Gå til innhold

Finnes det ingen medisiner som kan dempe det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har dessverre en tendens til å spy hvis følelsene mine blir sterke nok. 

Andre ganger blir jeg bare svært kvalm! Finnes det ingen medisiner som kan dempe det? 

Hater å være kvalm og spy. Jeg spyr også hvis jeg gråter mye.

Anonymkode: 7a303...2d6

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre en tendens til å spy hvis følelsene mine blir sterke nok. 

Andre ganger blir jeg bare svært kvalm! Finnes det ingen medisiner som kan dempe det? 

Hater å være kvalm og spy. Jeg spyr også hvis jeg gråter mye.

Ingefær har dokumentert effekt mot kvalme og kan være verdt å forsøke. Alle legemidler mot kvalme er reseptbelagte. 

https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/naturpreparat/ingefar-i-folkemedisinen/

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Zofran og Primperan kan virke

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhh takk Kupton! Får ta det opp med fastlegen

Ts her. Jeg lurte bare på to ting, den ene er om de fungerer som Afipran for den fungerer ikke på meg. Har prøvd den flere ganger. Den andre tingen jeg lurte på er hvorfor jeg kaster opp/ reagerer med å bli ekstremt kvalm? Er det normalt i voksen alder? Har bare hørt at det er vanlig når man er baby. Skjemmes litt her… 

• 5 uker senere...
På 15.3.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Den andre tingen jeg lurte på er hvorfor jeg kaster opp/ reagerer med å bli ekstremt kvalm? Er det normalt i voksen alder? Har bare hørt at det er vanlig når man er baby. Skjemmes litt her…

Kvalme er ganske vanlig ved følelsesforstyrrelser. Da jeg fikk en alvorlig depresjon for noen år siden, var kvalme det første symptomet. Den kom og gikk, og jeg skjønte ikke hvorfor.  Da jeg ble verre, ble kvalmen også ille, og jeg kastet opp ofte. Det gjør jeg aldri ellers. 

Andrew Solomon forteller også om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...