg at han føler seg velkommen hos sin mor? Selv om han er blitt voksen (hva legger du i voksen forresten? 18, 20, 25?)


Å true med å flytte ut fordi din sønn, ditt barn, skal flytte inn eller vore der i perioder, med dataen sin. Jeg er veldig usikker på om jeg skal si hva jeg tenker om en slik uttalelse. Kanskje best jeg lar vær. Det er iallefall ikke særlig voksen oppførsel i min verden.


Jeg håper han ikke har uttalt dette så sønnen din har hørt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt engstelig når han truer med det. Men jeg håper på at vi finner en løsning som alle er tjent med. Jeg skal forsøke å prate med sønnen om dette. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Jeg forstår det, men nå har han jo noe han alltid kan true med for å få det som han vil.

Det er ikke greit ovenfor deg. 
Jeg håper han ikke har som vane med å bruke det som trussel for at du skal gjøre som han ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal forsøke å prate med sønnen om dette. 

Jeg synes fortsatt kommunikasjonen deres er merkelig og bekymringsfull. Dette angår fire voksne: Sønnen din, faren hans, samboeren din og deg. Dere burde kunne finne en løsning sammen, der alle parter må være villige til å gi og ta litt. Trusler og baksnakking løser ingenting. 

Jeg vet ikke hva juniors situasjon er nå mht. arbeid / skole, men han er gammel nok til å ansvarliggjøres som en del av en husstand.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2020 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har et voksent barn som setter høy pris på å ha en datamaskin i huset istedet for laptop. Vedkommende bor hos sin far men skal begynne å bo hos meg en uke per måned og annenhver helg. Problemet er at sønnen er svært glad i datamaskinen og vil ha den med her den uken han er her. Men samboer nekter på det. Hvordan ville dere løst en slik situasjon? Ville dere forlagt at sønnen kun hadde laptop hos deg i slikt tilfelle? 

Anonymkode: b72f4...4cc

Jeg ville ha vært bekymret dersom sønnen ikke har fast aktivitet som skole eller jobb på dagtid, men i stedet bruker tid på gaming. Ut i fra ting du har fortalt tidligere, så ville jeg kanskje ha tenkt at det må være en fordel for ham å ikke alltid ha tilgang til pc'en sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har et voksent barn som setter høy pris på å ha en datamaskin i huset istedet for laptop. Vedkommende bor hos sin far men skal begynne å bo hos meg en uke per måned og annenhver helg. Problemet er at sønnen er svært glad i datamaskinen og vil ha den med her den uken han er her. Men samboer nekter på det. Hvordan ville dere løst en slik situasjon? Ville dere forlagt at sønnen kun hadde laptop hos deg i slikt tilfelle? 

Anonymkode: b72f4...4cc

Jeg ville aldri havnet i en sånn situasjon, siden jeg aldri ville latt en annen voksen manns behov gå foran mitt barns.

Om jeg ser bort fra dette tror jeg veldig på å samtale åpent og rolig for å kompromisse seg fram til løsninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, laban skrev:

Jeg synes fortsatt kommunikasjonen deres er merkelig og bekymringsfull. Dette angår fire voksne: Sønnen din, faren hans, samboeren din og deg. Dere burde kunne finne en løsning sammen, der alle parter må være villige til å gi og ta litt. Trusler og baksnakking løser ingenting. 

Jeg vet ikke hva juniors situasjon er nå mht. arbeid / skole, men han er gammel nok til å ansvarliggjøres som en del av en husstand.

 

Sønnen er 20 år. Han er velkommen til å bo hos  meg / oss. Men meg og min samboer er uenig i noe rundt dette blant annet data. Og jeg mener at sønnen bør få ha rommet og gjester får sove en annen plass. Meg og min samboer har ulike meninger om det men jeg skal ta en grundig prat om det. Sønnen min betyr alt i verden for meg. Og vi må sammen se på situasjonene.  Sønnen jobber 4 dager i uken. 

 

Anonymkode: b72f4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men meg og min samboer er uenig i noe rundt dette blant annet data.

