Gå til innhold

Til h%elvete


RamonaK

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, frosken skrev:

Det høres opplagt ut at de skal gis prioritert plass i barnehage. Skjønner at det ble litt vel mye barnevern plutselig for å få barnehageplass, men forhåpentligvis vil du oppleve at du får hjelp. 

Ja jeg håper det. Nå har jeg hatt barnevernet her tre ganger på 24 timer. Begynner å bli vel mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg ble utrolig redd når de kom på døra. I går kveld stressa jeg til og med på meg et skikkelig migrene anfall. Men det tror jeg egentlig var bra, klarte ikke gjøre noe som helst annet en å ligge i mørket , så det fikk ihvertfall slutt på selvmordstanker. Når det kommer til å få hjelp Har jeg ikke noe valg lenger. Tar jeg ikke medisiner kommer jeg til å bli innlagt og de tar barna. 

Kom de på uanmeldt besøk? I så fall er det jo overhodet ikke rart at du ble veldig stressa. Selv om barnevernets hensikt er å hjelpe, så tror jeg alle vil oppleve det som veldig invaderende å få uanmeldt besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja jeg håper det. Nå har jeg hatt barnevernet her tre ganger på 24 timer. Begynner å bli vel mye. 

Har du overhodet noen i nettverket ditt som kunne kommet hjem til deg noen dager for å avlaste deg litt? Det må være utrolig strevsomt å stå i dette helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Kom de på uanmeldt besøk? I så fall er det jo overhodet ikke rart at du ble veldig stressa. Selv om barnevernets hensikt er å hjelpe, så tror jeg alle vil oppleve det som veldig invaderende å få uanmeldt besøk. 

Ja, de bare dukka opp. Tror kanskje jeg dreit meg litt ut, for jeg inviterte de ikke inn. Bare stod å snakka ute i kulda. Men den eneste tingen jeg kunne tenke var at de måtte bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Har du overhodet noen i nettverket ditt som kunne kommet hjem til deg noen dager for å avlaste deg litt? Det må være utrolig strevsomt å stå i dette helt alene. 

Nei, jeg har ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var derfor jeg synes alt ble litt tåpelig. Det jeg ville ha hjelp til vår få de i barnehage og om det var noe de kunne hjelpe med så jeg kan fortsette å gå på dps. Innleggelse ser jeg ikke på som noe alternativ , de har allerede mistet faren sin så hvis jeg forsvinner i tillegg tror jeg det kan bli veldig traumatisk for dem. Selsom det bare er på sykehus ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, de bare dukka opp. Tror kanskje jeg dreit meg litt ut, for jeg inviterte de ikke inn. Bare stod å snakka ute i kulda. Men den eneste tingen jeg kunne tenke var at de måtte bort. 

Jeg tror at det beste nå vil være at du er åpen med dem om hvor redd du ble. Prøv å se på dem som noen som kan hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Var derfor jeg synes alt ble litt tåpelig. Det jeg ville ha hjelp til vår få de i barnehage og om det var noe de kunne hjelpe med så jeg kan fortsette å gå på dps. Innleggelse ser jeg ikke på som noe alternativ , de har allerede mistet faren sin så hvis jeg forsvinner i tillegg tror jeg det kan bli veldig traumatisk for dem. Selsom det bare er på sykehus ...

Siden du har så svakt nettverk, så tror jeg at dere trenger hjelp fra barnevernet. De kan sørge for at du får noe avlastning og at barna får noen flere voksenpersoner de kan knytte seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Siden du har så svakt nettverk, så tror jeg at dere trenger hjelp fra barnevernet. De kan sørge for at du får noe avlastning og at barna får noen flere voksenpersoner de kan knytte seg til. 

Blir bare frustrert av det hele , jeg prøvde å forklare for de hva som kunne hjelpe meg, men de var overhode ikke interessert. De sa at enten må jeg finne noen som kan være hermed meg og barna eller så blir de satt i midlertidig hjem. Det må da være noe midt i mellom? Det er det jeg ikke skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Blir bare frustrert av det hele , jeg prøvde å forklare for de hva som kunne hjelpe meg, men de var overhode ikke interessert. De sa at enten må jeg finne noen som kan være hermed meg og barna eller så blir de satt i midlertidig hjem. Det må da være noe midt i mellom? Det er det jeg ikke skjønner. 

