Gå til innhold

Til h%elvete


RamonaK

Anbefalte innlegg

Der gikk alt nedom og hjem for meg. Er helt desperat på at dette skal stoppe. Orker ikke mer...det føler som om jeg blir revet i stykker. Da var plutselig barnevernet involvert fordi psykiateren mener jeg må legges inn ...jeg ville jo bare ha hjelp. Hvordan tror de dette hjelper, de gjør jo bare alt verre...jeg skriver vel egentlig dette fordi jeg prøver å distrahere meg selv så unnskyld hvis det virker som sutring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du til psykiater egentlig?

Anonymkode: dd467...956

Det var et rart spørsmål, men går til psykiater for bipolar 1 og eupf 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, RamonaK skrev:

Der gikk alt nedom og hjem for meg. Er helt desperat på at dette skal stoppe. Orker ikke mer...det føler som om jeg blir revet i stykker. Da var plutselig barnevernet involvert fordi psykiateren mener jeg må legges inn ...jeg ville jo bare ha hjelp. Hvordan tror de dette hjelper, de gjør jo bare alt verre...jeg skriver vel egentlig dette fordi jeg prøver å distrahere meg selv så unnskyld hvis det virker som sutring. 

Barnevernet var der i mine barns oppvekst også, de vil bare barnas beste og det vil vel du også? Ta imot hjelp og samarbeid så godt du kan, syns ikke alltid det var noe stas jeg heller. Men mener psykiateren du trenger innleggelse så hør på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, RamonaK skrev:

Der gikk alt nedom og hjem for meg. Er helt desperat på at dette skal stoppe. Orker ikke mer...det føler som om jeg blir revet i stykker. Da var plutselig barnevernet involvert fordi psykiateren mener jeg må legges inn ...jeg ville jo bare ha hjelp. Hvordan tror de dette hjelper, de gjør jo bare alt verre...jeg skriver vel egentlig dette fordi jeg prøver å distrahere meg selv så unnskyld hvis det virker som sutring. 

Du har gitt uttrykk for å ha strevd veldig mye de siste ukene. At barnevernet er involvert, er vel en nødvendighet dersom du trenger en innleggelse, er det ikke? Mener du har sagt at barnefaren ikke er særlig involvert? Dersom du har noen i nettverket ditt som barna kan bo hos mens du er innlagt, så plikter barnevernet å forsøke å legge til rette for dette. Hvis ikke, så vil de forhåpentligvis ta godt vare på barna dine i en periode. Dersom du nå får god hjelp, så vil du kunne få det vesentlig bedre, og da blir det bedre hverdager for både deg og barna i tiden som kommer. 

Kan du klare å tenke at både psykiateren og barnevernet ønsker å hjelpe deg og barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Og hva er det.  ? 

Som regel er det godt for barn at deres mødre har det ok. På lang sikt vil både du og barna kunne få en bedre hverdag dersom du får god behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt barnevernet involvert på grunn av psykisk sykdom. Første bekymringsmelding ble sendt ved min første innleggelse i 2016. De har fått noen stk siden jeg har vært så ute og kjøre, men de trakk seg helt ut for ett år siden. 

Skjønner dette er tungt og skremmende, men se på det som hjelp for både deg og barna. Det er jo det de er til for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg føler meg bare helt mislykket som mor . Jeg prøver så godt jeg kan, men går bare på den ene smellen etter den andre. Hvor mange ganger kan man reise seg på nytt og på nytt. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk, jeg føler meg bare helt mislykket som mor . Jeg prøver så godt jeg kan, men går bare på den ene smellen etter den andre. Hvor mange ganger kan man reise seg på nytt og på nytt. ? 

Jeg har tryna x-antall ganger og reist meg hver gang, og det tror jeg du også kan greie.

Ang barnevernet så er det mange skremsels historier der ute. De aller fleste som står under barnevernet får hjelp til at familien skal fungere best mulig. De færreste av barna blir tatt fra forelder/foreldrene.

Hvis du tar imot hjelp så kan du komme sterkere tilbake. Det er ikke en svakhet å ta imot hjelp,  heller en styrke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk, jeg føler meg bare helt mislykket som mor . Jeg prøver så godt jeg kan, men går bare på den ene smellen etter den andre. Hvor mange ganger kan man reise seg på nytt og på nytt. ? 

Det har jeg lurt på mange ganger selv. Går på trynet rett som det er. Både mtp adferd og inn og ut av det evige mørket. Likevel så reiser jeg meg. Gang på gang. Til tross for fullstendig følelse av håpløshet. 