Ja, det har vi forstått.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg mener at sønnen bør få ha rommet og gjester får sove en annen plass.

Junior kan vel bruke rommet på betingelse av at det kan konverteres til gjesterom ved behov, uten at det krever totalrenovering? Det burde være grei motivasjon for å holde rommet i stand og litt ryddig. Hvis det er veldig vanskelig (for gjestene eller sønnen eller dere) å overnatte samtidig, kan du og faren kanskje bytte uke i slike tilfeller? De fleste har ikke gjester boende i lengre tid uten at dette er planlagt. De bor ikke hos dere på mer fast / regelmessig basis?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen jobber 4 dager i uken.

Det er bra - da er det vel uansett ikke aktuelt med gaming hele natta. Bli enige om noen regler der alle tre tar litt hensyn til hverandre og ingen "taper" fullstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black and pink

Om han er 20 år og i nesten full jobb, synes jeg det er en selvfølge at han får et rom hos deg og at han får ha med seg datamaskin. Du kan ikke la deg diktere av samboeren din her, sønn må komme først.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Black and pink skrev:

Om han er 20 år og i nesten full jobb, 

 

Da er det kanskje på tide å flytte for seg selv?

Anonymkode: d8d88...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det kanskje på tide å flytte for seg selv?

Anonymkode: d8d88...03c

Tidene har endret seg, bøttekott i Oslo til 3-4 millioner kroner, er ikke noe (ufaglærte?) 20 åringer bare kan flytte inn i, i beste fall går hele lønna til husleien og du kommer aldri noen vei og får aldri råd til kone og egne barn. om du kjører den strategien

Bo hjemme lenge, spar opp penger, kjøp deg et hus og dame og barn, lev lykkelig i alle dine dager. ( ja jeg sa kjøp deg en dame, for det er sånn det er blitt, flesteparten av menna er ikke damer interessert i nå til dags, du må ha mye å rutte med for å "slå" statlige ytelser i attraktivitet og slå damens lønn for de vil ikke parre seg "nedover", sånn er det bare, jeg har ikke laget reglene ikke klag til meg, det er bare fakta, nye tider, ny strategi hvis du ikke vil ende opp som taper )

Selvsagt burde (mange) ting vært som i gamle dager, men det er nå engang slik at tidene endrer seg, og de som ikke tilpasser seg vil dø ut som ensomme tapere

 

Lykke til til guttungen ;) 

Anonymkode: 83165...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tidene har endret seg, bøttekott i Oslo til 3-4 millioner kroner, er ikke noe (ufaglærte?) 20 åringer bare kan flytte inn i, i beste fall går hele lønna til husleien og du kommer aldri noen vei og får aldri råd til kone og egne barn. om du kjører den strategien

Bo hjemme lenge, spar opp penger, kjøp deg et hus og dame og barn, lev lykkelig i alle dine dager. ( ja jeg sa kjøp deg en dame, for det er sånn det er blitt, flesteparten av menna er ikke damer interessert i nå til dags, du må ha mye å rutte med for å "slå" statlige ytelser i attraktivitet og slå damens lønn for de vil ikke parre seg "nedover", sånn er det bare, jeg har ikke laget reglene ikke klag til meg, det er bare fakta, nye tider, ny strategi hvis du ikke vil ende opp som taper )

Selvsagt burde (mange) ting vært som i gamle dager, men det er nå engang slik at tidene endrer seg, og de som ikke tilpasser seg vil dø ut som ensomme tapere

 

Lykke til til guttungen ;) 

Anonymkode: 83165...7f0

Den feminismen den feminismen.

