Gå til innhold

Jeg er ikke verdt noen ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Men hvorfor skal det være en helt annen regel akkurat for deg? Kan ikke det som gjelder for andre også gjelde for deg?

Fordi det alltid har vært sånn.. hele livet har det det. Jeg fikk det inn med morsmelka. Men jeg forstår på deres svar at det er en feiltanke og vil virkelig prøve å rette meg etter det, det ødelegger jo så mye for meg også og får meg til å tenke mye negativt om meg selv. Det er ikke så lett å tro på det når ting skjer. Men jeg skal prøve. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg prøver iallefall. Selv om flere ting har vist det motsatte. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det alltid har vært sånn.. hele livet har det det. Jeg fikk det inn med morsmelka. Men jeg forstår på deres svar at det er en feiltanke og vil virkelig prøve å rette meg etter det, det ødelegger jo så mye for meg også og får meg til å tenke mye negativt om meg selv. Det er ikke så lett å tro på det når ting skjer. Men jeg skal prøve. 

Anonymkode: ef40a...34e

Jeg fikk det også inn med morsmelka, men begynner innimellom  å skjønne at den lærdommen var feil. Som så mye annet jeg lærte fra mine foreldre. Uten å kjenne deg, så tror jeg nok det samme gjelder deg.

Fint at du prøver å se at du også er verdifull, for det er du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver iallefall. Selv om flere ting har vist det motsatte. 

Anonymkode: ef40a...34e

Skjønner ikke poenget med å stadig lage sånne tråder. Hva vil du med det? Hva er intensjonen bak? Få støtte og bekreftelse og oppmerksomhet?

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke poenget med å stadig lage sånne tråder. Hva vil du med det? Hva er intensjonen bak? Få støtte og bekreftelse og oppmerksomhet?

Anonymkode: 83414...1d7

Vet du, bare glem det! Jeg skal ikke prøve å «snakke» med noen om det for å komme meg utav det mer! Jeg er så lei meg nå! Jeg skal ikke bry noen med mitt mer. Jeg hater å være en byrde for andre! :( 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, bare glem det! Jeg skal ikke prøve å «snakke» med noen om det for å komme meg utav det mer! Jeg er så lei meg nå! Jeg skal ikke bry noen med mitt mer. Jeg hater å være en byrde for andre! :( 

Anonymkode: ef40a...34e

Ikke bry deg om slike svar.

Kan du ikke heller bry deg de svarene som er positive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, bare glem det! Jeg skal ikke prøve å «snakke» med noen om det for å komme meg utav det mer! Jeg er så lei meg nå! Jeg skal ikke bry noen med mitt mer. Jeg hater å være en byrde for andre! :( 

Anonymkode: ef40a...34e

Kanskje den forrige innsenderen mener at det er frustrerende å se at du har det vondt, men være i så dårlig stand til å hjelpe deg fordi du skriver så ekstremt lite om situasjonen. Hovedinnlegget sier du i hvertfall litt, og det er fint. Kommentarene dine er likevel ofte preget av at enten må vi svare riktig eller så backer du og den andre føler seg naturlig nok ansvarlig for at du får det enda tyngre. Det er en ganske kjip situasjon. Jeg skjønner at du går igjennom noe som er fryktelig vanskelig, jeg (og sikkert mange flere) ville gjerne strukket ut hånden til deg i blant. Man er ikke en byrde om man forteller, men det kan være ganske vanskelig å komme deg i møte når du knapt sier noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, bare glem det! Jeg skal ikke prøve å «snakke» med noen om det for å komme meg utav det mer! Jeg er så lei meg nå! Jeg skal ikke bry noen med mitt mer. Jeg hater å være en byrde for andre! :( 

Anonymkode: ef40a...34e

Da er vi to! Du er ikke den eneste som har hatt en dritt barndom og fått et dårlig selvbilde gjennom morsmelka. Det har jeg også, og jeg sliter også noe voldsomt med meg selv pga det, og får lett følelsen av at jeg ikke er verdt en dritt. Jeg har til og med en personlighetsforstyrrelse som tilsier det. Men vi har nok litt ulik måte å uttrykke oss på her inne for å få det fram. Din måte vekker mer sympati hos andre enn det min gjør. Men jeg vil du skal vite at jeg heller ikke ønsker å være noen byrde for andre, derfor finner jeg stadig ut at det beste for alle på dol er at jeg drar herfra. Jeg synes det er litt rart at det er sånn. Vi er så like, men vi får så ulike tilbakemeldinger. Men det er nok fordi du rett og slett er et bedre menneske enn meg. Ønsker deg uansett alt godt! 

