Gå til innhold

Presentasjon av ulike brukere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Glitter skrev:

Det kunne aldri falle meg inn å knytte navnet mitt opp til brukeren min, legge ut min fødselsdato og lignende. Jeg har vel nevnt at jeg er utdannet sykepleier og litt slike ting, men det er ikke akkurat noe som er relevant for min aktivitet på forumet eller som vil gjøre at noen finner ut av hvem jeg er. 

Skulle noen kjenne meg igjen ut fra hva jeg har skrevet så ok, men å legge ut personalia sammen med masse bakgrunnsinfo? Nei takk. 

Det er heller ingen interesse hos meg å vite andres personlige opplysninger. For meg er forumverden en verden utenfor den virkelige verden. Jeg er ikke nysgjerrig på hvem brukerne er som privatperson. Jeg blir kjent med dem gjennom hva de forteller om seg selv, men klarer meg helt fint med å bare knytte det opp til et fiktivt navn. 

Nå var det vel litt mer i denne duren ts mente:

Feks: Mann 32, økonom, Sørlandet, skilt, barn... 

Mange deler jo allerede dette nå, men jeg tror en oppsummerende tråd, som ts omtalte som et slags «oppslagsverk», ville vært uaktuelt for de fleste her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, cilie skrev:

Nå var det vel litt mer i denne duren ts mente:

Feks: Mann 32, økonom, Sørlandet, skilt, barn... 

Mange deler jo allerede dette nå, men jeg tror en oppsummerende tråd, som ts omtalte som et slags «oppslagsverk», ville vært uaktuelt for de fleste her. 

Ja, jeg oppfattet det først slik, men så var det noen som begynte å snakke om å oppgi navnet så da trodde jeg det var jeg som først misforstod. Men kanskje jeg først forstod rett da og deretter misforstod. 😛

Men ja. Slik som man kan bli forfulgt på et forum så er ikke jeg så gira på å ordne så de som gjør det får et oppslagsverk. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Men ja. Slik som man kan bli forfulgt på et forum så er ikke jeg så gira på å ordne så de som gjør det får et oppslagsverk. Hehe. 

Enig!

Jeg synes allerede noen er såpass til å lagre info her at jeg kvier meg til å dele for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Jeg er nok en snodig type, for ting skifter og veksler så ofte i meg. Noen ganger er jeg litt i overkant på alerten og redd for å bli gjenkjent (muligens litt paranoia). Akkurat nå er jeg ikke det, og kan ikke her og nå forstå at jeg er redd for å bli gjenkjent. Her og nå regner jeg meg selv også for å være ved mine fulle fem og at jeg har evne til å tenke rasjonelt. 

Noen synes nok det er veldig interessant å lagre info om andre her inne, og kanskje bruke det mot en, men personlig er jeg nå tross det ikke redd for å bli gjenkjent... Det er jo jeg selv som avgjør hva andre skal vite om meg!

Jeg blir ikke gjenkjent i virkeligheten heller om jeg forteller om diagnoser, ca alder, yrkesbakgrunn, og enkle framstillinger av hva slags type familie jeg har. Det er f.eks ikke mange sjelene rundt meg som vet hvilke spesifikke diagnoser jeg har, derfor kommer jeg ikke til å bli gjenkjent på det. Og alder og familiekonstellasjoner er noe ingen kan kjenne meg igjen på heller, fordi det er ganske vanlig å være i den alderen jeg er i og samtidig ha livspartner og evt. barn. Når jeg skriver at jeg er ufør, er det heller ingen som kan sirkle seg inn på meg spesifikt og finne ut at det er meg siden det finnes mange uføre. Heller ikke det at jeg har sagt noe om hva jeg tidligere har jobbet som kan avsløre at det er meg, siden det er mange kvinner som jobber i de yrkene. Og selv om man kombinerer alle disse opplysningene og ser på dem under ett, er sjansen for gjenkjennelse minimal. Jeg er kun en av mange.

