Gå til innhold

Jeg er ikke verdt noen ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i full jobb. Treffer folk hele dagen. 

Anonymkode: ef40a...34e

Ok... 

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig fløy det en liten faen i meg nå når jeg leser dette på nytt. Jeg oppfatter noen setninger i dette innlegget ditt rettet mot meg, noe du også bekreftet med en like da jeg svarte deg sist på dette. 

Jeg må si at jeg blir utrolig lei av og oppgitt over meg selv som mange ganger unnviker når jeg får litt negative tilbakemeldinger. Jeg blir lett usikker på meg selv når andre mener noe annet enn meg, og det kan da føre til at jeg kan unnvike, legge meg flat og unnskylde, eller la være å svare. I det forrige svaret mitt til deg ang dette innlegget ditt la jeg meg flat og lot deg og andre som leste det se at jeg beklaget meningene mine. Nå er jeg så irritert på meg selv pga det at jeg omtrent vil dementere hele forrige svar. Jeg mener faktisk det jeg mener, og det står jeg for! :) Din og andres oppfatninger av mine meninger må jeg ikke gi så mye makt over meg. Mine meninger er like viktige som dine, og så får vi bare enes om å være uenige om hvordan vi oppfatter ting på forumet. 

Anonymkode: 83414...1d7

Har lagt til ordene med fet skrift.  

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i full jobb. Treffer folk hele dagen. 

Anonymkode: ef40a...34e

Mener du at alle menneskene du treffer i løpet av en dag, ikke har noe positivt å bidrar med?

Anonymkode: 0cd77...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig fløy det en liten faen i meg nå når jeg leser dette på nytt. Jeg oppfatter dette innlegget ditt rettet mot meg, noe du også bekreftet med en like da jeg svarte deg sist på dette. 

Jeg må si at jeg blir utrolig lei av og oppgitt over meg selv som mange ganger unnviker når jeg får litt negative tilbakemeldinger. Jeg blir lett usikker på meg selv når andre mener noe annet enn meg, og det kan da føre til at jeg da kan unnvike, legge meg flat og unnskylde, eller la være. I det forrige svaret mitt til deg ang dette innlegget ditt la jeg meg flat og lot deg og andre som leste det se at jeg beklaget meningene mine. Nå er jeg så irritert på meg selv pga det at jeg omtrent vil dementere hele forrige svar. Jeg mener faktisk det jeg mener, og det står jeg for! :) Din og andres oppfatninger av mine meninger må jeg ikke gi så mye makt over meg. Mine meninger er like viktige som dine, og så får vi bare enes om å være uenige om hvordan vi oppfatter ting på forumet. 

Anonymkode: 83414...1d7

Kjempebra, du treger ingens velsignelse eller tillatelse for ha meningene dine.

Anonymkode: 0cd77...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfatter dette innlegget ditt rettet mot meg, noe du også bekreftet med en like da jeg svarte deg sist på dette. 

Jeg svarte trådstarter og ingen andre, og jeg trodde også i farten at det var ts som hadde svart meg tilbake, derfor trykket jeg "liker" - fordi det sto "takk for dette" og var i en optimistisk tone. Det var overhodet ikke rettet mot noen annen anonym som jeg ikke vet hvem er og som jeg ikke svarte. Nå har jeg fjernet "liker"-reaksjonen, siden jeg tydeligvis misforsto. Beklager at jeg ikke sjekket kodene, men jeg trodde ikke noen andre enn den jeg svarte, ville innlede med "takk for dette". 

Jeg opererer aldri med noen skjulte budskap her på DOL. Hvis noen klarer å ta det jeg skriver generelt om "andre" eller om grupper av brukere, personlig, kan jeg ikke se helt at det er bare mitt ansvar.  

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener faktisk det jeg mener, og det står jeg for! :) Din og andres oppfatninger av mine meninger må jeg ikke gi så mye makt over meg. Mine meninger er like viktige som dine, og så får vi bare enes om å være uenige om hvordan vi oppfatter ting på forumet. 

Jeg mener da absolutt at alles meninger er like viktige i utgangspunktet, jeg forsøkte å få trådstarter til å legge mest vekt på de positive tilbakemeldingene i akkurat denne tråden, som handler om hennes situasjon, i stedet for å fordype seg i de svarene som inneholder kritikk. Jeg ser ingen reell motsetning mellom dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Når noen på en tydelig måte viser meg at hen ikke bryr seg om at jeg har det så vondt at jeg bryter sammen, hva skal jeg tro da? Betyr ikke det at jeg ikke er verdt noe når jeg fortjener å ha det vondt? Denne uka var det en person som sa dette til en annen person, at jeg hadde brutt sammen pga hen men hen brydde seg kkke. Da får jeg tanker om hvor lite verdt jeg er, er det så rart? :( 

Anonymkode: ef40a...34e

 

Noen mennesker med psykiske lidelser, retter all dritt innover. Andre mennesker med psykiske lidelser, retter all dritt utover. Du bryr deg for mye om hva andre skulle føle og mene, mens denne andre personen du skriver om, bryr seg for lite om hva andre skulle føle og mene. Jeg kan forstå begge. Du har tydeligvis blitt oppdratt til å tenke at du er uten verdi. Den andre personen er nok så langt nede at vedkommende ikke evner å bry seg om andre. Det du skal tro (uten at jeg skal fortelle deg hva du skal tro), det du bør tro, er at denne personen har det så vondt at ingenting betyr noe lenger. Eller bare tenke at denne personens mening ikke har noen betydning for deg. Det har overhode ingenting med deg å gjøre. Det handler om et menneske som ikke evner å bry seg.