Anonymkode: d8d88...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tidene har endret seg, bøttekott i Oslo til 3-4 millioner kroner, er ikke noe (ufaglærte?) 20 åringer bare kan flytte inn i, i beste fall går hele lønna til husleien og du kommer aldri noen vei og får aldri råd til kone og egne barn. om du kjører den strategien

Bo hjemme lenge, spar opp penger, kjøp deg et hus og dame og barn, lev lykkelig i alle dine dager. ( ja jeg sa kjøp deg en dame, for det er sånn det er blitt, flesteparten av menna er ikke damer interessert i nå til dags, du må ha mye å rutte med for å "slå" statlige ytelser i attraktivitet og slå damens lønn for de vil ikke parre seg "nedover", sånn er det bare, jeg har ikke laget reglene ikke klag til meg, det er bare fakta, nye tider, ny strategi hvis du ikke vil ende opp som taper )

Selvsagt burde (mange) ting vært som i gamle dager, men det er nå engang slik at tidene endrer seg, og de som ikke tilpasser seg vil dø ut som ensomme tapere

 

Lykke til til guttungen ;) 

Anonymkode: 83165...7f0

Dette er rein sutring og noe menn som ikke får seg dame forteller seg selv for å slippe å endre seg og bli mer attraktive. Forholdet mellom kjønnene har heldigvis blitt mye, mye bedre og friere enn det var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er jo helt tydelig at dette ikke handler om PC-en, men om at samboeren din ikke vil at sønnen din skal være hos dere noe særlig. Selvfølgelig er det ikke et problem at det står en PC på et rom, at niesene hans skal sove der er jo et komplett idiotisk argument. 

Jeg blir nysgjerrig på hvordan omgangen mellom samboeren din og sønnen din er når han er hos dere. Du burde spørre samboeren din rett ut hvorfor han har et problem med at sønnen din er hos dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Det er jo helt tydelig at dette ikke handler om PC-en, men om at samboeren din ikke vil at sønnen din skal være hos dere noe særlig. Selvfølgelig er det ikke et problem at det står en PC på et rom, at niesene hans skal sove der er jo et komplett idiotisk argument. 

Jeg blir nysgjerrig på hvordan omgangen mellom samboeren din og sønnen din er når han er hos dere. Du burde spørre samboeren din rett ut hvorfor han har et problem med at sønnen din er hos dere. 

Jeg tror det vil bli et problem å få sønnen til å ville bo hos meg nå siden samboer ikke aksepterer pc i hus. Men jeg håper på at han vil komme å bo litt hos meg likevel. Men jeg tviler på at han vil. Så ja dette var kjedelig. 

Samboer sier at dette går på at pc-en støyer. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det vil bli et problem å få sønnen til å ville bo hos meg nå siden samboer ikke aksepterer pc i hus. Men jeg håper på at han vil komme å bo litt hos meg likevel. Men jeg tviler på at han vil. Så ja dette var kjedelig. 

Samboer sier at dette går på at pc-en støyer. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Den støyer vel ikke hvis den står på et eget rom og døren er lukket.

Anonymkode: d8d88...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det vil bli et problem å få sønnen til å ville bo hos meg nå siden samboer ikke aksepterer pc i hus. Men jeg håper på at han vil komme å bo litt hos meg likevel. Men jeg tviler på at han vil. Så ja dette var kjedelig. 

Samboer sier at dette går på at pc-en støyer. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Du skjønner også at det er bare tull dersom pc'n står på det ekstra rommet. Hans nieser og nevøer har da ikke mer rett på å overnatte der en gang i blant enn din sønn har til å bo der! Du betaler like mye i husleie som ham! 

Om dere får barn - hvordan tror du han vil takle det? Vet han at barn bråker, roter og koster penger i form av mat, klær og utstyr??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillemus skrev:

Du skjønner også at det er bare tull dersom pc'n står på det ekstra rommet. Hans nieser og nevøer har da ikke mer rett på å overnatte der en gang i blant enn din sønn har til å bo der! Du betaler like mye i husleie som ham! 

Om dere får barn - hvordan tror du han vil takle det? Vet han at barn bråker, roter og koster penger i form av mat, klær og utstyr??? 

Jeg mener at min sønn skulle hatt det ledige rommet. Det er sant dom du sier : et barn bråker,, roter osv. Det følger med. Han får skaffe seg lydtette ørepropper å sove med. Skal diskutere det med han. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...