Pallida Skrevet 29. februar 2020 Skrevet 29. februar 2020 Ny bok: «Inn i katastrofelandskapet. Erfaringer fra Basal eksponeringsterapi» Det er flere her inne som har uttrykt interesse for denne behandlingsmetoden og jeg anbefaler varmt boken nevnt ovenfor til alle som måtte være interessert, både i BET, og et annerledes perspektiv på psykisk lidelse og hva som kan være til god hjelp for noen pasientgrupper. Jeg synes det er sterkt og rørende å lese om hvordan såkalte marginaliserte og «håpløse» pasienter ved hjelp av BET har fått en helt annen livskvalitet og -mestring ved hjelp av denne behandlingsmodellen. BET er ikke tilgjengelig her jeg bor, men prinsippene og perspektivet resonnerte dypt i meg første gang jeg hørte om metoden, og jeg har siden lest alt materiell jeg har kommet over, noe som har vært til stor hjelp når det gjelder å forstå og møte mine egne tanker og følelser. Jeg håper virkelig BET, både som behandling og ikke minst som holdning og forståelsesmodell av lidelse, vil bre om seg i møte med aktuelle pasienter, både på sengeposter og poliklinisk. -en begeistret bokanmeldelse der, altså!😅 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.