Gå til innhold

Presentasjon av ulike brukere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med det her som gjør ting så vanskelig å skjønne? Er det så mye tomrom i skallene deres at dere ikke greier å skjønne dere på de enkleste ting??

Anonymkode: c604f...5d3

Er du alltid like hyggelig?

Anonymkode: 0e438...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt rart når et slikt innlegg kommer fra en som selv er anonym , i stedet for å bare gi en grei presentasjon av seg selv og " hilse på " 🙂 

Anonymkode: e42c0...f7e

Hei jeg heter Dum, og jeg skjønner ingenting. Jeg greier ikke en gang å lese hovedinnlegget og skjønne meg på hva som står der. 

Anonymkode: c604f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du alltid like hyggelig?

Anonymkode: 0e438...98f

Det kommer an på hvem jeg snakker med. 

Anonymkode: c604f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvem jeg snakker med. 

Anonymkode: c604f...5d3

Men det vet du ikke.

Anonymkode: 0e438...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriv med nick du, før du kommer med sånne dumme forslag.

Anonymkode: 0e438...98f

Stønn... 

Anonymkode: c604f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for yrke og alder gjør at vi blir veldig kjent med hverandre! Øh... Not!

Anonymkode: c604f...5d3

Vet nesten ikke om jeg skal gidde å svare deg seriøst... - Men for meg vil feks å vite hva slags yrkesbakgrunn en person har, ha relevans for hvordan jeg forstår et svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
16 timer siden, cilie skrev:

Vet nesten ikke om jeg skal gidde å svare deg seriøst... - Men for meg vil feks å vite hva slags yrkesbakgrunn en person har, ha relevans for hvordan jeg forstår et svar. 

Hei

Med fare for å ha misforstått deg.. men bare lurer på hvorfor du mener at yrkesbakgrunn har så mye å si ift hvordan du skal forstå et svar?

Spiller det liksom noen rolle om det er en lærer, kassadame, frisør, eller tannlege som svarer på spørsmål som "Hva har du til søndagsmiddag i dag?" "Bør jeg skifte ut madrassen på senga?", "Når var du i Sverige sist"? "Hvilken hudkrem synes du er best?" o.l

Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare lurer på hva du mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fastnick skrev:

Hei

Med fare for å ha misforstått deg.. men bare lurer på hvorfor du mener at yrkesbakgrunn har så mye å si ift hvordan du skal forstå et svar?

Spiller det liksom noen rolle om det er en lærer, kassadame, frisør, eller tannlege som svarer på spørsmål som "Hva har du til søndagsmiddag i dag?" "Bør jeg skifte ut madrassen på senga?", "Når var du i Sverige sist"? "Hvilken hudkrem synes du er best?" o.l

Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare lurer på hva du mener. :)

For fagpersoner innen sine felt kan gi tyngde til et svar. Det er klart at man kan si at man er hva som helst her inne, så enhver  må jo lese tolke svarene med det i mente. Yrkesbakgrunn er dessuten en del av noens identitet på linje med øvrige faktorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 minutter siden, cilie skrev:

For fagpersoner innen sine felt kan gi tyngde til et svar. Det er klart at man kan si at man er hva som helst her inne, så enhver  må jo lese tolke svarene med det i mente. Yrkesbakgrunn er dessuten en del av noens identitet på linje med øvrige faktorer. 

Jo, det forstår jeg. Er det spesifikke fagfelt som diskuteres er jeg helt enig i at det er kjekt å vite noe om debattantenes utdannelses- eller yrkesbakgrunn for å vite om en kan feste lit til det de sier, eller ikke. 

Likevel synes jeg personlig at yrkesmessig bakgrunn ikke er avgjørende for hvordan man skal forstå svarene i helt vanlige diskusjoner om uskyldige temaer. Men det mener sikkert ikke du heller (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ok. Jeg er mann sent i 40 årene. Jobber med teknologi og har kun "livets harde skole" å vise til når det gjelder psykologi relasjoner mellom mennesker.

Altså må dere være veldig forsiktige med å høre på råd fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Altså må dere være veldig forsiktige med å høre på råd fra meg.

Fra meg også. Jeg ble aldri ferdig med utdannelsen min, men har jobbet litt som ufaglært innenfor skole- og helsevesenet. Til slutt endte jeg opp som ufør, og da har nok ikke mine meninger så mye å si for andre ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, cilie skrev:

For fagpersoner innen sine felt kan gi tyngde til et svar. 