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi to! Du er ikke den eneste som har hatt en dritt barndom og fått et dårlig selvbilde gjennom morsmelka. Det har jeg også, og jeg sliter også noe voldsomt med meg selv pga det, og får lett følelsen av at jeg ikke er verdt en dritt. Jeg har til og med en personlighetsforstyrrelse som tilsier det. Men vi har nok litt ulik måte å uttrykke oss på her inne for å få det fram. Din måte vekker mer sympati hos andre enn det min gjør. Men jeg vil du skal vite at jeg heller ikke ønsker å være noen byrde for andre, derfor finner jeg stadig ut at det beste for alle på dol er at jeg drar herfra. Jeg synes det er litt rart at det er sånn. Vi er så like, men vi får så ulike tilbakemeldinger. Men det er nok fordi du rett og slett er et bedre menneske enn meg. Ønsker deg uansett alt godt! 

Anonymkode: 83414...1d7

Jeg beklager så mye at jeg vet hvordan jeg skal utrykke meg. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager så mye at jeg vet hvordan jeg skal utrykke meg. 

Anonymkode: ef40a...34e

Det er nok ikke så lurt å beklage deg. Jeg har gjort mye av det i min tid her. Jeg har beklaget og unnskyldt meg i det vide og det brede, og lagt meg lavere enn dritten under skosålen. Men så fikk jeg høre at det måtte jeg slutte med fordi det virket så useriøst. Men saken er den at jeg for det aller, aller meste virkelig med et oppriktig og rent hjerte har ment det hver gang jeg har beklaget og unnskyldt meg, selv om det nok en ytterst sjelden gang har framkommet som ironi slik du bruker her. 

Men jeg orker ikke mer nå. Jeg er og blir en raring som ikke passer til å være her.

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøver å snu tankegangen min om at jeg er lite verdt. Jeg stoppet opp idag og spurte meg selv; hvorfor skal jeg holde på å si sånne ting til meg selv?

Det er ikke min skyld en gang, at jeg er som jeg er. Men det er mitt ansvar å gjøre alt jeg kan for å rette opp i det, og da må jeg slutte med dette tullet.. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg vokste opp var det ingen som viste eller fortalte meg at jeg var verdt noe. Ikke en gang mine foreldre. Så levde jeg i et voldelig forhold jeg helller ikke hadde noen verdi. Det er fortsatt ingen som viser eller forteller meg at jeg er verdt noe. Så jeg må finne ut av det selv. Men ingen skal fortelle meg at jeg ikke prøver :( 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så mye letter fior andre å vise eller fortelle meg alt som er negativt ved meg enn det som er positivt? Er det fordi det ikke finnes noe positivt ved meg? Er jeg som jeg føler meg - full av dritt?

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mye letter fior andre å vise eller fortelle meg alt som er negativt ved meg enn det som er positivt? Er det fordi det ikke finnes noe positivt ved meg? Er jeg som jeg føler meg - full av dritt?

Anonymkode: ef40a...34e

Hvem er disse "andre"?

Du spør deg disse spørsmålene om igjen og om igjen hele tida, men jeg tror ikke du kommer noen vei med stadig å stille dem her. Mange har gjennom svært lang tid forsøkt å fortelle deg at du selvfølgelig er like mye verdt som andre. Du har gjennom tiden fått mange gode svar fra andre brukere som bare vil deg vel, og de har forsøkt å gi god hjelp og positiv feedback  ifm det du sliter med. Hvis det ikke har sunket inn til nå, tror jeg det er helt meningsløst å komme hit og hele tida søke nye bekreftelser og få nye positive tilbakemeldinger, siden du uansett ikke greier å nyttiggjøre deg det. 

Som sagt kjenner jeg meg igjen i deg. Men jeg tror at det rette stedet for å få bygget opp selvtilliten/selvbildet/selvfølelsen er i et terapirom med en god terapeut framfor å søke hjelp med dette her. Og det sier jeg like mye til meg selv som til deg. Jeg håper du vil søke hjelp i rl, og at du får det. Du trenger også avlastning og hjelp med familiemedlemmet ditt som du bruker så mye krefter og energi på. Enhver ville ha sunket litt dypere med et slikt ansvar som du har. Så jeg håper inderlig at du vil prøve å få noen flere til å hjelpe deg med dette familiemedlemmet, for det er ikke ditt ansvar alene. Jeg er i en litt lik situasjon med et familiemedlem av meg som det til slutt ble nødvendig å hente inn mer hjelp til siden jeg ikke lenger greide det aleine. I vårt tilfelle ble det hjemmesykepleien, men du må nesten undersøke hvilke muligheter som er best for dere. Jeg råder deg til å bestille en time hos fastlegen hvor du legger alle kortene på bordet, så finner dere forhåpentligvis en bedre løsning. Lykke til videre! 