 

På 1.3.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Fordi det alltid har vært sånn.. hele livet har det det. Jeg fikk det inn med morsmelka. Men jeg forstår på deres svar at det er en feiltanke og vil virkelig prøve å rette meg etter det, det ødelegger jo så mye for meg også og får meg til å tenke mye negativt om meg selv. Det er ikke så lett å tro på det når ting skjer. Men jeg skal prøve. 

Anonymkode: ef40a...34e

Supert! Du må nok på en måte oppdra deg selv på nytt, for oppdragelsen du har fått, er feil. Jeg fikk råd om å henge en post-it lapp på speilet på badet hvor det sto noe sånn som "jeg er bra nok som jeg er", for jeg har hele livet lært meg selv at jeg ikke er bra nok. Kanskje du kan henge post-it lapper litt her og der med positive ting om deg selv? Sånn til å begyne med, til tankene blir mer automatisert. 

 

På 1.3.2020 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Vet du, bare glem det! Jeg skal ikke prøve å «snakke» med noen om det for å komme meg utav det mer! Jeg er så lei meg nå! Jeg skal ikke bry noen med mitt mer. Jeg hater å være en byrde for andre! :( 

Anonymkode: ef40a...34e

 

Du er ikke en byrde for andre. Det fine med forum som dette, er at man kan velge hva man vil lese og hva man vil svare på. Syns man noe er for belastende, kan man velge å trekke seg unna. Problemet er at man må kunne sortere svarene og ta vare på de som faktisk hjelper. Selv om man kan føle sinne, irritasjon, frustrasjon osv ovenfor en annen bruker, betyr ikke det at den andre brukeren er en byrde. Jeg tror jeg har gjort både den ene og den andre ganske irritert her inne, jeg anser ikke meg selv som en byrde av den grunn. Folk får ta såpass ansvar for seg selv at dersom de mener jeg blir en byrde, får de bare overse meg. Det er også flere her som har gjort meg både trist og forbanna, de er ikke en byrde fordet. Det er ikke farlig å bli litt irritert eller sint. Eneste grunnen til å bli litt oppgitt over deg, må vel være fordi du tror så ekstremt dårlig om deg selv. Hvem er det egentlig mest belastende for? Deg eller den som blir litt oppgitt? Du plager ikke andre enn deg selv!

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som selger. Og det trodde jeg ikke var mulig. Jeg mestret bl.a mersalg og ble avdelingens beste selger. Jeg trente, og jeg sto i masse ubehag. Når jeg klarte dette med min unnvikende pf og sosial angst, må jeg vel klare dette også? 

Anonymkode: ef40a...34e

Klart du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, laban skrev:

Jeg svarte trådstarter og ingen andre, og jeg trodde også i farten at det var ts som hadde svart meg tilbake, derfor trykket jeg "liker" - fordi det sto "takk for dette" og var i en optimistisk tone. Det var overhodet ikke rettet mot noen annen anonym som jeg ikke vet hvem er og som jeg ikke svarte. Nå har jeg fjernet "liker"-reaksjonen, siden jeg tydeligvis misforsto. Beklager at jeg ikke sjekket kodene, men jeg trodde ikke noen andre enn den jeg svarte, ville innlede med "takk for dette". 

Jeg opererer aldri med noen skjulte budskap her på DOL. Hvis noen klarer å ta det jeg skriver generelt om "andre" eller om grupper av brukere, personlig, kan jeg ikke se helt at det er bare mitt ansvar.  

Jeg mener da absolutt at alles meninger er like viktige i utgangspunktet, jeg forsøkte å få trådstarter til å legge mest vekt på de positive tilbakemeldingene i akkurat denne tråden, som handler om hennes situasjon, i stedet for å fordype seg i de svarene som inneholder kritikk. Jeg ser ingen reell motsetning mellom dette. 

 

Jeg redigerte svaret mitt til deg litt lenger ned med fet skrift. Der står det at jeg opplevde at det var noen setninger der som jeg mente var myntet på meg, ikke hele svaret ditt. Du skriver nå at du aldri opererer med skjulte budskap her på dol, og det tror jeg jo på. Du virker som en ressurssterk person som alltid svarer folk på en god måte. Blant annet har jeg beundret deg for den tålmodigheten du har vist ift en annen bruker som av og til er her inne. Du svarer henne alltid seriøst, tar henne på alvor, og prøver å oppklare og forklare henne de ting i verden/samfunnet hun oppfatter feil.

Når det kommer til meg er jeg nok bare litt på vakt for tiden og kanskje en smule paranoid, ikke godt å si! 😂 Jeg proklamerte for et par dager siden at jeg skulle ta en pause fra forumet, men akkurat denne tråden engasjerte jeg meg i, men da som anonym sånn at ingen skulle få mistanke om at det var meg som ikke holder ord... 😂 Likevel tror jeg jo nå at folk kjenner meg igjen og vet hvilket nick jeg har. 😉 Men samme det. Jeg skal begynne å skrive med nick igjen hvis jeg skal delta i andre tråder. Ting blir jo litt mer oversiktlig da. Ha en fin dag! Klem 😊

Anonymkode: 83414...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...