Gå til innhold

Min samboer vil ikke ha datamaskin i hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at min sønn skulle hatt det ledige rommet. Det er sant dom du sier : et barn bråker,, roter osv. Det følger med. Han får skaffe seg lydtette ørepropper å sove med. Skal diskutere det med han. 

Anonymkode: b72f4...4cc

Nå tenkte ikke jeg på din voksne sønn, han er det neppe mye styr med, men dersom dere to får en baby sammen... Har han i det hele tatt den minste peiling på hva det vil si å ha barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du avhengig av samboeren TS? Så avhengig att du må finne deg i alt? Pc støyer? Altså det er ikke en gyldig grunn. Med mindre du bor i ett "unnskyld at jeg er til" forhold der samboer nyter makten han har over deg, fordi du ikke har råd til noe eget.....

 

Skjev skjev måte å leve på.... Men det må jo være det som er saken? I hvertfall hvis du er den med alle andre samboer problemer her på DOL.

Anonymkode: a8953...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå tenkte ikke jeg på din voksne sønn, han er det neppe mye styr med, men dersom dere to får en baby sammen... Har han i det hele tatt den minste peiling på hva det vil si å ha barn?

Jeg er veldig skuffet over at han er så bestemt ovenfor dette med å ta inn pc. Fordi jeg ønsker at min sønn skal kunne bo her. Men når han nekter meg å ta inn pc så vil ikke min sønn bo her. Veldig trist og kjipt for meg. 

Jeg tenker gjennom hva som er problemet. Du har rett i at en baby vil bråke mer enn min sønn. Mye mye mer.... 

 

Anonymkode: b72f4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg ser ikke på gaming som et problem så lenge det ikke tar overhånd.

Når sønnen er så desperat kan det være fordi han blir litt isolert fra kameratene uten PC'en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stasjonær pc av nyere type støyer minimalt. Vi har en slik i stua og du legger ikke merke til den selv om det blir spilt spill som krever en del. 

Hadde aldri godtatt at en mann skulle bestemme over meg på den måten, da hadde jeg gått fra han. At en pc støyer er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt om. Har du tenkt at du kanskje vil få et dårligere forhold til din sønn siden han ikke vil føle seg velkommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2020 den 6.30, AnonymBruker skrev:

Sønnen er 20 år. Han er velkommen til å bo hos  meg / oss. Men meg og min samboer er uenig i noe rundt dette blant annet data. Og jeg mener at sønnen bør få ha rommet og gjester får sove en annen plass. Meg og min samboer har ulike meninger om det men jeg skal ta en grundig prat om det. Sønnen min betyr alt i verden for meg. Og vi må sammen se på situasjonene.  Sønnen jobber 4 dager i uken. 

Anonymkode: b72f4...4cc

De to uthevede setningene kan ikke være sanne på samme tid.

Dersom din samboer ikke vil gi han et eget rom når dere har et til overs er han ikke velkommen til å bo hos dere. 

Hvor mener din samboer at han skal sove når han bor hos dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 11.53, Fionys skrev:

Hadde jeg vært sønnen så hadde jeg ikke orket å komme på besøk i det hele tatt. Han kan ikke føle seg velkommen. Forstår ikke at en pc kan skape så store problemer, tror det ligger mer bak. 

Jeg hadde prioritert mine barn fremfor samboer.

Ja, dette er en snodig sak! Virker ikke som om det er Pc’en i seg selv som er problemet, men at det å nekte å ha med PC er en måte for stefaren å unngå at hennes sønn er hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig skuffet over at han er så bestemt ovenfor dette med å ta inn pc. Fordi jeg ønsker at min sønn skal kunne bo her. Men når han nekter meg å ta inn pc så vil ikke min sønn bo her. Veldig trist og kjipt for meg. 

Jeg tenker gjennom hva som er problemet. Du har rett i at en baby vil bråke mer enn min sønn. Mye mye mer.... 

 

Anonymkode: b72f4...4cc

Får helt vondt av å lese dette. Synd både for deg og for gutten din å ha det sånn. Samboeren din framstår som en skikkelig kynisk, sta og ego fyr slik vi på dol får han presentert. Jeg ville konsentrert meg veldig om å legge til rette for å greie å flytte fra han om jeg opplevde dette. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvis en kjæreste i praksis ba meg velge mellom henne og barna.... et vondt men enkelt valg. 

Hvis man er på knærne økonomisk blir alt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 13.52, Kayia skrev:

De to uthevede setningene kan ikke være sanne på samme tid.

Dersom din samboer ikke vil gi han et eget rom når dere har et til overs er han ikke velkommen til å bo hos dere. 

Hvor mener din samboer at han skal sove når han bor hos dere da?

Samboer tilbyr sønnen min å bo på rommet fast, men på betingelse at han må la nieser og nevøer av han bruke det når de er på besøk i sommer og at sønnen min i den perioden kan bo hos faren sin . Så samboer nekter ikke at sønnen min kan få bo her. Men det som han ikke vil ha er gaming- pc'en i hus fordi man hører den minste lyd i denne lille leiligheten og han orker ikke pc spillingen. Jeg vet selv hvor mye den pc'en bråker i tastaturet osv fordi jeg hadde den i min gamle leilighet og jeg slet mye med det. Var veldig bråk av den. Men allikevel så aksepterer jeg den for jeg vet at min sønn setter høy pris på den. Men samboer sier nei til den og mener at han burde klare seg med laptop. Men derimot sier samboer ja til pcen i den nye leiligheten som vi skal flytte i til høsten fordi der har vi stort rom til sønnen min og den er mye større og mer lydtett enn denne.  

1 time siden, Gargamel skrev:

Hvis en kjæreste i praksis ba meg velge mellom henne og barna.... et vondt men enkelt valg. 

Hvis man er på knærne økonomisk blir alt vanskelig.

Jeg har pratet mye med min samboer om dette fordi sønnen betyr alt for meg. Og for å avklare situasjonene. Jeg får inntrykk av at det har med at pc-en er meget bråkete å gjøre og ikke noe annet. Men det beste er å avklare og få pratet ut om det og forsøke å finne ut. Men fortsatt er vi uenige om dette med pc hos oss. Men jeg forstår delvis argumentet om at den pc'en bråker mye pga erfaring fra gammel leilighet. Men med dører lukket så skulle man tro det skulle likevel gå. Men det er min mening. Men han har en annen mening om det. Men han sier at sønnen kan bo her fast men uten pc. . 

 

Anonymkode: b72f4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men med dører lukket så skulle man tro det skulle likevel gå. Men det er min mening. Men han har en annen mening om det.

Hvor høyt støynivået bli med døra lukket, bør det være mulig å teste ut en helg...? Prøv evt. også å bli enige om et tidspunkt for når det skal være slutt for natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...