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri søkt bekreftelser av noen her inne. Men det er det ingen som forstår eller tror meg på. At det ikke når inn hos meg her inne er et resultat av det. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen her inne kunne hjulpet meg, så er det å feks respondere på et innlegg som jeg skrev der jeg viser at jeg virkelig prøver. Lillemus responderte på det. 

Jeg blir ikke forstått og hele tiden får jeg svar om at jeg søker bekreftelser på min verdi. Ingen her inne kjenner meg og kan gi meg det. 

Jeg kommer ikke til å ta det opp mer her inne og avslutter tråden og temaet for godt.  Vil takke alle som har prøvd.

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen her inne kunne hjulpet meg, så er det å feks respondere på et innlegg som jeg skrev der jeg viser at jeg virkelig prøver. Lillemus responderte på det. 

Jeg blir ikke forstått og hele tiden får jeg svar om at jeg søker bekreftelser på min verdi. Ingen her inne kjenner meg og kan gi meg det. 

Jeg kommer ikke til å ta det opp mer her inne og avslutter tråden og temaet for godt.  Vil takke alle som har prøvd.

Anonymkode: ef40a...34e

Jeg mente ikke det svaret negativt altså - men som at du må slutte å se sånn ned på deg selv! Du er da verdt akkurat like mye som meg og alle de andre her inne og der ute! Jeg synes absolutt du skal fortsette å være her inne, men når disse tankene griper deg så er kanskje ikke tastaturet og dol det første du skal gripe til, prøv heller å se deg i speilet og spør deg selv hvorfor den flotte dama du ser skal være så lite verdt. For hun er ikke det. Hun er like verdifull som alle andre og det håper jeg virkelig at du etterhvert vil innse. :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen her inne kunne hjulpet meg, så er det å feks respondere på et innlegg som jeg skrev der jeg viser at jeg virkelig prøver.

Du har vel alltid fått noe positiv respons, selv om det også er en risiko for negative svar? Det er ikke alltid så lett å vite hva man skal svare - særlig ikke når andre sitter klare til å sammenlikne svarene med dem de selv får eller til å gjenta påstandene om at noen brukere alltid holder sammen og støtter hverandre, mens andre blir behandlet dårligere. Det blir så mange hensyn å ta at det blir lettere å la være å svare. (Dette siste handler ikke om deg, men om at jeg merker at jeg iblant holder litt tilbake for å unngå nye runder med overdrivelser om makt og respekt her.)

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri søkt bekreftelser av noen her inne. Men det er det ingen som forstår eller tror meg på. At det ikke når inn hos meg her inne er et resultat av det. 

Du må nesten prøve å filtrere svarene, ta med deg de som kan være til hjelp og se bort fra de andre, i hvert fall når du er langt nede fra før. Hvis slengbemerkninger og misforståelser (som lett kan oppstå når det er mange anonyme her samtidig) gjør det vanskeligere å nå inn til deg, tror jeg du må vente med å bruke DOL til ting er litt lettere, slik Lillemus også skrev. Eventuelt må du tenke slik som enkelte tydeligvis gjør - at noens meninger her er viktigere enn andres 😉
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri søkt bekreftelser av noen her inne. Men det er det ingen som forstår eller tror meg på. At det ikke når inn hos meg her inne er et resultat av det. 

Anonymkode: ef40a...34e

Hos meg må ting repeteres og repeteres + at jeg må oppleve at jeg er verdt noe og det gang på gang. Så ikke tenk på at ting ikke når inn. Ting Tar Tid, også for deg.  Blås i hva noen tenker.  At en eller to mener at du søker bekreftelser,  betyr ikke at alle mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Takk til dere alle 3.

Lillemus; jeg mente det positivt at du hadde respondert på innlegget jeg skrev i går kveld der jeg viste at jeg prøvde, altså :) 
Jeg avsluttet det nevnte innlegget med at jeg måtte slutte med det tullet. Satte stor pris på din respons på det innlegget fordi jeg vet det hjelper mht å bygge meg opp. Men jeg tenker at jeg kanskje må gi meg selv den responsen.

Som Emilie sier; det må repeteres og repeteres. T T T.. Et 40 år gammelt mønster endres ikke på et år liksom.. 

Anonymkode: ef40a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...