Er det veldig sensitive ting jeg vil dele som jeg er redd for å bli gjenkjent på, kan jeg heller skrive som anonym og forandre litt på historien, men uten at den mister sannhet og riktig mening. Slike ting som bosted røper jeg aldri. Derfor tenker jeg at jeg nok blir oppfattet som en hvilken som helst dame i Norge som er ufør, har psykisk sykdom, familie, venner og andre ting jeg har valgt å dele her. I grunnen helt vanlige ting. 

Et annet poeng er at "hele Norge" ikke er innom her og leser. Kanskje bare noen få hundre, og sjansen for at nære familiemedlemmer, venner og evt. naboer er noen av dem er svært liten. Og om de hadde gjort/vært det tror jeg kun mine aller nærmeste hadde kunnet gjette at det var meg. Men bare kanskje, for de vet ikke alt av hvilke tanker og følelser jeg til enhver tid har, selv om jeg deler dem her. 

Jeg har dog vært redd for at behandlerne mine har kunnet forstå at jeg er her og skriver. Men så har jeg tenkt Hva så? Det spiller jo ingen rolle. De vet jo alt fra før av uansett. Dessuten har de taushetsplikt også utenfor kontoret, håper jeg. Jeg kan liksom ikke helt forestille meg at de på fritida sitter og snakker om at jeg skriver her inne på doktoronline. Men helt sikker kan jeg jo ikke bli på det. Men igjen: Hva så?  😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
19 minutter siden, Fastnick skrev:

Er det veldig sensitive ting jeg vil dele som jeg er redd for å bli gjenkjent på, kan jeg heller skrive som anonym og forandre litt på historien, men uten at den mister sannhet og riktig mening.

Bare en kommentar til dette, og det er at jeg også kan gjøre det uten å benytte anonymfunksjonen. Jeg er jo like anonym selv om jeg skriver med nick. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fastnick said:

Bare en kommentar til dette, og det er at jeg også kan gjøre det uten å benytte anonymfunksjonen. Jeg er jo like anonym selv om jeg skriver med nick. 

Vi er alle anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, Fastnick skrev:

Bare en kommentar til dette, og det er at jeg også kan gjøre det uten å benytte anonymfunksjonen. Jeg er jo like anonym selv om jeg skriver med nick. 

Det er ikke helt sant. Vi med nick bli konfrontert med det vi har skrevet før. Hvis vi skriver mye stygt om andre må vi stå for det. 

En annen sak er at vi vet om hverandre i RL, og risikerer å bli gjenkjent av folk vi kjenner. Vi kan også bli identifisert av andre på forumet hvis de er ivrige på å samle info og krysskoble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
39 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er ikke helt sant. Vi med nick bli konfrontert med det vi har skrevet før. Hvis vi skriver mye stygt om andre må vi stå for det. 

En annen sak er at vi vet om hverandre i RL, og risikerer å bli gjenkjent av folk vi kjenner. Vi kan også bli identifisert av andre på forumet hvis de er ivrige på å samle info og krysskoble det.

Ja, men nå er jeg i et modus som sier "Hva så?" Jeg bryr meg ikke pr nå om å bli konfrontert med ting jeg har skrevet her før. Ved å bestemme seg for alltid å skrive med nick, bestemmer en seg samtidig for å ikke skrive stygt om andre. Er det noe man reagerer på hos andre brukere, så går det an å formidle det på en sivilisert måte, altså uten å være stygg i kjeften. 

Hva mener du med at " vi vet om hverandre i RL"? Jeg vet ikke om noen, og da er det vel ganske usannsynlig at noen her vet om meg også. Uansett gjør det ingenting for meg lenger om jeg skulle bli gjenkjent av folk jeg kjenner. Om folk vil samle på informasjon om nicket mitt og krysskoble, så vær så god! Jeg tror ikke at jeg har så mye å skjule, og det er vel ikke så mye av det jeg skriver som jeg trenger å skamme meg over. 