Hvor gamle er barna dine? Og har du tenkt ordentlig gjennom om det er noen du kunne be om hjelp? Det burde ikke være så enten-eller som de har sagt til deg, men i praksis blir det ofte sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Hvor gamle er barna dine? Og har du tenkt ordentlig gjennom om det er noen du kunne be om hjelp? Det burde ikke være så enten-eller som de har sagt til deg, men i praksis blir det ofte sånn. 

De er fire og seks. Jeg ringte broren min, og han kan være her i to dager, så da har jeg ihvertfall kjøpt litt tid. Problemet er bare at han har en kronisk sykdom som gjøre at han er skikkelig dårlig fortida. Barnevernet tvang meg også til å ringe faren min for å si det til han. Og det synes jeg null om. Jeg hadde ikke lyst til det. I tillegg kan han ikke hjelpe, fordi han er i utlandet.  Så jeg skjønner ikke hvorfor han absolutt måtte være involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

De er fire og seks. Jeg ringte broren min, og han kan være her i to dager, så da har jeg ihvertfall kjøpt litt tid. Problemet er bare at han har en kronisk sykdom som gjøre at han er skikkelig dårlig fortida. Barnevernet tvang meg også til å ringe faren min for å si det til han. Og det synes jeg null om. Jeg hadde ikke lyst til det. I tillegg kan han ikke hjelpe, fordi han er i utlandet.  Så jeg skjønner ikke hvorfor han absolutt måtte være involvert. 

Akkurat nå synes jeg du skal mobilisere storfamilien din mest mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, frosken skrev:

Akkurat nå synes jeg du skal mobilisere storfamilien din mest mulig! 

De eneste jeg har er broren min som er syk, moren min som er alkoholiker og faren min som reiser hele tiden pga jobben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, RamonaK skrev:

Problemet er at jeg trenger å få de barnehage. Sliter med å få gått på timene på dps osv fordi jeg har ingen familie eller venner i nærheten som kan passe de. 

Barnevernet ordnet plass til mine i barnehage og betalte plassen også, de kan være til god hjelp der. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Barnevernet ordnet plass til mine i barnehage og betalte plassen også, de kan være til god hjelp der. 

Det hadde vært den beste tingen i verden for meg akkurat nå . Jeg blir så sliten av være med de hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Det hadde vært den beste tingen i verden for meg akkurat nå . Jeg blir så sliten av være med de hele tiden. 

Ja det er forståelig,håper du får hjelp til barnehage da. Prøv å se litt positivt på det, vet det er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er forståelig,håper du får hjelp til barnehage da. Prøv å se litt positivt på det, vet det er vanskelig. 

Jeg er så sliten orker ingenting... føler at det er like før det tipper over for meg. Klamrer meg til virkeligheten så godt jeg kan, men veldig lyst til å slippe taket å la alt seile sin egen sjø. Hadde vært så deilig å bare bli borte i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Kom de på uanmeldt besøk? I så fall er det jo overhodet ikke rart at du ble veldig stressa. Selv om barnevernets hensikt er å hjelpe, så tror jeg alle vil oppleve det som veldig invaderende å få uanmeldt besøk. 

Skal man få et realistisk inntrykk av hvordan situasjonen er i det aktuelle hjemmet, er uanmeldt besøk den tilnærmet eneste måten å få det på.

Det kan åpenbart oppleves belastende og skremmende for foreldrene, men det er viktig at beslutninger, vurderinger av hjelpebehov osv. hviler på et så riktig grunnlag som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg er så sliten orker ingenting... føler at det er like før det tipper over for meg. Klamrer meg til virkeligheten så godt jeg kan, men veldig lyst til å slippe taket å la alt seile sin egen sjø. Hadde vært så deilig å bare bli borte i seg selv. 

Forstår det,men hold fast. Det blir jo lettere med litt hjelp, kanskje avlstning? 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, RamonaK skrev:

Der gikk alt nedom og hjem for meg. Er helt desperat på at dette skal stoppe. Orker ikke mer...det føler som om jeg blir revet i stykker. Da var plutselig barnevernet involvert fordi psykiateren mener jeg må legges inn ...jeg ville jo bare ha hjelp. Hvordan tror de dette hjelper, de gjør jo bare alt verre...jeg skriver vel egentlig dette fordi jeg prøver å distrahere meg selv så unnskyld hvis det virker som sutring. 

At du tar imot hjelp bør vel være positivt også i barnevernets øyne. Hadde du motsatt deg å få hjelp så hadde vel det vært værre , vil jeg tro. Får håpe det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...