Man kan jo ikke gjøre annet enn å forsøke å reise seg for hver gang en faller. Noen ganger blir man liggende en stund. Noen ganger lenge. Før eller siden må man reise seg opp. Man klarer som oftest mer enn man tror. I hvert fall er det det jeg blir fortalt hver gang det går nedover i livet mitt. 

Jeg håper du velger å ta i mot hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Takk, jeg føler meg bare helt mislykket som mor . Jeg prøver så godt jeg kan, men går bare på den ene smellen etter den andre. Hvor mange ganger kan man reise seg på nytt og på nytt. ? 

Har din omsorgsevne blitt stilt i tvil? Eller har barnevernet kun blitt bedt om å bistå i forbindelse med en innleggelse?

Perioder med alvorlig depresjon eller mani, kan selvfølgelig påvirke din evne til å være en god og tilstedeværende foreldre. Det betyr imidlertid ikke at du ikke kan være en god mor totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, RamonaK skrev:

Og hva er det.  ? 

At du tar i mot all den hjelpen som blir tilbudt deg og dine barn. Hold deg fast RamonaK, det kommer bedre tider selv om det garantert ikke kjennes slik ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, frosken skrev:

Har din omsorgsevne blitt stilt i tvil? Eller har barnevernet kun blitt bedt om å bistå i forbindelse med en innleggelse?

Perioder med alvorlig depresjon eller mani, kan selvfølgelig påvirke din evne til å være en god og tilstedeværende foreldre. Det betyr imidlertid ikke at du ikke kan være en god mor totalt sett. 

Ja den har blitt stilt i tvil føler jeg. Så fort de hørte jeg hadde bipolar 1 tok de helt av. Og nå var de her i går og kommer igjen i dag. Den eneste grunnen psykiateren ringe dem var for å hjelpe meg få de i barnehage, for de står på venteliste og det begynner å bli litt mye for meg å ja de 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, XbellaX skrev:

At du tar i mot all den hjelpen som blir tilbudt deg og dine barn. Hold deg fast RamonaK, det kommer bedre tider selv om det garantert ikke kjennes slik ut akkurat nå.

Ja, kanskje det gjør det. Kanskje ikke. Alt jeg tar i blir jo ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Glitter skrev:

Det har jeg lurt på mange ganger selv. Går på trynet rett som det er. Både mtp adferd og inn og ut av det evige mørket. Likevel så reiser jeg meg. Gang på gang. Til tross for fullstendig følelse av håpløshet. 

Man kan jo ikke gjøre annet enn å forsøke å reise seg for hver gang en faller. Noen ganger blir man liggende en stund. Noen ganger lenge. Før eller siden må man reise seg opp. Man klarer som oftest mer enn man tror. I hvert fall er det det jeg blir fortalt hver gang det går nedover i livet mitt. 

Jeg håper du velger å ta i mot hjelp. 

Takk. Ja ang hjelpen har jeg null valg. Føler meg presset opp i et hjørnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har tryna x-antall ganger og reist meg hver gang, og det tror jeg du også kan greie.

Ang barnevernet så er det mange skremsels historier der ute. De aller fleste som står under barnevernet får hjelp til at familien skal fungere best mulig. De færreste av barna blir tatt fra forelder/foreldrene.

Hvis du tar imot hjelp så kan du komme sterkere tilbake. Det er ikke en svakhet å ta imot hjelp,  heller en styrke.

 

Ja, jeg ble utrolig redd når de kom på døra. I går kveld stressa jeg til og med på meg et skikkelig migrene anfall. Men det tror jeg egentlig var bra, klarte ikke gjøre noe som helst annet en å ligge i mørket , så det fikk ihvertfall slutt på selvmordstanker. Når det kommer til å få hjelp Har jeg ikke noe valg lenger. Tar jeg ikke medisiner kommer jeg til å bli innlagt og de tar barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg trenger å få de barnehage. Sliter med å få gått på timene på dps osv fordi jeg har ingen familie eller venner i nærheten som kan passe de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, RamonaK skrev:

Problemet er at jeg trenger å få de barnehage. Sliter med å få gått på timene på dps osv fordi jeg har ingen familie eller venner i nærheten som kan passe de. 

Det høres opplagt ut at de skal gis prioritert plass i barnehage. Skjønner at det ble litt vel mye barnevern plutselig for å få barnehageplass, men forhåpentligvis vil du oppleve at du får hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...