Hvor jeg plutselig har fått denne selvtilliten fra, vites ikke. Men jeg føler at denne versjonen av meg er den friske. Likevel er jeg litt redd for at jeg begynner å bli "høy", så jeg kunne ønske nå at dere som leser det jeg skriver vil si ifra til meg om det går over alle støvleskaft etterhvert. Det er ikke alltid at jeg ser det selv før i ettertid. Takk i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fastnick skrev:

Jeg er nok en snodig type, for ting skifter og veksler så ofte i meg. Noen ganger er jeg litt i overkant på alerten og redd for å bli gjenkjent (muligens litt paranoia). Akkurat nå er jeg ikke det, og kan ikke her og nå forstå at jeg er redd for å bli gjenkjent. Her og nå regner jeg meg selv også for å være ved mine fulle fem og at jeg har evne til å tenke rasjonelt. 

Noen synes nok det er veldig interessant å lagre info om andre her inne, og kanskje bruke det mot en, men personlig er jeg nå tross det ikke redd for å bli gjenkjent... Det er jo jeg selv som avgjør hva andre skal vite om meg!

Jeg blir ikke gjenkjent i virkeligheten heller om jeg forteller om diagnoser, ca alder, yrkesbakgrunn, og enkle framstillinger av hva slags type familie jeg har. Det er f.eks ikke mange sjelene rundt meg som vet hvilke spesifikke diagnoser jeg har, derfor kommer jeg ikke til å bli gjenkjent på det. Og alder og familiekonstellasjoner er noe ingen kan kjenne meg igjen på heller, fordi det er ganske vanlig å være i den alderen jeg er i og samtidig ha livspartner og evt. barn. Når jeg skriver at jeg er ufør, er det heller ingen som kan sirkle seg inn på meg spesifikt og finne ut at det er meg siden det finnes mange uføre. Heller ikke det at jeg har sagt noe om hva jeg tidligere har jobbet som kan avsløre at det er meg, siden det er mange kvinner som jobber i de yrkene. Og selv om man kombinerer alle disse opplysningene og ser på dem under ett, er sjansen for gjenkjennelse minimal. Jeg er kun en av mange.

Er det veldig sensitive ting jeg vil dele som jeg er redd for å bli gjenkjent på, kan jeg heller skrive som anonym og forandre litt på historien, men uten at den mister sannhet og riktig mening. Slike ting som bosted røper jeg aldri. Derfor tenker jeg at jeg nok blir oppfattet som en hvilken som helst dame i Norge som er ufør, har psykisk sykdom, familie, venner og andre ting jeg har valgt å dele her. I grunnen helt vanlige ting. 

Et annet poeng er at "hele Norge" ikke er innom her og leser. Kanskje bare noen få hundre, og sjansen for at nære familiemedlemmer, venner og evt. naboer er noen av dem er svært liten. Og om de hadde gjort/vært det tror jeg kun mine aller nærmeste hadde kunnet gjette at det var meg. Men bare kanskje, for de vet ikke alt av hvilke tanker og følelser jeg til enhver tid har, selv om jeg deler dem her. 

Jeg har dog vært redd for at behandlerne mine har kunnet forstå at jeg er her og skriver. Men så har jeg tenkt Hva så? Det spiller jo ingen rolle. De vet jo alt fra før av uansett. Dessuten har de taushetsplikt også utenfor kontoret, håper jeg. Jeg kan liksom ikke helt forestille meg at de på fritida sitter og snakker om at jeg skriver her inne på doktoronline. Men helt sikker kan jeg jo ikke bli på det. Men igjen: Hva så?  😉

Jeg klarer ikke helt å skjønne meg på deg akkurat nå, hvorfor har du da byttet nick så ofte hvis alt er så enkelt?

Anonymkode: e42c0...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å skjønne meg på deg akkurat nå, hvorfor har du da byttet nick så ofte hvis alt er så enkelt?