Pt tilbyr ikke forumet svar fra fagfolk, men alle er godt kjent med at det er en fagperson på et felt mange etterspør fagsvar på. Vedkommende navngis (eh, nickgis) i overskriften i annenhver tråd på ett av delforaene, så dette er godt kjent. Siden vedkommende fagperson (og forumet) syns dette er greit er det selvfølgelig greit og til hjelp.

Det er mange andre flinke fagfolk innen mange ulike felt her på dol. Innimellom nevner folk hva de gjør, men når dette gjøres har jeg aldri forstått dem dithen at de ønsker at alle svar skal forstås i kraft av deres profesjon, posisjon eller utdannelse. Syns dette funker helt fint her jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier. Jobbet med akutte syke og døende i over tyve år. Sett mye menneskelig nød men også selv hatt utfordringer i livet. Har en psykisk lidelse og måtte til slutt gi meg i yrket mitt pga det. 

Anonymkode: 3b1ea...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
1 minutt siden, Kayia skrev:

Det er mange andre flinke fagfolk innen mange ulike felt her på dol. Innimellom nevner folk hva de gjør, men når dette gjøres har jeg aldri forstått dem dithen at de ønsker at alle svar skal forstås i kraft av deres profesjon, posisjon eller utdannelse. Syns dette funker helt fint her jeg. 

Jeg synes også at det funker helt fint. Dessuten er det ikke lov å titulere seg her. Det står i reglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok. Jeg er mann sent i 40 årene. Jobber med teknologi og har kun "livets harde skole" å vise til når det gjelder psykologi relasjoner mellom mennesker.

Altså må dere være veldig forsiktige med å høre på råd fra meg.

Syns godt folk kan høre på rådene dine jeg, du uttaler deg jo aldri om medisinering eller diagnoser men om "livet selv". Der har vi vel alle våre vekttall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Pt tilbyr ikke forumet svar fra fagfolk, men alle er godt kjent med at det er en fagperson på et felt mange etterspør fagsvar på. Vedkommende navngis (eh, nickgis) i overskriften i annenhver tråd på ett av delforaene, så dette er godt kjent. Siden vedkommende fagperson syns dette er greit er det greit.

Det er mange andre flinke fagfolk innen mange ulike felt her på dol. Innimellom nevner folk hva de gjør, men når dette gjøres har jeg aldri forstått dem dithen at de ønsker at alle svar skal forstås i kraft av deres profesjon, posisjon eller utdannelse. Syns dette funker helt fint her jeg. 

 

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Jeg synes også at det funker helt fint. Dessuten er det ikke lov å titulere seg her. Det står i reglementet.

Nå svarte jeg på hvorfor det kunne være interessant å vite yrkesbakgrunn til brukere her da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker verken å dele min bakgrunn eller at noen skal stå fram som det ene eller andre og bli lest ut i fra det. Det var kun basert på hva jeg blant annet er nysgjerrig på ved brukerne her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, cilie skrev:

For fagpersoner innen sine felt kan gi tyngde til et svar. Det er klart at man kan si at man er hva som helst her inne, så enhver  må jo lese tolke svarene med det i mente. Yrkesbakgrunn er dessuten en del av noens identitet på linje med øvrige faktorer. 

For vekommende hvis identitet bak nick er kjent har nok dette stor betydning for mange, men for resten av oss tror jeg ikke nærmere identifisering er så lurt jeg :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kayia skrev:

For vekommende hvis identitet bak nick er kjent har nok dette stor betydning for mange, men for resten av oss tror jeg ikke nærmere identifisering er så lurt jeg :) 

Enig - som jeg også skrev over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne aldri falle meg inn å knytte navnet mitt opp til brukeren min, legge ut min fødselsdato og lignende. Jeg har vel nevnt at jeg er utdannet sykepleier og litt slike ting, men det er ikke akkurat noe som er relevant for min aktivitet på forumet eller som vil gjøre at noen finner ut av hvem jeg er. 

Skulle noen kjenne meg igjen ut fra hva jeg har skrevet så ok, men å legge ut personalia sammen med masse bakgrunnsinfo? Nei takk. 

Det er heller ingen interesse hos meg å vite andres personlige opplysninger. For meg er forumverden en verden utenfor den virkelige verden. Jeg er ikke nysgjerrig på hvem brukerne er som privatperson. Jeg blir kjent med dem gjennom hva de forteller om seg selv, men klarer meg helt fint med å bare knytte det opp til et fiktivt navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...