Anonymkode: e42c0...f7e

Hehe, det skjønner jeg ikke så mye av selv heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fastnick skrev:

Hehe, det skjønner jeg ikke så mye av selv heller. 

hehehe :) 

Anonymkode: e42c0...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2020 den 15.21, Kayia skrev:

For vekommende hvis identitet bak nick er kjent har nok dette stor betydning for mange, men for resten av oss tror jeg ikke nærmere identifisering er så lurt jeg :) 

Jeg husker ikke akkurat hvem det var, men det var en eller annen her inne som engang syns det var veldig praktisk at jeg sa hvilken utdanning jeg hadde da eg svarte på et spørsmål. Den utdanningen er langt ifra noe som kan nærme seg helserelatert. Så det kommer nok an på hva slags utdanning man har og hva tråden handler om. Folk er fæle til å tro de vet svaret på ting og kan være ganske påståelige (sier ikke at det har skjedd her, husker bare noen facebook-hendelser), da kan det være greit å si ifra at man faktisk har papirer på at man vet hva man snakker om. Det er greit å kunne roe ned folk når hysteriske mennesker får dem til å tro at huset dems kommer til å eksplodere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, Fastnick skrev:

Ja, men nå er jeg i et modus som sier "Hva så?" Jeg bryr meg ikke pr nå om å bli konfrontert med ting jeg har skrevet her før. Ved å bestemme seg for alltid å skrive med nick, bestemmer en seg samtidig for å ikke skrive stygt om andre. Er det noe man reagerer på hos andre brukere, så går det an å formidle det på en sivilisert måte, altså uten å være stygg i kjeften. 

Hva mener du med at " vi vet om hverandre i RL"? Jeg vet ikke om noen, og da er det vel ganske usannsynlig at noen her vet om meg også. Uansett gjør det ingenting for meg lenger om jeg skulle bli gjenkjent av folk jeg kjenner. Om folk vil samle på informasjon om nicket mitt og krysskoble, så vær så god! Jeg tror ikke at jeg har så mye å skjule, og det er vel ikke så mye av det jeg skriver som jeg trenger å skamme meg over. 

Hvor jeg plutselig har fått denne selvtilliten fra, vites ikke. Men jeg føler at denne versjonen av meg er den friske. Likevel er jeg litt redd for at jeg begynner å bli "høy", så jeg kunne ønske nå at dere som leser det jeg skriver vil si ifra til meg om det går over alle støvleskaft etterhvert. Det er ikke alltid at jeg ser det selv før i ettertid. Takk i så fall!

Jeg tenker også "hva så?" om noen her finner inne ut hvem jeg er. Jeg skulle skrive at noen vet om hverandre i RL. Noen få vet om meg, så jeg kan ikke utgi meg for å være løvetemmer å blir avslørt.

Fint du har selvtillit. Synes ikke det er over alle støvleskaft foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Edgar den kule
På 2.2.2020 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er litt vanskelig å skille brukere fra hverandre, hva som er bakgrunnen deres og slike ting. 

Er det noe stemning for å lage en tråd hvor de som ønsker det kan legge ut det de vil om seg selv for å presentere seg? Da under navn? Hvis det er det så skal jeg også gjøre det med navn. Men først ville jeg høre om det var stemning for det. 

Grunnen er at vi da kan gå tilbake til den tråen for å sjekke hvem hverandre er utifra det de har skrivd om seg selv. Det er en måte å bli litt kjent med hverandre på. Så når vi ser at noen skriver innlegg med navnet sitt og ikke husker bakgrunnen deres så kan vi gå tilbake til den tråen å sjekke opp. 

Anonymkode: c604f...5d3

Jeg er Edgar den kule, også kalt den kule Edgar. Jeg er multihandikappet, kjører el-rullestol som er pimpet med glitter og glam, (Fremdeles ikke homo) og trimmet sånn at den går i 130 km/t på sykkelstia. Moro å skremme vannet av eldre damer med rullator og lange mamelukker. Det er hobbiesen min. 😁

Jeg er nok ikke her i morgen for jeg er døende av aids, og dødsrallingen satte nylig inn. ☠️ Men det var artig så lenge det varte. Det å henge med gode venner skal man ikke undervurdere verdien av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...